Leon ile Hilal merdivenlerden aşağı iniyordu. Hilal elini Leon'un beline sarmış inmesine yardım ediyordu. Masaya oturtu Leon'u kendiside karşısına oturdu.
"Seni tekrar aramızda görmek çok güzel oğlum. En tez vakitte de vazifene dönmeni umuyorum."
"Vasili konuşmuştuk bunu ne vakit isterse o vakit gelecekti."
"Tamam canım bende bir şey demedim. Bir tür çabuk iyileş dileğiydi."
Çok üstelemedi Veronica belli ki sonra konuşmak istiyordu. Masada ki sessizlik Azize'nin sorusuyla bölündü.
"Yaraların iyidir umarım Leon. Çok güçlü bir vucüdun var. Her yiğidin harcı değil öyle."
"Teşekkür ederim Azize hemşire. Benim bünyemden çok bakımım da önemli tabii. Hilal çok üstüme düşüyor. Çok başarılı bir hemşire yetiştirmişsiniz."
"Bu onun görevi oğlum. Fakat bu konuda kızımın yeteneğini görmezden gelmek büyük hata olur."
"Size katılıyorum Azize Hanım. Bu onun görevi fakat çok yetenekli bir geline sahibim."
Leon Hilal'e baktığında kızarmıştı. Utandığında hep böyle oluyordu. Kırmızı yanakları gözlerini ve saçlarını daha çok ön plana çıkarıyordu. Vasili konuştu.
"Hilal'i de bu kadar övdüğümüz yeter hanımlar. Sonra kızınız utanıp kızarıyor ve benim oğlumda gözlerini ondan alıp yemeğine dönemiyor."
Bu sefer utanma sırası Leon'daydı. Gözlerini Hilal'den çekip babasına baktı.
"Güzel. Biz Cevdet'le konuştuk ve karar verdik. Artık çocukların evlenmesinde bir engel olduğunu düşünmüyoruz. Birkaç güne kalmaz izdivaçlarını gerçekleştirelim diyoruz. Sizin de fikirleriniz almak isteriz."
"Çok güzel olur. Seven insanlara mani olmaya gerek yok değil mi?" Dedi Veronica.
"Bence de pek bir sorun yok fakat Leon'un Müslüman olması gerek bilirsiniz. Yoksa onları evlendiremeyiz." Dedi Azize
"Buna karışılması çok saçma. Bu benim oğlum ve Tanrı arasındaki ilişki. Neye isterse ona inanır. Neyi doğru bulursa onu yapar."
"Veronica hanım anlıyorum sizi fakat bu benim isteğim üzerine olan bir şey değil bu. Kurallar böyle. Bana kalırsa da Leon istediği dini seçebilir."
Araya girdi Vasili.
"Hanımlar hanımlar münakaşa etmeye hiç gerek yok. Biz bunu düşündük. Leon eğer müslüman olursa Türklerin bizim barış istediğimize inancı dahada artar."
"Peki Leon'a hiç sordun mu? Ya istemiyorsa inancından çıkıp başka bir inanca geçmek."
"Bunu yapmak zorunda Veronica."
"Yapmak zorunda falan değil."
"Mitera tamam sakin ol. Kavga etmenize hiç gerek yok. Ben zaten din olarak Müslümanlığı seçmiştim. Bundan sadece sizin haberiniz yoktu. Atinadayken bile anlamalıydınız."
Merhaba arkadaşlar. Umarım bölümü beğenmişsinizdir. Size bir şey sormak istiyorum. Sizce Leon'a sünnet gibi bir şey olmalı mı yoksa bu kısmı atlayayım mı? Bazı yazarlar yazdı ve çokta başarılı oldu fakat ben bu kadar iyi yazacağımı düşünmüyorum. Düşüncelerinizi yazarsanız sevinirim.