CHAPTER 125 | DAUGHTER AND SON

6.4K 424 3
                                    

"Ha...? Abang dah fikir masak-masak ke...?"

"Yup..."

"Serious...?"

"Yela...Ingat abang main-main ke...?"

Aku membalas selamba. Eilya mengerut dahi sambil terus memerhati aku. Baju kulit aku tanggalkan lalu duduk di birai katil. Si musang duduk di sebelah aku...

"Hurmm...Kenapa abang tetiba nak satukan Euryca dengan Noah..." Eilya menyoal lembut. Aku mengusap kepalanya...

"Euryca dah besar, kan? Umur dia sudah 18 tahun...Asyik keluar senyap-senyap jumpa si Noah tu...Its bothering me..."

"Haha! Kan mereka kenal sejak kecik...Sebab tu Euryca sukakan si Noah tu...Tapi..."

"What...? Sayang tak setuju...?"

Eilya tersenyum mendengar pertanyaan aku. Ekornya meliuk perlahan. Kepalanya disembamkan ke bahu aku...

"Abang tak kisah ke...? Euryca akan tinggalkan kita...? Dia akan duduk serumah dengan Noah..."

"Hurmm...Itu pilihan dia, kan? Abang tak nak halang...She loves him..." Aku membalas selamba. Eilya tersengih sinis.

"Mereka dah ada rumah...? Nak kahwin...Bukan perkara kecil, abang..."

"Rumah tu, Vlad boleh uruskan..." Aku membalas seraya memegang dagu. Eilya mengusap tangan aku...

Hurmm, rasanya Vlad boleh uruskan...Dulu, aku kahwin dengan Eilya...Dia yang berikan rumah kat aku...

Full furniture pulak tu, real good king, he is...

Segan pulak kalau aku nak minta tolong sekali lagi...

Haih...

Tokk...!

Tokk...!

Pintu bilik diketuk sopan tetiba. Aku dan Eilya berbalas pandangan. Dengan selamba aku bangun dan membuka pintu. Leo dan Yunira terpacul di depan aku...

"Leo..."

"Ahh, Aiden...Boleh kami masuk...?" Dia meminta sopan. Aku memberi ruang untuk Leo masuk ke dalam. Yunira tersenyum melihat Eilya menyediakan tempat duduk untuk mereka berdua...

"Aiden...Betul ke...? Apa aku dengar dari Noah...?" Leo menyoal tatkala aku melabuhkan punggung ke kerusi kayu...

"Apa Noah cakap pada kau, Leo...?"

"Kau nak kahwinkan dia dengan Euryca...?"

"Yes...Kau setuju tak...?" Aku membalas pertanyaan dia. Leo dan Yunira berbalas pandangan lalu tersenyum kepadaku...

"Aku setuju..."

"Tapi, ada masalah sikit Leo..."

"Apa...?"

"Marriage is not a small matter...Perlukan banyak gold..."

"Berapa Gold kau nak, Aiden...?"

"500k Gold..."

Leo memeluk tubuh mendengar balasan ringkas aku. Yunira menghirup teh yang disediakan Eilya sebentar tadi...

"That is one big ass money..."

"Indeed, tapi bukan kau tanggung sorang...Aku separuh...Kau separuh...? Ok?"

"Boleh...Hurmm, Lycans, Vlad dan Merlin...Mereka tahu pasal ni...?"

"Belum lagi...Aku segan nak beritahu...Haha..." Aku berkata lalu menggosok belakang kepala. Leo dan Yunira tersenyum melihat reaksi aku...

"Relaks Aiden...Mereka boleh bantu...King Vlad pasti bantu...Dia memang expert kalau bab-bab macam ni...Kita kahwin dulu, dia yang uruskan, bukan...?"

"Yeah...Tapi segan la kan...Asyik minta tolong dia je...Tambah-tambah, dia sedang uruskan something sekarang ni...Aku..."

"Abang...Jangan fikir sangat...Kita minta tolong Lycans...Suruh dia sampaikan pada Vlads...Lycans rapat dengan King Vlad, kan...?" Eilya mencelah tiba-tiba. Kami semua mengangguk...

Hurmm, minta tolong Lycans eh...

Seems like a good idea...

Tapi, apa-apa pun...Aku cuma nak Euryca gembira...

Itu saja...

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]Where stories live. Discover now