17 fejezet: Csak fuss

795 71 52
                                    


- Hogy lehet valaki ilyen ostoba, mint te? – túrt a hajába Artemys, miközben a domboldalon sétált le – megint belemásztál olyanba, amibe nem kellett volna. Mi van, ha megint úgy jársz, ahogy az apjával? A jó szíved fog a sírba vinni... a jó szíved – motyogta a nő, majd megtorpant és az egyik fa törzsének támaszkodott – igen, ez visz a sírba, már érzem - tapintotta meg a mellkasát a nő – alig kapok levegőt... és, a legrosszabb, hogy már magamban is beszélek, mint egy félkegyelmű. Mi jön még? - Indult tovább - nem elég a bajom. A bátyáim vadásznak rám, együtt utazok az idegesítő húgommal, a lökött öcsémmel, egy rakás félnótással, egy szenilis öreggel.... és még ennek tetejében pesztrálnom kell egy kölyköt. - Artemys tébolyultan a hajába túrt – kétségem sincs a felől, hogy megőrültem, és ezt csakis annak a mocsok, nagypofájú, idegesítő törpnek köszönhetem. Átok rád Thorin. Minden bajom oka te vagy – toporzékolt a nő – ha vagy annyira férfi, megjelensz itt nekem, és a bocsánatomért esedezel – hisztizte a nő. Ekkor valaki nekirohant és legurultak a meredek domboldalon. Artemysnek még ideje sem volt sikoltani, hiszen olyan hirtelen történt, hogy elfelejtett védekezni. Így csak azon volt minden erejével, hogy lerúgja az életére törő támadót. Keményen küzdött a rá nehezedő súllyal, mikor megálltak a domb alján.

- Áu, szállj le rólam – próbálta magáról letaszítani az ismeretlent.

- Artemys? - Hüledezett Thorin, mikor felismerte a nőt a hangjáról – jól vagy? - Tapogatta végig sebesülés után kutatva, amit a nő egy jól irányzott ütéssel jutalmazott - Hogy a fenébe kerülsz ide? - Fogta meg az arcát Thorin, miközben még nem szállt le a nőről. Artemyst kirázta a hideg.

- Te? - Sziszegte a nő – azért nem kellett volna ennyire sietned – ragadta meg Thorint Artemys és megperdülve az avarra szegezte a megszeppent törpöt – te aljas, te mocsok, te vadállat, majdnem megint megöltél! - Üvöltötte a nő.

- Maradj már csendben, meghall minket – fogta be a nő száját. Artemys a férfi mellkasára ülve próbálta lefejteni az ujjait a fejéről, majd reményt nem látva beleharapott Thorin ujjába, aki felszisszenve elrántotta.

- Normális vagy, te nő?

- Thorin úr – a férfi ijedten összerezzent, mikor meghallotta a dombtetőn a számára igencsak bosszantóan rémisztő női hangot. Artemys hunyorogva próbálta betájolni honnan jön az ismerős hang, de Thorin lerántotta magáról a nőt, és maga mellé húzta.

- Most csend legyen – suttogta – itt van a közelben. - Artemys fel akart állni, de a férfi visszanyomta – Itt maradsz most velem, ha mondom.

- Mi van? - Nézett rá döbbenten Artemys.

- Az a nőszemély nem hagy békén. Egész nap követ és kérdezősködik.

- Ki?

- A te Tillgelir barátod nővére... Dolin, vagy, hogy is hívják. Nálad is bosszantóbb lény.

- Thorin úr! Kérem, válaszoljon még néhány kérdésemre – futott el a tündeúton a nő, egy rakás jegyzettel. Artemys halkan felkuncogott, majd az avarba nevetett. Thorin ajka vékony lett a visszafojtott dühtől, ahogy figyelte a nőt, aki a lehető leghalkabban diszkréten rázkódott a nevetéstől.

- Nagyon vicces – fortyogott a férfi és felült, mikor Dolin eltűnt.

- A nagy Tölgypajzsos Thorin rettegve bujkál egy tünde lány elől. Ilyen még a regékben sincs – kacagta a nő, és az oldalát fogva nevetett.

- Nem szeretem, mikor kíváncsiskodnak, főleg, ha az illető egy tünde.

- Dolin ártalmatlan. Ő tiszteli és szereti a törpöket, akármilyen hihetetlenül is hangzik. Amíg a legtöbb hozzá hasonló szoba tünde magával és a természettel van elfoglalva, ő kutat. Azt el kell ismerned, hogy nem sok mindet lehet tudni rólatok, és Dolint ez érdekli, még a nyelveteket is képes volt megtanulni. Nagyon kitartó, addig fog téged üldözni, amíg legalább egy kérdésre nem feleltél. Hidd el, jobban jársz, ha felelsz neki, mert képes végigüldözni Középföldén.

Múlt árnyaiWhere stories live. Discover now