"Hilal neyin var söylesene. Yol boyu konuşmadın. Suratın beş karış."
"Annemle tartıştık Leon. Seninle evlenmememi ve görüşmemi istemiyor. Bende görüşeceğimi söyledim ona."
"Bir şey olmaz. Yeter ki sen benimle evlenmek iste başka bir ülkeye bile gideriz."
Hilal Leon'un bu söylediği karşısında gülümsedi. Onun sesini bile özlüyorken nasıl ondan ayrı kalabilirdi ki? Bu söz konusu bile olamazdı Hilal için. Sahiplenircesine Leon'un elini tuttu. Leon Hilal'e şaşkınca baktı. Sonra gülümsedi. İşte tam bu an zamanı durdurmak istedi Leon. Hilal'in kendine güzel gülümsemesini sunduğu ve ilk defa elini tuttuğu o an zamanı durdurmak istedi. Senelerce öyle yaşayabilirdi. Yemeden içmeden sadece kızın gözlerine bakarak. Hilal Leon'a sahip olduğu için şükretti. Hatta bulmakta geç bile kalmıştı. Şimdi onları ölümden başka hiçbir kuvvet ayıramazdı. Hatta ölüm bile ayıramazdı. İki bedende tek kalplerdi artık. Konuşmadan sadece birbirlerine baktılar. Her ikisi için de rüya gibiydi. Bütün kabusları sona erdiren bir rüya gibiydiler birbirleri için. Hilal bıraktı Leon'un elini. Hizmetçiler geçiriyordu ve onları böyle görüp Veronica'ya ya da Azize'ye söylemesini istemezdi. İlk başta boşluğa düştü Leon fakat sonra elini neden bıraktığını anlamıştı. Hizmetçiler bir istekleri olup olmadığını sordular ikiside teşekkür etti. Hilal'in en sevdiği şeylerden biri olan kitaplarla ilgili konuşmaya başladı Leon. Tabii Hilal'in hemen ilgisini çekmişti. İçeri Veronica girdi.Baktı bir kaç saniye.
"Vay be bu kadar iyi anlaşabildiğinizi bilmiyordum. Hatta kavga etmek ve birbirinize laf sokmak dışında konuşabileceğinizi de bilmiyordum"
"Bizde bilmiyorduk. Fakat konu kitaplar olunca hem küçük Hanım'ın hem de benim ilgi alanıma girdi."
"Leon artık Hilal'e küçük Hanım dememeye çalış. Ne olursa olsun o senin nişanlın. Artık birbirinize alışsanız iyi olur. Hilal bu senin için de geçerli. Yakında evleneceksiniz. Ben hep sizi böyle anlaşırken görmek istiyorum."
Ayağa kalktı Hilal.
"Bir katilemi alışmam gerektiğini söylüyorsunuz, bir kalpsizle aynı yatağı paylaşmam gerektiğini mi? Ölsem ben yine alışmam ona. İzninizle ben yukarı çıkıyorum."
Hilal Veronica'nın yanından geçti. Odasına gidip kahkaha attı. Artık bu oyunculuk işini baya iyi beceriyordu.