37. fejezet: Álmok útja

583 55 25
                                    

Mindent beterített a csípős, fojtogató füst, ami a halál és a vér szagával keveredett. Halálsikolyokat vert vissza a síkság az acélcsikorgások mellett. Messze volt a zaj, de mégis elég közel, hogy mindent hallani lehessen. Artemys a hegy felé nézett, de ekkor belenyilallt hátába a fájdalom. Felsikoltott, ahogyan a testébe fúródott a nyílvesző. Erőtlenül rogyott egy élettelen test mellé, akinek ismerősek voltak az arc vonásai szemének szürkesége, amit nem takart szemkötő és a felismerés lelket hasogatóan szörnyű volt.

- Rolen – suttogta a nő. Lassan odakúszott hozzá, majd remegő kezekkel megérintette fivére arcát – Rolen – zokogta a nőt ráborulva rázta tovább a sírás.

- Te leszel a következő, kicsi Túriel – ragadta meg a hajánál fogva valaki – nem hittem volna, hogy veled is összefutok. Dobta arrébb a nőt a férfi. Artemys döbbenten mered a támadójára.

- Ergon – suttogta a nő rémülten.

- Imádkozz a teremtődhöz korcs. - Emelte fel a kardját a férfi.

Durva karok ébresztették fel a lidérces álmából és Artemys rémülten tekintett a két koboldra, aki a karjánál fogva rántották fel az őrhelyéről, ahol elnyomta az álom. Rémülten látta, hogy mindenkit elkaptak az ő hibájából.

- Engedjetek el minket – vergődött a koboldok kezei között Kili és egy töredéknyi pillanatra találkozott a fiatal törp tekintette a döbbent arcú Artemyséval, a nő érezte a haragot, ami feléje irányul. Erőtlenül hagyta, hogy a koboldok elrángassák.

Tillgelir a könyvtár szobában, a galériában az egyik fotelban ült és lábát az asztalra dobva olvasott egy könyvet, miközben Frerin a leveleit rendezte. Hetek óta be voltak zárva a várba, mert kimenni botor dolog lett volna, tekintve, hogy figyelték vendéglátójukat. Nehezítették a kényszerű fogságukat azok a nyugtalanító hírek, amiket párnapja hallottak Ervustól. Ergon őket keresi ész nélkül és bosszúért liheg. Értesüléseik szerint Lorien felé indult, de Tilgelir érezte, hogy ez csak a látszat és Artemysék után ment. A tünde összecsukta a könyvét, nyugtalanságát kitöltve, de lelkében vihar tombolt, amit nem tudott csillapítani azzal, hogy dühödten csapta össze a könyvet.

- Frerin, szerinted mi lehet Túriel-ékkel? Pillantott le a férfira. Frerin felnézett és keserűen ingatta fejét.

- Fogalmam sincs. Te is tudod, hogy nem jönnek a hírek csak úgy, mindennap. Számításaim szerint Ködhegységnél lehetnek, vagy már át is érhetek. Nem kell aggódnod. Tette le a lúdtollat Frerin és hátra dőlt a székében. Tillgelir felállt és a korlátnak dőlt.

- Te is aggódsz érte, úgy, ahogyan én is. Mindkettőnknek nagyon fontos.

- Ez csak természetes, de azt is tudom, hogy Arty tud magára vigyázni, ott vannak a testvérei és a fiúk is. - Hosszú hallgatás állt be köztük, mintha a csendtől várnák a válaszokat, amikre nem felel senki sem.

- Furcsa volt, mikor elváltunk – sétált le a galériából a férfi, megtörve a némaságot– aggodalom borult az arcára és rettegés volt a szemeiben. Álmokról beszélt, amik alaktalan árnyékként kergetik hónapok óta, egyre több mindent kirajzolva az ismeretlenből.

- Mit álmodott? - Ráncolta össze a szemöldökét Frerin.

- Suhatag fölé magaslott valami sötét gonoszság, ami nem a sárkányé volt. Harc volt... nem is... csata volt, ami körbe vette. Füst szállt, ami haláltól és vér bűzlött. Körülötte névtelen halottak voltak és a fivére.

- Jós álom, netán? De az lehetetlen! Ő nem Elendil vérvonalából való.

