Sabah olmuştu. Kızların bugün izin günüydü. Azize de babanneleriyle hastaneye gitmişti. Yıldız ve Hilal odada sohbet ediyordu. Birden içeri Leon girdi.Ardından hızla kapıyı kapattı.Kızlar şaşırarak baktı.
"Selam kızlar.Biliyorum çok çatkapı oldu ama annemden kaçacak başka bir yer yoktu.Bende sizin odanıza sığındım. Kusura bakmayın."
"Yok yok önemli değil.Gel ne oldu anlat."dedi Yıldız.
Hilal yerinden doğruldu. Dikkatle dinlemeye başladı.
"Bu akşam bir balo düzenlemişler.Sabahtan beri kıyafet deniyorum.Herseferinde çok yakışıklı olduğumu söylüyor sonra baştan denetiyor."
Güldü Hilal.Leon'a baktı.
"Ne oldu çok mu hoşunuza gitti Hilal Hanım.Eğer çok hoşunuza gittiyse söyliyim siz de davetlisiniz."
"Ben gelmem o davete. Ne işim var o Yunanların içinde. Evde oturum ne güzel."
"Ya Hilal bir kezde olumlu bir şey söyle. Bir kezde sorun çıkarıp itiraz etmesen ne olur?"
"Zaten bu sefer öyle bir şansı yok Yıldız. Benim nişanlım olarak gelmek zorunda. Yunan aileler bizimle tanışmak istiyormuş. Komutan Vasili'nin oğlunu kimle evlendirecekmiş merak ediyorlarmış."
"Peki ya ben gelmek istemezsem. O vakit ne olacak?"
"Tabii istiyorsan gelmeye bilirsin fakat bu sadece ayrıldığımız konusunda asılsız söylentilere yol açar."
"Ben bir dışarı çıkayım hava alayım."Dedi Yıldız gülümseyerek.Hilal Leon'a baktı.
"Peki sen gelmemi isteyor musun?"
"Tabii ki orada yanımda olmanı isterim. Hem o saçma insanların içinde tek başıma kalmak istemiyorum."
"Bilemiyorum Leon. Seni yalnız bırakmak istemiyorum ama oralar bana göre değil."
"Seni zorlamak istemiyorum ama yanımda nişanlımın olmadığını görürlerse hem saçma sapan konuşacak hem de bana kendi kızlarını gösterip ne kadar güzel olduğunu,tam bana göre eğitimli bir Yunan kızı olduğunu söyleyecekler."
"Peki sen onlara ne söyleyeceksin."
"Diyeceğim ki çok değer verdiğim bir nişanlım var zaten.Diğer kadınlar beni alakadar etmiyor."
Gülümsedi Hilal.
"Sizden beklemediğim bir davranış teğmen."
"Ama tabii sonra onlarda diyecekler ki tekrar madem bu kadar değerli o vakit neden yanınızda yok diyecekler."
"Tamam Leon geleceğim ama sırf seni başka kızlarla düşünmesinler diye."
"Tamam.Ben bu kıskanç Hilal'i çok seviyorum."
"Yok canım ne kıskanması ben laf söz olmasın diye dedim yoksa umrumda olmaz."
"Peki peki sen bilirsin.Ben artık çıkıyorum.Akşam görüşürüz nişanlıların en güzel ve en kıskancı."