30 fejezet: Úton keletre

601 58 15
                                    

Bilbó egykedvűen rágcsálta az ebédjét, miközben figyelte, ahogyan Thorin, Artemys és Balin a hegyek felé mutogatnak egy térképet böngészve, hatalmas egyetértéssel. Kissé furcsa volt ez a nagy béke Artemys és Thorin között, de nem igazán zavarta Bilbót, csak szimplán fura volt neki a csend és a béke. Béke. Erről az egyetlen kicsi szóról és a mögötte rejlő jelentésről Imradris jutott eszébe. Az a mesés hely, amit alig másfél napja hagytak el. Vérzett a szíve, hogy ott kellett hagynia, de még mielőtt elmentek volna, az emlékeibe véste a sziklákat, a patakokat, a tünde illatot és dalokat. Megfogadta, mikor átlépte a határát, ha élve megússza ezt a kalandot, visszatér oda.

- Nézzétek, lovas mák – rikkantott vidáman Tristan és Kili ebédjére mutatott.

- Hogy mi? - Rezzent fel gondolataiból Bilbó és a törp késén lévő húsra tekintett ahová a vigyorgó Tristan mutatott. Bilbó szeme tágra nyílt mikor észrevette, hogy valami mozog az ételen.

- A csudákat, ezek hangyák – fújtatott Kili és próbálta lerázni az ebédjéről a hívatlan vendégeket, aminek eredményekként a késről lerepült a hús –Ne már! - Nézett a porba esett ételére. - Hogy a csudába mászták meg a hangyák? - Kérdezte, de inkább magától, mintsem hogy választ várjon. Tristan szélesen elmosolyodott.

- Hangyabolyba ültél – bökött Kili tuskója alá, amit számtalan hangya mászott meg. A törp ijedten felugrott és káromkodva ugrálta körbe a tábort.

- Ezek csípnek – Kiáltotta kétségbeesve és elkezdte levetni magáról a ruháit.

- Kezdődik a műsor – sóhajtott fel Bilbó és Artemysék felé pillantott, akik csak egy röpke időre figyeltek oda Kilire, majd mikor meggyőződtek róla, hogy semmi baj, folytatták a beszélgetést.

- Talán itt kellene felmennünk, szerinted? – bökött a térképre Balin és kérdőn nézett a nőre. Artemys a fejét ingatta.

- Már nem lehet, leszakadt az ösvény az egyik kőviharban. A másik két ösvény sötét és koboldoktól teli. Legalább is erről beszélnek. Nem kellene kockáztatni.

- Te melyiken mentél annak idején? - Kérdezte Balin.

- Mikor utoljára jártam erre, ezen az ösvényen menetem át vadonföldre – bökött a térképre a nő. – De így is bele szaladtam egy szélrohamba, kis híján lepotyogtam.

Thorin összeráncolta a szemöldökét.

- Mikor jártál arra?

- Három éve, mikor eljöttem az öcsédtől. De visszafelé már a rohani kapun jöttem. Nem vonzott a hegyi túra azok után.

- Más út nincsen már? - Kérdezte Thorin.

- A hallottak alapján nincsen, legalábbis biztonságos. Talán várjuk meg itt Gandalfot. - Mondta Balin.

- A mágus utolér minket, amikor tud, azon az ösvényen megyünk, amin te mentél Artemys – Határozott Thorin dacosan.

- De nem garantálhatom, hogy az az ösvény, amin mentem, még most is biztonságos. - Kulcsolta össze a kezét a nő.

- Ezt beleszámítottam. Most, hogy tudjuk, merre megyünk, ideje volna ennünk egyet – fordult meg Thorin mosolyogva, majd döbbenten meredt előre Balinnal és Artemysel, aki tátott szájal figyelte, ahogyan Kili az ingét lengetve szalad kétségbeesett kiáltozással. Lea a tábortűz mellett állt szemét eltakarva visszafojtott nevetéssel, miközben a többi törp és Tristan szitkozódva próbálta elkapni Kilit, aki a ruhalengetés közben nemegyszer fejbe vágta őket. Bilbó pedig a káosz szélén ült, a térdén támaszkodva figyelte őket igencsak unott arckifejezéssel.

Múlt árnyaiWhere stories live. Discover now