Hava Almak

19.6K 326 68
                                    

Daralmıştı Hilal bu Yunan karargahında.Daha da durmak istemiyordu.Dışarı çıktı.Temiz havayı içine çekti.Yere oturdu.Hafif esintili güzel bir hava vardı.Gözlerini kapattı ve rahatlamaya çalıştı.Bir kaç dakika sonra yanına birinin oturduğunu hissetti.Gözlerini açtı ,sol tarafa doğru baktı yanında şu Yunan teğmen Leon oturuyordu.Onu her gördüğünde aklina Hasan Tahsin'i nasıl acımadan öldürdüğü geliyordu. Bide ablasının Leon'a duyduğu hoşlantı.

"Hava sok güzel değil mi?"

"Öyle."

"Benim içeri geçmem lazım teğmen Leon size iyi geceler."

"Otursaydiniz biraz sohbet ederdik."

"Saolun başka zaman."

"Lütfen küçük hanım."

" Peki.Öyle olsun."

"Neden benden bu kadar rahatsizsiniz acaba neden bana igreniyomus gibi bakıyorsunuz?"

"Size baktığımızda sadece bir katil görüyorum.Hasan Tahsin'i nasıl öldürdüğünüzü,halka yaptığınız kötü muameleyi."

"Hasan Tahsin'i isteyerek öldürmedim,babamı korumak içindi.Eminim sizde aynısını yapardınız."

"Babam haksızsa yapmazdım.Şimdi gerçekten içeri geçmem gerekiyor iyi geceler."

"İyi geceler."

Hilal odaya sessizce girdi.Parmak uçlarına basarak.Uykusu yoktu.Kitabını aldı.Zaten bir çok kitabı o yangında yanmıştı. Yıldız homurdanarak döndü.Ablasına baktı Hilal bazen onun kadar umursamaz olmak istiyordu,onun kadar hayalperest,onun kadar gülümsemek istiyordu,onun gibi birilerine aşık olmayı.Hilal bu duyguyu unutmuştu sanki.Aşk,sevgi ama öyle Yıldızın ki gibi heves değil böyle içi titremeli insanın bakınca,canından can gitmeli.Kitabı bıraktı Hilal.Zaten okuduğunu anlamıyordu.Gerçekten Yıldız bu Leon da ne buluyordu.Tamam yakışıklı bir çocuk ama sadece bu yetmezdi yetmemeliydi.Her şeyden önce onlar İzmir'i işgal etmişlerdi.Bir Yunan askeriyle nişanlanmayı düşünecek kadar aklı havadaydı Yıldızın.Annesi Yıldızı nişanlıycaktı Hilal de uzun sürmezdi.Ablası ne kadar istemese de onun için iyi olurdu.Hem Leondan uzaklaşırdı hem de artık bir düzene girerdi hayatı.Ama bir yandanda üzülüyordu çünkü ne kadar kavga etseler de ne kadar didişseler de onun istemediği bir adamla evlenmesini istemezdi.Kalktı,kitabı geri yerine koydu perdeyi çekti ve Yıldız'ın yanına geçip yattı.

Vatanım SensinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin