Sabah Azize Hilal'i dürterek kaldırdı.
"Hilal hadi kalk
bak bugün çok işimiz var hadi.""Ya anne zaten akşam uyuyamadım biraz daha uyuyim.Kalkınca her şeyi ben yaparım söz."
"Hilal ben seni mı bekleyeceğim öğlene kadar.Daha kıyafet bakacağız çabuk hazırlan gidelim."
"Anne biz aldıkya onu Leon'la.Hadi az daha uyuyim."
"O benim çıkmış aklımdanBak hala kalkmıyor.Şimdi gebertirim seni Hilal.Çabuk o yataktan çıkılıyorsun üstünü değiştiriyorsun ve yanıma geliyorsun.Beş dakikan var."
Hilal kalktı üstünü değiştirdi.Aşağı indi.
"Anne nerdesin geldim ben."
"Oturma odasındayım."
"Ne kaldı yapılacak?Neyde yardım edeyim."
"Kızım şu masada ki tabaklar varya onları al mutfağa götür."
"Tamam.Başka bir şey?"
"Sen helebir götür gel onları."
"Tamam.Gidiyorum"
Hilal tabakları mutfağa taşırken koridordan Leon'la karşılaştı.
"Oo Hilal Hanım bakıyorum da çok mutlusunuz benimle nişanlanacağınız için.Sabah erken kalkıp hazırlıklara başlamışsınız bile."
"Ya teğmen görün işte heyecanımı yanıp tutuşuyorum sizin için."
"Bilmez olur muyum hiç benim için ne kadar savaştığını."
Gülüştüler.Hilal mutfağa gitti.Tabakları koydu.Geri döndüğünde karşısında Veronica duruyordu.
"Günaydın Veronica Hanım."
"Günaydınlar Hilal.Bakıyorum da başlamışsın hazırlıklara erkenden."
"Annem sağolsun yoksa umrumda olmazda."
"Ayıp ediyorsun Hilal.Leon'la öyle iyi anlaştığınızı gördükten sonra bu numaraların işe yaramaz."
"Numara yapmıyorum.Vatanını işgale gelmiş birini nasıl sevmemi bekliyorsunuz ki?Bugün beni vatanımdan etmeye çalışan öteki gün evinden eder demi güvenilmez."
"Yanlış düşünüyorsun.Aslında Leon'a kendinden bile saklamak istediğin duyguların var senin."
"Öyle olsa bile bunu neden size soyliyim ki?Size söyleyerek kazanmak yerine daha fazla şey kaybederim."
"Bu konuda da yanılıyorsun kızım.Aşk insanı çok başkalaştırır.Butün özelliklerini ve huylarını alt üst eder ve eninde sonunda kendini onun kucağında bulursun.Sen de değişiyorsun Hilal,çok hızlı bir şekilde hem de.Leon'da aynı şekilde senden farklı sayılmaz.Sende ilk tanıştığımızın aksine kaldırdın Leon'a karşı duvarlarını.Oda eskisi gibi Yunan sevdalısı değil.Kendini kanıtlama çabası olmasa siz Türkleri savunur.Siz birbirinizi çok değiştiriyorsunuz.Ve birbirine bu kadar güzel bakan iki insanın ne vatan tanıdığını bilirim ne de din.Bu yüzden size karışmıyorum.Sen Leon'un iyi yanlarını ortaya koyuyorsun."
"Şey ben artık annemin yanına gitsem iyi olur."
"Tabii ki.Ama bu söylediklerimi bir düşün.Sen de göreceksin haklı olduğumu."
Hilal hiçbir şey demeden kapıdan çıktı.Kendi kendine güldü bende en az ablam kadar oyuncuyum diye düşündü ve Azize'nin yanına gitti.