- Nem Elendil leszármazottja, az igaz, de Túriel-ék esete jóval más. Ők az elsők az ismereteim szerint, akik egy tisztavérű nemes dúnadán és egy magasrangú törp asszony gyermekei. Nem tudhatjuk, hogy mi rejlik bennünk. És te is tudod, hogy sok lehetetlennek hitt dolog volt, van és lesz is Középföldén. Talán ők az egyikek.

- Mit gondolsz te az álomról?

- Valós lehet, mert érkezésük előtt hasonlókat láttam. Mindenegyes nappal egyre valóságosabb.

- Te mit álmodsz? – dőlt kíváncsian előre a férfi.

- Látom a Magányos-hegyet tűzben, vérben. Hallom a sikolyokat, az acél csikorgását. Füst és vérszag terjeng a levegőben. Mindenütt uralkodik a halál...

- És még?

- Látom őt... Tillgelir hangja elcsuklott.

- Kit?

- Túrielt – suttogta – hátában egy nyílvesző áll és zokog. Nem a sebei fájdalmától, hanem a mellette fekvő Rolen miatt. Ekkor árnyékba borul minden és odalép Ergon a kardja magasba lendül, lecsapni készül. De én mindig felébredek itt. Frerin, ez nem lehet véletlen.

- Nem – ingatta a férfi a fejét – azt hiszem, nagyobb dolgok készülnek a háttérben, mint hinnénk. Ha tényleg csata folyik majd a hegynél, akkor az nem ok nélkül történik. Ám nem hiszem, hogy a tündék, vagy az emberek azok, akik támadnak.

- Hogy érted ezt? Azt akarod mondani, hogy...

- Orkok – állt fel Frerin, az ablak elé állt és a háznépének sürgését figyelte – ha a sárkány meghal és nem a mi kezünkbe kerül a hegy, hanem az orkokéba, akkor elvesztünk. Megnyílik Agmar területeire az út, elveszik Lorien, Imradris, a megye, a Kékhegység.

- És Gondor.

- Gyülekezik sötétség, Till. Igaza volt Gandalfnak! A hegynek vissza kell kerülnie a törpök kezébe.

- Mit tegyünk? - Kérdezte Tillgelir és várakozóan nézte a törpöt. Frerin egy ideig még csak nézett ki az ablakon, majd lassan megfordult.

- Mennyire vagy elszánt, hogy megvédd Artemyst? Mennyit kockáztatnál?

- Mindent.

- Helyes. Tudod, holnap összeül a törptanács a vezetésemmel. Sajnos Ervust váratlanul elszólították a kötelességei délre.

- Mikor ment el, és hová?

- Úgy pár óra múlva elindul ő egyedül, de csatlakozni fog hozzá két tünde.- Lépett Till elé Frerin – Készüljetek. Elmentek a Magányos hegyhez.

- Igen is – hajtotta meg magát Till.

Dolin az égre pillantott, ahol fényesen ragyogtak a csillagok. Nem gondolta volna, hogy ilyen hamar el kell menniük, de megértette, hogy szükséges volt. Aggódva pillantott öccsére, aki Madweg hátán gondterhelten lovagolt, majd az előttük lovagló Ervusra, aki furcsa látványt nyújtott egy hatalmas lovon. Ő is, mint Till elszánt volt azért, hogy időben érkezzenek. Dolin megsimogatta Mithril nyakát és a Valáktól kért segítséget, hogy még időben érkezzenek.

- Merre megyünk is majd pontosan? - Kérdezte Dolin egy idő után.

- Északnak van egy út amerre rövidhetünk. Gandalf nem akart arra menni, mert kikerülte volna Völgyzugolyt és utána egy ismertebb úton haladtak minden bizonnyal. Amin mi fogunk menni veszélyes és közel van Gundabadhoz, de lényegsebben hamarabb odaérünk.

- Gundabad? Miért...

- Dolin hidd el, tudom, mit csinálok. Nem mennék arra, ha nem lenne okom rá. Az unokáimról van szó és a királyomról és nem kockáztatok.

- Hosszú az út még – igazította meg a köpenyét Tillgelir – siettünk kell, kerüljön az bármibe is.


Tudom, hogy megint késtem, de most nagyon lelassultam, mint már említettem miért is. Jövő héten ezerrel kell sütnöm mikor a melóból megjövök, de  igyekszem egy karácsonyi extrával jönni minden kis írásomhoz ;)


Múlt árnyaiOnde histórias criam vida. Descubra agora