Tatil

2.5K 132 10
                                    

Azize eve gelmişti yorucu bir günün ardından. Veronica Hanım seslendi.

"Azize Hanım eğer müsaitseniz sizinle bir şey konuşmak isterim."

"Buyrun Veronica Hanım."

"Geçin oturun şöyle. Bir şey içer mısınız?"

"Hayır, teşekkür ederim. Bir an önce sadete gelsek."

"Azize Hanım bildiğiniz gibi Hilal ve Leon nişanlılar. Ne kadar istemeseler de. Fakat buna rağmen ben oğlumu değişmeye çalışırken görüyorum. Daha mülayim, daha anlayışlı ve sevgi dolu olmaya çalışıyor. Leon'un aksine aynı şeyleri Hilal'de göremiyorum. Her şeyle daha önce Leon'un yaptıklarıyla, yapmak zorunda olduklarıyla bize nefretini kusuyor. Bildiğiniz gibi yakında evlenecekler. Ben ikisininde mutlu olmasını ve birbirleriyle bir uyum içinde olmalarını istiyorum. Mesela daha bir az önce burada ikisi oturup konuşuyorlardı. Sonra içeri girdim ve onlari böyle görmeye alışık olmadığımı söyledim. Peki Hilal ne yaptı dersiniz. Kendisinin bir katile alışamayacağını söyleyip yukarı çıktı. Yani kısacası diyorum ki Hilal'le konuşup biraz alıştırmaya çalışın sorunu ne onu öğrenin."

"Bakın Veronica Hanım ben kızımı tanırım dediğiniz gibi çok hırçın ve asabidir. Hele ki bir Yunan'a karşı sinirini ben bile kontrol edemem. Burayı işgal ettiğiniz için zaten size çok sinirli. Birde üstüne bir Yunan komutanıyla evlenmek ona ağır geldi hem de çok ağır. Aslında bunun Leon'la da pek bir ilgisi yok. Kim olsa aynı şeyleri yaparlar. Ha evlenirler mı bilemiyorum açık konuşmak gerekirse. Siz nasıl oğlunuzu üzgün görmek istemezseniz bende kızımı öyle görmek istemem. Bu yüzden ben Hilal'le ne kadar konuşursam konuşayım hiçbir şey değişmeyecek. Hilal yine aynı Hilal olarak kalır. Fakat eğer dediğiniz gibi Leon'un içinde bir iyilik varsa ve Hilal bunu görürse işte o vakit nasıl düşünür bilemem."

"Tabii bu durumda sizin de elinizden bir şey gelmez. Aynı şekilde benim de fakat ikisi başbaşa kalıp konuşurlarsa belki düşünceleri değişir."

"Nasıl yani Leon ve Hilal'i bizden ayrı sohbet etmelerini mı sağlayacaksınız?"

"Kısmen. Biraz daha ileri boyutu. Onları bizim yazlığa tatile göndermeyi düşünüyorum. Hem birbirleriyle yakınlaşma fırsatı bulurlar."

Ne diyeceğini bilemedi Azize'e. Kızının Leon'la yanlız kalma fikri korkutucuydu. Fakat Veronica Hanım bu kadar planlamış ve sohbet etmişlerdi. Yapacak bir şey yoktu. İstemeye istemeye kabul etti.

"Peki. İşe yarıyacağını sanmıyorum ama bir denesinler."

Vatanım SensinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin