Kordon

4.6K 176 26
                                    

"Ne oluyor Hilal ne Leon'u ne kitabı?"

"Ya anne ablamın abarttığı gibi bir şey değil bu."

"Anlat o vakit dinliyorum."

"Ben sabah kitap okuyordum.Teğmen Leon geldi ve elimde ki kitabı gördü.Kitap okumayı sevdiğini,eğer okumak istediğim bir kitap olursa söylememi istedi ben de kitap almak için odasına girdim hepsi bu abartıyor."

"Sana inanıyorum.Ablanın olayıda büyüttüğünü biliyorum.Ama bu aralar mazur gör onu.Evleneceği için çok mutlu."

Kahkaha attı Hilal annesinin bu son söylediğine.Sarıldı kocaman.

"Anne iznin olursa ben biraz kordona gitmek istiyorum.Hem biliyorsun uzun zaman oldu gitmeyeli.Çok özledim oranın havasını."

"Tamam kuzum,git bugün ama üşütmek yok sıkı giyin.Ablan sorarsa da annem kızdı falan dersin."

"Tamam ben çıktım o vakit."

Hilal yürümeye başladı bu şehrin kokusunu,insanlarını,hafif nemli havasını her şeyini seviyordu.Kendini bu sokaklarda çok özgür hissederdi Hilal.Yürürken huzur bulurdu.Cesarat bulurdu.Sahile gelmişti.Bir yer bulup oturdu.Etrafa bakıyordu.Biraz uzakta Leon'u gördü.Kalktı oturduğu yerden.Yanına doğru yürüdü.

"Oturabilir miyim teğmen?"

"A küçük hanım buyrun tabii ki."

"Ne kadar güzel değil mi teğmen İzmirin havası,kokusu büyülü bir şehir gibi."

"Kesinlikle katılıyorum size.Dünya üzerinde ki çok özel şehirlerden biri.Tabii siz de İzmir'in bu kadar güzel olmasının sebeplerinden birisiniz."

"Anlayamadım?"

"Siz ve sizin gibi güçlü,güzel ve zeki kadınlar İzmir'in bu kadar özel olmasının sebebi.İzmir'in adının nereden geldiğini bilir misiniz?"

"Tabii ki çok beğendiğim bir hikâyedir."

"İşte ben sizi ilk gördüğümden beri o amazon kadını Smyrna'ya benzetmişimdir.Çok güçlüsünüz,çok zeki.Hatta kalbinizden çok mantığınızı kullanırsınız.Hatam var mı acaba? Demek yok.Peki o vakit devam ediyorum.Fakat vicdanınızı kullandığınız vakit de hiç bir şey önünüzde duramaz.Bana karşı çok şüpheci davranıyorsunuz.Bu ilk başta yarattığım izlenimlerden kaynaklı.Ama beni tanımak istemediğinizi de söyleyemezsiniz.Bu yüzden ben de size bir tavsiye de bulunacağım.Benim gerçek düşüncelerimi öğrenmek istiyorsanız bana gerçekten kalbinizi açıp,duvarlarınızı yıkarak gelmeniz gerek.Korkmayın düşündüğünüz kadar sinsi bir insan değilim.

Vatanım SensinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin