5 fejezet: Pihenés

828 90 26
                                    

- Ne ülj olyan mereven azon a pónin – vágta hátba Bilbót Artemys.

- Nem vagyok hozzászokva – fújta ki az orrát a hobbit a nemrég Bofurtól kapott ronggyal - és ez az allergia – ingatta a fejét Bilbó.

- Majd megszokod. Nem lehet minden könnyű.

- Te könnyen beszélsz. Gondolom, már kislány korod óta erre neveltek – morgolódott a hobbit.

- Nem mondhatnám. Anyám mindenáron hölgyet akart belőlem faragni – húzódott mosolyra a szája a nőnek.

- A jelek szerint nem sikerült. - Kuncogott fel Bilbó. Artemys halványan elmosolyodott.

- Hát nem. Mindig meglógtam a tanításai elől. Jobban érdekeltek a fegyverek, a csata, mint a hímzés és a főzés.

- Nem örült neki, ugye?

- Hát nem. Sokszor leszidott, de tudta, hogy ez ellen nem tudd semmit tenni. Ha én harcos akarok lenni, az is leszek.

- Miért akartál harcos lenni? - Kérdezte Bilbó.

- Egy ígéret miatt. - Mondta Artemys komoran.

- Milyen...

- Itt letáborozunk – bődült el Thorin. Artemys előrébb lovagolt, ott hagyva a döbbent hobbitot, aki elhatározta, kideríti, milyen ígéretet tett a lány.

Artemys az egyik fa ágán ült és a talizmánját forgatta a kezében. Bilbó egy rég kidőlt fatörzsön ülve figyelte, miközben a kenyerét majszolta és hegyezte a fülét, hogy kihallgassa a törpök beszélgetését.

- Én nem bízom meg benne – mondta nem messze Kili a bátyjának – olyan furcsa szerzet.

- Szerintem nincs semmi baj vele. Kicsit más, mint a többi nő, de nem érzem, hogy gonosz lenne. - Vont vállat Fili.

- Lehet, hogy valamikor elátkozták, azért ilyen apró – sutyorogta Dori Orinak.

- Még nem hallottam ilyenről. De tényleg különös. Gondolkodott el Ori.

- Én kedvelem. - Rakta fel a bográcsot Bofur.

- Te mindenkit kedvelsz Bofur – förmedt rá Glóin, miközben a tüzet élesztette.

- Kit kedvel? - Harsogta Oin.

- A nőt – biccentett a fán üldögélő Artemysre Nori – gyanús nekem. Lehet, hogy egy tünde, aki elvarázsolta magát.

Bifur lelkesen bólogatott hozzá. Bombur akart valamit mondani, de teli szájjal valami hümmögést meg hammogást halottak, így csak legyintettek.

- Ez a nő csak a bajt hozza ránk, figyeljétek meg. Azt sem tudjuk, miféle. De én szemmel tartom, és ha egy rosszat mozdul, én levágom. - Morogta Dwalin.

- Öcsém, nem hiszem, hogy a lány bajt hozna ránk. Nem tűnik rossz szándékúnak, bár odafigyelni nem árt. - Mondta Balin. Gandalf, aki az egész beszélgetést hallotta, kifújta a füstöt és közelebb hajolt a törpökhöz.

- Nem olyan, hogy gondot okozzon másoknak. Megbízhatok benne, törp uraim. Artemys a szavát adta, hogy segíti az utatokat, és ő soha nem szegi meg a szavát.

- Mondod te – förmedt rá Thorin – de ki tudja, mikor szegi meg. Egy nagyobb küzdelem, egy súlyosabb sérülés láttán megijed és elfut... és nem hibáztatnám érte, mégis csak egy gyenge nő.

- Az a lány már kislány kora óta háborúban, csatában nőt fel. Vadásszák a fajtáját, amióta csak él... azt hiszed megijedne ha rátámadnának? Én nem hiszem – ingatta a fejét a mágus – még bánni fogjátok a bántó szavaitokat, meglássátok.

Múlt árnyaiWhere stories live. Discover now