61 fejezet: A zúgó

433 49 20
                                    

Tristan kilökte a hordó tetejét és mélyen beszívta a levegőt olyan mélyére mintha évek óta most szívott volna először igazán levegőt. Nem is zavarta, hogy a vállára mászott az ijedt egér, akivel egy hordón osztozott, és aki éppen nem tudta eldönteni, hogyan is került oda. Nem sokára minden törp így tett, ahogyan Tristan. Lea, olyan hévvel vágta ki a tetőt, hogy kis híján eltalálta Dwalint, aki éppen mellé sodrott nem éppen hölgyhöz méltóan fejezte ki magát a szökésről. A tizenhatodik hordó, amiben utolsó tagjuk lapult maradt az egyetlen csupán, amiből nem kandikált ki a benne lapuló, de az sem, sokáig mert Bofur és Bifur nagy nehezen lerángatták róla a tetőt és így kiszabadult Artemys is, aki igen viharverten dugta ki a fejét.

- Jól vagy? Kérdezte kíváncsian Bifur belesve a hordóba, mikor a nő vissza bújt.

- Nem – válaszolt morcosan a nő, akinek elgémberedtek a tagjai.

- Arty is jól van – kurjantotta vidáman Bofur, majd bele nyúlva a hordóba kissé felhúzta a nőt – már morgolódni tudsz ez a javulás jele – nevetett rá.

- Nem hittem volna, hogy megint ebben a folyóban fogok ki kötni, de legalább most nem a vízben vagyok.

- Reméljük ez így is marad – jelent meg Thorin hordója Artemys mellett – és, ha rajtam múlik nem is fogsz – kapaszkodott meg a nő hordójában, hogy a víz ne sodorja tovább – a hátad, hogy van?

- Semmi baja – legyintette a nő, majd kihúzta magát és ijedten nézet körbe – Bilbó hol van?

- Meg vagyok – szólalt meg a hobbit, aki egy hordón ült és kétségbe esetten kapaszkodott falfehér arccal – legalábbis azt hiszem.

- Szegénykém – sóhajtott fel a nő.

- Mindenki meg van! Kiáltotta Fili hátulról, mire Thorin intett neki, hogy megértette, majd Artemyshez fordult – biztosan jól vagy?

- Igen, de jobban lennék a szárazon. Nem szeretek csónakázni főleg egy hordóban – ingatta fejét a nő – sőt az enyém még meg is volt jelölve szerintem káposzta lehetett benne ezért kapott jelölést. Büdös.

- Át jöhetsz az enyémbe – mosolyodott el Thorin, mire Artemys nőietlenül felhorkantott.

- Nem férnénk el, mert egy nagydarab törp vagy és nem is tudom ki panaszkodott az elején, hogy alig fér el – morgolódott a nő.

- Összehúznák magunkat.

- Férfiak – forgatta a szemét a nő és lelökve a hordójáról Thorin kezét, majd előrébb evezett – komolyan egy nap kiverem a fogaidat abból a királyi arcodból.

- Adhatnék egy tipped neked nő ügyben? Kérdezte Bofur, mire Thorin felvonta a szemöldökét.

- Megoldom magam is – mordult fel Thorin, mire Bofur csak vállat vont és figyelte, ahogyan a vezére Artemys után evez.

- Sok sikert – nevetett fel a törp.

Balin, aki nem messze volt Tristantól szemöldök ráncolva figyelte a fiút, aki a hordó szélére borult.

- Jól vagy komám? Igen, zöldülsz. Mosolygott az öreg törp, mire a dúnadán csak legyintett.

- Túlélem... valahogy – mondta a férfi és felnyögött, mikor újabb kört tett meg a hordója.

- Nem bírja a hajókázást – szólt Balinnak Lea – gyerekként sem tudta elviselni a csónak imbolygását, mikor elvittük horgászni – nevetett fel a nő és Tristan elhúzta a száját.

- Át érzem –döntötte a homlokát Fili a hordó szélének – ebben a hordóban alma volt, de egy darab sincs benne. Nagyon éhes lettem.

- Nyafogtok itt nekem, mint a vén asszonyok – bődült el Dwalin – na, de hol fogunk partra szállni? Kérdezte a férfi és próbált Thorin és Artemys felé evezni.

Múlt árnyaiDonde viven las historias. Descúbrelo ahora