Hilal akşam için Yıldız'ın beyaz elbisesini giydi.Yıldız da hazırlanmıştı. Albay Cevdet'in ailesi olarak baloya katılacaktı. Leon kapıyı çaldı. İçeri girdi.
"Oo Hanımlar çok güzel olmuşsunuz bakıyorum da."
"Saol."dedi kızlar.
"Açıkçası bir sana da giydiğin çok yakışmış deme kibarlığında bulunmanızı beklerdim. Ama diyorsunuz ki yok,istemiyoruz tamam o vakit aşağı inelim."
Kızlar birbirine bakıp güldüler. Merdivenlerden aşağı indiler.Komutan Vasili,Veronica,Albay Cevdet ve Azize onları bekliyordu.
"Hah çocuklarda geldiğine göre gidebiliriz."dedi Cevdet.
Balo büyük konsolosluktaydı.İki tane fayton getirmişlerdi.Faytonlara binip balo yerine ulaştılar.Cevdet Hilal'e Leon'un koluna girmesi gerektiğini söyledi.Leon da kolunu Hilal'e uzatınca kıramadı oda.Leon gülümsedi Hilal'e.İşte bu Hilal'in kalbinin hızlı atması için bir sebebti.İçeri girdiler.Masalar kokteyl masalarıyla doluydu. Ev sahibi aile geldi onları karşılamaya.Leon'la tokalaştı evin küçük oğlu.Leon'la yaşıttı ya da öyle tahmin ediyordu Hilal.
"Bu güzel Hanim nisanlin mi? Tanıştığıma memnun oldum."
Adam Hilal'in elini öpecekken Hilal elini çekti.
"Ben memnun olmadım sizinle tanıştığıma."
Leon Hilal'in bu haline güldü.O adamı pek sevmezdi zaten.David hep çıkarcı ve kadınları eşya gibi gören bir adamdı. Pisliğin tekiydi yani. Aslında Leon'un etrafında pek doğru düzgün insan yoktu. Hepsi kalpsizin tekiydi.Gerçi dışardan Leon'dan öyle görüyordu ama. Bu yanındaki güzel kadın onu çok değiştirmişti.Veronica oğluna seslendi.
"Leon bak burada kimler varmış. Senin öğretmenin Nowitski Bey ve kızı gelmiş.Hadi sende gel buraya."
Leon gitmek istememişti aslında.O adamı sevmezdi.Kızıyla da annesinin zoruyla çıkmıştı bir ara.
"Hilal benimle gelsene.Ne olur onlara tek başıma katlanamam.Baba kız susmazlar."
"Sen kızının susmadığını nereden biliyorsun acaba."
"Ya biraz da ondan küçükken yani askeri okula gidiyorken onla görüşmüştüm bir zamanlar."
"Tamam o vakit hadi gidelim."
Leon ve Hilal masaya varmıştı.Anastasia konuştu.
"Ah Leon seni görmeyeli çok uzun vakit oldu.Burada karşılaşmak ne kadar hoş.Bu yanındaki Hanım da kim?"
Elini uzattı Hilal gülümsedi kıza
"Ben Leon'un nişanlısıyım.Adım Hilal.Memnun oldum."