10 fejezet: Be a zsákba II

752 78 67
                                    

Artemys lassan nyitotta ki a szemét. Fázott. Rettentően fázott. A tűz pislákoló fényét vette észre először, nem csoda, hogy reszketett, a tűz csak parázslott. Ekkor tudatosult benne, hogy mély csend veszi körül... egyedül volt. Lassan felült, de nem látott senkit, csak a fák árnyalakját látta a gyér holdfényben. Furcsállta, hogy senki sincsen a közelben, és, hogy a tűz már kialvóban volt. Már egy ideje a törpökkel utazott, és ez a fajta hanyagság nem jellemezte egyiket sem. Ijedten vette észre, hogy a törpök és testvérei fegyverei sincsenek a táborban. Rettegés fogta el.

- Mi történik itt – mondta magának, mikor felállt és az erdő felé nézett, ahová a törpök és testvéreinek a sietős léptei nyomát látta. Artemys felkapta a kardját, és követni kezdte az erdő mélyébe a nyomokat, egy gyorsan összeeszkábált fáklyával.

Eközben a trollok már azon gondolkoztak miként egyék meg a törpöket. Tóni, az egyik troll boldogan forgatta a nyársat, Bill-el a másik trollal.

- Körül szaglászom, hogy nincs-e erre még több törp vagy betörőhobbit. Mondta Berci, a harmadik troll.

- Csak ennyien vagyunk – kiáltotta be Dori.

- Nem hiszem – ingatta a fejét Bill.

- Nézd, Berci fény van arra – dörmögte Tóni.

- Erre tart, bújjunk el a fák mögé – ajánlotta Berci.

Artemys megállt az egyik fa mellett, és eldobta a kialudt fáklyát. Rettenetesen szédült és zsongott a feje. Megfogadta magának, ha megtalálja Kilit, minden figyelmeztetés nélkül lefejeli. Artemys óvatosan lépdelt előre, mikor észrevette a hatalmas tűz fölött sülő törpöket és Tristant. Nem is figyelve oda semmire vagy senkire, csak arra kezdett szaladni, és mikor a törpök észrevették a nőt, kétségbeesve próbálták túlkiabálni a másikat. Artemys a sok zajtól csak annyit vett ki, hogy „menekülj" és „fuss", de még mielőtt egyáltalán megfordulhatott volna, Bill megragadta Artemyst a hajánál fogva és a levegőbe emelte.

- Nézzétek, egy újabb törpasszony – röhögött fel a troll – ők a legfinomabbak – nyalta meg a szája szélét. Artemys döbbenten meredt rá.

- Törpasszony? - Suttogta maga elé, de Bill megfordult, közben lengetve Artemyst, aki felsikoltott rémületében és fájdalmában egyaránt.

- Ne visíts. Berci zsákot.

- Nincsen több és a nyárson sincsen hely már – mondta Berci.

- Akkor együk meg most – javasolta Tóni, és megnyalta a szája szélét. Artemyst elfogta a rémület. Kardját leejtette, semmi fegyvere nem volt, hogy legalább a megevését késleltetni tudja.

- Nem, a törpasszonyok ínyencségek. Add Tóni az egyik törpöt, berakjuk mellé. Tóni nézegette őket, majd felkapva az utolsónak bezsákolt Thorint, Bill felé nyújtotta.

- Oszt ez jó lesz – mondta Tóni. Artemys, akinek közben kezét-lábát megkötötték, begyömöszölték Thorin mellé a zsákba és ledobták a földre.

- Reméltem, hogy nem kapnak el – suttogta Thorin a nőnek.

- Mi a fene történt itt, amíg aludtam? Miért vagytok itt?

- Hosszú a meséje – sóhajtott a férfi.

- Meséld csak el, nem megyünk sehová, azt hiszem. Használd ki a helyzetet, és mesélj, ha már ilyen kényelmetlen helyzetbe kerültünk, hogy egy zsákon kell veled osztoznom.

- Én sem élvezem. Nehéz vagy.

- Nehéz? Bombur nehéz, de én könnyű vagyok, akár egy tollpihe. - Fortyant fel a nő.

Múlt árnyaiWhere stories live. Discover now