Aku dan Loralyn terpinga-pinga. Keadaan sekeliling aku perhatikan sambil memegang erat tangan si musang. Where the fuck are we?
Air terjun dengan air berwarna biru seakan bercahaya menuruni bukit. Tempat kami berdiri itu bagaikan sebuah taman syurga.
Pokok-pokok dengan daun berwarna keemasan bergoyang perlahan apabila ditiup angin lembut. Aku dan Loralyn leka memerhati keadaan tempat pelik tersebut.
"Lycans, kita di mana? This place is so weird..."
"Dont ask me, Foxy...Like heck i know..."
"Kalian berada di kayangan..."
Aku dan Loralyn tersentak seraya menoleh ke belakang. Seorang lelaki bertubuh sasa tersenyum membalas pandangan kami. Dia memakai jaket berbulu halus dengan tengkorak serigala di kepala.
"Well, well...You're the great Lycanstrophes..?" Lelaki itu menyoal seraya berjalan mendekati kami. Tangannya dihulurkan kepadaku.
"Yes, aku Lycanstrophes...Kau ni, siapa?" Aku menyoal kembali. Lelaki itu menanggalkan tengkorak serigala dari kepalanya. Rambut putihnya disisirkan ke belakang.
Dari aura yang terhasil dari tubuhnya, aku tahu...Dia bukan sebarangan. He's one badass fighter...
"Nama aku Lazarus, Son of Laucuz..." Dia memperkenalkan diri. Pandangan matanya beralih pada si musang.
"Siapa ni? Such a cute creature..." Lazarus menyoal sopan. Aku tersenyum. Dari sikapnya itu, aku boleh agak. Dia bukan orang jahat.
"Kenalkan, Loralyn Lyonne...My beautiful wife.." Aku memperkenalkan Loralyn kepadanya. Lazarus tersenyum.
"Oh, kau dah berkahwin, Lycans...? Good for you..." Dia berkata lalu berjalan melintasi kami. Aku dan Loralyn berjalan beriringan dengannya.
Suasana tempat itu teramat ganjil. Ia terasa tenang dan mendamaikan. Kami berjalan merentasi jambatan kayu luas. Air sungai mengalir tenang di bawah.
"Lazarus...Ermm..Bagaimana kau boleh kenal aku...?" Aku menyoal. Lazarus tersenyum kelat kepadaku. Langkahnya terhenti.
"Sudah semestinya aku kenal kau, Lycanstrophes...Kau anak aku..." Dia berkata seraya mengusap lembut kepala aku.
Aku dan Loralyn terkedu. Pandangan mata birunya merenung aku dalam-dalam. Wait..He's my father..
Lazarus is my father...?
"Kau bapa aku, Lazarus...?"
"Yes, i am..."
"How...?"
"I fucked your mom, and you were born..."
Loralyn menekup mulut menahan ketawa mendengar jawapan Lazarus. Aku menggosok belakang kepala. Bukan itu yang aku maksudkan...
"Bukan itu maksud aku, Lazarus...Maksud aku...Macam mana kau ni bapa aku? Aku tak pernah tahu siapa bapa aku..."
"Hurmm...Its a long story...Aku malas nak ceritakan pada kau..." Dia membalas selamba. Aku menggaru kepala yang tidak gatal.
Kami meneruskan perjalanan. Setelah 15 minit merentasi jambatan kayu, kami tiba di sebuah istana megah. Strukturnya dibuat dari emas. Pintu pagar berlian terbuka tatkala kami berada di depan.
Beberapa ekor serigala berjalan mengawasi kami. Ada juga beberapa orang lelaki berbadan sasa memeluk tubuh di sudut istana. Mata mereka tertacap pada aku dan Loralyn.
"Siapa mereka ni, Lazarus...?"
"Them...?"
"Yes.."
"Mereka semua ni...Legendary Hunter..."
"Legendary Hunter...? No way..."
Lazarus tersengih melihat reaksi aku yang seakan tidak percaya akan kata-katanya. Loralyn hanya berdiam diri di sebelah aku.
"Lycans...Mereka semua ni, keturunan kita...We are the Legendary legacy..." Lazarus berkata bangga. Aku mengerut dahi mendengar kata-katanya.
"Legendary legacy...? Apa maksud kau ni?"
"Kita adalah keturunan lagenda, Lycans...Pemburu lagenda...Each one of us..."
"Thats means..."
"Yes, kau juga bakal menjadi lagenda, Lycans...You are the next legend..."
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]
FantasyMOHON BACA STORY AIDEN : THE SON OF LYCANS TERLEBIH DAHULU, KERANA STORY INI BERKAIT DENGAN STORY AIDEN. ***************************************** 'Aeryz nak jadi lagenda! Macam atuk! Macam ayah!' Aku menengking. Mereka semua tersenyum mende...