22 fejezet: A vallomás

782 70 65
                                    

Artemys arra riadt fel, hogy valaki megérinti a vállát. Összerezzent, akár egy falevél és megperdült. Tillgelir döbbenten meredt a nőre.

- Jól vagy? Kérdezte a tünde. Artemys erőtlenül bólintott, majd lágyan a barátjára mosolygott. Tillgelir gyanakvóan ráncolta a szemöldökét. - biztos?

- Igen, csak elméláztam.

- Thorin? - Kérdezte a férfi. Artemys a szemét forgatva visszadőlt az oszlopnak.

- Nem. A büntetésemen gondolkoztam. - Füllentette.

- Elrond milyen büntetést hozott? - Kérdezte a férfi, remegő hangon.

- Kitiltott Imradrisból egy jó időre.

- Tessék? Ezt nem hagyom. Beszélek én majd vele. - Indult el. Artremys rémülten kapott utána, de a férfi lerázta magáról, így Artemys megfogta barátja bokáját, így próbálva visszatartani.

- Jó ez így nekem, Till. - mondta a nő, akit a férfi húzott a padlón, miközben próbált menni.

- Nem akarom, hogy ne gyere vissza.

- Ti meg mit műveltek? - Kérdezte a lépcsőn felbaktató Tristan. Artemys annyira megdöbbent, hogy elengedte a férfi bokáját, aki így elveszítve az egyensúlyát és átbukfencelt a korláton egy rózsabokorba. Artemys elfintorgott, és az öccsén felkapaszkodva felállt.

- ARTEMYS!!! - Sivította Tillgelir. Tristan felnevetett.

- Huhu, nagyon dühös rád, ha ezen a néven szólít.

- Én mentem – suttogta a nő, és elsomfordált. Tristan fütyörészve a korlátra dőlt és fülig érő szájjal meredt le a tündére.

- Ez az árnyalat nagyon jól áll neked, drága barátom. A vérvörös rózsa a te virágod – füttyentett a férfi.

- Hogy fordulnál fel – morrant Tillgelir, miközben figyelte, ahogyan Tristan a korlátnak dőlt és az egész teste beleremegett a nevetésbe.


Thorin éppen a társaihoz tartott, mikor meglátta Artemyst, aki nagy léptekkel haladt. Fáradtnak és gondterheltnek tűnt, és bár, a tegnapi események miatt nem lett volna célszerű egyáltalán a közelébe kerülnie, úgy gondolta, jobb volna elrendezni az esti kalandjukat.

- Arty! - Kiáltott utána. A nő megtorpant és visszafordult – gyere ide – intett neki a férfi. Artemys körülnézett, és odaszaladt hozzá, de a férfi előtt jó kétméternyire megállt.

- Valami baj van talán? - Kérdezte a nő.

- Ahogy nézzük. Miért hazudtál a tündéknek?

- Jobban jöttem ki, ha füllentettem, mintsem elmondjam az igazat. Nélküled is rossz hírem van, nem kell még jobban megutáltatnom magamat ezekkel – intett egy danolászó tünde csapat felé. Mikor rájuk pillantottak, azok elkapták a fejüket és gőgösen továbbmentek – A Lorieni tündék még az Imradrisiaknál is jobban szeretnek, mint láthatod, és ez az érzés teljesen kölcsönös is – vicsorgott a nő a társaság felé – de ma biztosan ünnepelni fognak, persze csak Till és Dolin siratja majd Elrond úr döntését, amit az irányomban hozott.

- Mi lett az ítélet?

- Képzeld, kitiltottak – villantott egy vidám mosolyt a nő.

- Úgy látom, nem igazán rázott meg a dolog – kulcsolta össze a kezét Thorin. A nő nagyot legyintett.

- Soha nem szerettem itt lenni. Mindig piszkáltak a termetem és a családom miatt. Mikor Arathorn lett a tanítványom, akkor valamelyest elfogadtak, de mikor meghalt, visszatértek a régi, jól megszokott szurkálódásokhoz... de megvallva neked, sokat is tettem, hogy az ellenérzésüket tápláljam, de ez lényegtelen már az én helyzetemben.

Múlt árnyaiWhere stories live. Discover now