97 fejezet: A kiszámíthatatlan sors

158 16 11
                                    

Frerin visszanézet és szomorúan ingatta a fejét, amit figyelte a felszálló füstöt a dombok mögött ahol egykoron a valamikor az otthonának szolgáló város volt, majd a nejére nézet, aki a szekéren ült. Nem sokan tartottak velük csak a szolgálatukban álló cselédek. A többi városlakó más irányba mentek vagy a városban maradtak. Így ők minden személyes holmijukat összeszedve elindultak Ruben és Merin vezetésével egy másik városban, ami a sivatag szélétől a hegyekben volt.

- Nem lesz gond - szólalt meg Artemys és Frerin megszorította a neje feléje nyújtott kezét - felépítünk egy új otthont.

- Remélhetőleg az tartósabb lesz, mint ez - sóhajtott a férfi és felugrott a bakra a nő mellé, majd hátra nézet. Lányaik Moyra, Loja és Merin ölében aludtak mélyen, míg Milror hátul ült keze ügyében a fegyvereivel. A másik apróbb szekeret Ruben vezette. Kétszekérnyi volt a vagyonuk összesen. Legalábbis azok, amiket engedtek elhozni. Frerin hálát adott a Valáknak, hogy a kalózok ostobák voltak így az értéktelenebb dolgokra tartottak igényt így ők a rablók tudtán kívül minden olyan dolgot el tudtak hozni, amit később jó pénzért eladhatnak, ha kell. Sőt áldotta a fejét, hogy az évek során nem halmoztak fel tárgyakat, amihez kötődhetnének.

- Semmi sem tartós vagy állandó, kedvesem – mondta csendesen Artemys és megsimította a hasát – de ezernyi veszélyt túléltünk már és ez is egy a kalandok közül, amit véghez kell vinnünk. A szívem azt súgja, hogy jó életünk lesz a hegyek túl és kitudja, lehet, hogy az új élet már ott jön a világra.

- Megeshet – villantott egy most a férfi – de bízom benne, hogy nem egy zord tábor közepén.

- Más asszony is életet adott már ilyen helyzetben.

- Azok ők voltak, nem pedig te.

- Mitől különböznék én tőlük mond meg, Frerin?

- Mert te az én hitvesem vagy. Az én feleségem ne legyen kitéve annak, hogy a vadonban szüljön. Nézet Artemysre – azt szeretném, ha lenne a közeledben nem egy bába, mikor szülsz. Féltelek, Maram. Az ikrekkel is nehéz szülésed volt.

- Azt nem jelenti, hogy most is az lesz. Az első mindig nehéz legalább is ezt mondják – igazgatta el az ölében lévő takarót a nő, majd felsandított a férjére – érzem, hogy ez a szülés könnyebb lesz, sőt a fiad, mert bizonyosra veszem az lesz, olyan ráérős lesz, mint te, mikor feladatott adok neked.

- Ezzel nem nyugtattál meg kedvesem.

- Tudom – húzta el széles mosolyra a száját a nő – te mindig mindenért aggodalmaskodsz, és ha nincs, megkeresed. Olyan vagy akár egy asszony.

- Micsoda vád ez – nevetett fel a férfi – utoljára Dís mondta rám ezt.

- Mindig mondtam, hogy bölcs asszony. Mosolyodott el a nő.


Thorin óvatosan megkötötte a virágot és meglazította a talajt alatta. Gyönyörködve nézegette a virágait, majd a mellé érkező Amrira nézet.

- Neked nem nagyanyád mellett kellene lenned a varrást tanulni?

- Meguntam – felelte gyermeki őszinteséggel és figyelte, ahogyan nagybátyja kezet mos és megtörli a kezeit – végeztél a virágaiddal?

- Mára igen.

- Mit fogsz most csinálni?

- Kicsit lepihenek.

- Oh – biggyedt le Amri ajka és Thorin elmosolyodott.

- De ha velem tartasz, akkor szívesen sétálnák, egyet olyan szép idő van. Nézet le a közeli tájra, ahol lassan kezdett észhez térni a világ a sárkány uralma alól és a véres csata után – igazán jót tenne nekem most egy séta.

Múlt árnyaiDonde viven las historias. Descúbrelo ahora