Hilal Leon gittikten sonra diğer hastaların da kontrollerini yapmıştı. Sıra Andreas'daydı. Bilerek onu sona bırakmıştı. İçeri girdiğinde ablasının elini tutuyordu ve sohbet ediyorlardı. Hilal öksürdü.
"Gençler bölüyorum ama pansuman yapmam gerekiyor."
"Ben yaptım ablacım. Gerek yok."
Yıldız gözleriyle kapıyı işaret etti.Hilal de gülümsedi.
"Çıkıyım ben o vakit."
Hilal pansuman malzemelerini tekrar ilaç dolabına yerleştirdi.Orada ki sandalyeye oturdu. Yorucu bir gündü. Kafasını masaya koydu. Zaten dün gece çok uyuyamamıştı. İlaç odasının kapısı açıldı. İçeri Azize girdi. Hilal'in orada olduğunu görünce.
"Sen git istersen eve. Ablana da söyle. Dinlenin biraz."
Hilal fark etmişti.Azize ona karşı hala soğuk davranıyordu. Çok düşünmedi ilk defa itiraz edecek hali yoktu.
"Tamam şimdi gidelim.Ben akşam gelmeye çalışırım."
"Sen bilirsin." Dedi Azize.Geldiğinden beri hiç Hilal'e bakmamiştı.
"Anne neden bana böyle davranıyorsun? İstemediğin bir adamı sevdiğim için mi yoksa Hristiyan olduğu için mı? Ya da Yunan olduğu için?"
"Hepsi birer sebep tabii. Ama öncelikli sebebi Yunan ve burayı işgale gelmiş olmaları. "
"Anne Leon'u tanısan gerçekten öyle diğerler gibi kalpsiz değil. Hatta bana bu işgali haksız bulduğunu bile söyledi."
"Haksız buluyorsa niye hala bu işgale karşı çıkmıyormuş. Senin kadar konuşacak cesareti mi yokmuş yoksa ölmekten mı korkuyor?"
"Bilmiyorum. Hiç sormadım. Ama onun diğerleri gibi olmadığını biliyorum. Kalbinin ne kadar temiz olduğunu, yaşamayı ne kadar sevdiğini, babasının istediği insan olmak için uğraştığını fakat buna kalbinin el vermediğini biliyorum. Ben onu seviyorum anne. Kız bana istediğin kadar hem de. Ben hala eski vatan sevdalısıyım. Hala ölmeyi göze alırım vatanım için. Ama eğer Leon'la karşı karşıya gelirsem her şeyi bırakır kaçarım."
"Bu kadar değerli mı Hilal? Sen katil derdin nefret ederdim onlardan."
"Ben hala nefret ediyorum onlardan. Ama Leon farklı . O çok farklı."
" O vakit aç kulağını beni dinle. O çok aşık olduğun adam senin bir katil. Kendi arkadaşlarını öldürecek ve bu vatanı elinden alacak bir katil. Diğerlerinden hiç farkı yok."
"Peki ya benim vatanım Leon'sa. O vakit ne olur?"