24 fejezet: A párbaj

706 62 67
                                    

- Emeld fel a kardodat jobban! - Üvöltötte Artemys. Bilbó könnybe lábadó szemekkel hajtotta végre az utasításokat, amit a nő kért tőle – Esthel a bal lábadra nehezedj, mikor lendítesz.

- Igenis – mondta a fiú.

- Ne légy ilyen szerencsétlen Bilbó! Sózz oda neki! - Förmedt rá a nő a hobbitra.

- Most fogok először kardot a kezemben.

- Nem érdekelnek a kifogások! Csapd le a fejét! Nem érek rá napestig!

- Mi folyik itt? - Nézett le az erkélyről Thorin, mikor észrevette a törpöket, akik kiabálnak és nevetnek.

- Arty tanítja Bilbót, és a kis Estelt vívni. Vicces látvány – húzódott arrébb Bofur.

- Estel? - Suttogta a törp. Thorin figyelte, ahogyan nő a két kardozó fél körül sétál és utasításokat ad. A nő szemében egy eddig nem ismert fény látott, mintha élvezné azt, hogy taníthat. Látta, hogy a nő szája akaratlanul is mosolyra húzódik, ha egy sikeres hárítást vittek végbe kis tanítványai.

- Komolyan gyerekek, ha így vívtok egy ork röhögve ölne meg titeket. - Kulcsolta össze a karját a nő. Bilbó és Estel zihálva álltak meg.

- Nem tehetek róla, hogy nem harcosnak születtem. Nem való a kezembe kard. - Lihegte a hobbit.

- Én meg lánynak születtem, és mégis vívok. - Morrant fel a nő.

- De te dúnadán vagy – mondta a két vívó tanonc egyszerre.

- Nem jelent semmit. A törp asszonyok is tudnak harcolni, pedig őket nem erre nevelték. És a fiúk meg kereskedők vagy játék készítők keveset nevelték úgy, hogy harcos legyen. Ők nem nyafogtak, mikor tanulniuk kellet megvédeni magukat. - Mutatott az erkély korlátjára dőlő törpökre.

- De hát.. – húzta el a száját Bilbó.

- Ők mégis csak törpök – fejezte be a hobbit mondatát Estel. Artemys a homlokát masszírozta.

- Esküszöm, az apáddal könnyebb dolgom volt, mint veled – suttogta maga elé a nő – na, jól van. Melyik törp vívna velem demonstráció céljából a két tanítványomnak? Ris, vagy te vállalod? - Az öccse elsápadt.

- Jaj, most nagyon fáj a vállam – jajdult fel a fiú – ha kedves az életetek, nem jelentkeztek – motyogta a körülötte állóknak. Egyik törp sem mozdult – na, valaki jöjjön már le. Nem fogom megölni.

- Majd én – jött le a lépcsőn Thorin.

- Bácsikám! - Kiáltott fel egyszerre, rémülten Fili és Kili.

- Ne aggódjatok öcséim - intett unokaöccsei felé a férfi - Kíváncsi vagyok arra, hogy forgatod a kardodat, te nő, mert eddig nem láttam, hogy valaha is használtad volna eddig. Jó kis gyakorlás lesz. - Vette le a köpenyét a férfi, és az egyik kőszékre dobta – vond ki a kardodat, kislány – húzta ki a kardját – ez itt Orcrist, ha nem tudnád.

- És? Till – nézett oldalra Artemys, mikor meglátta a szeme sarkából megjelenő tündét– hozd ide a kardomat, légy oly kedves. Nem sértem meg a tünde pengét azzal, hogy egy mezei karddal gyepálom el. - A tünde bólintott és elment.

- Nem hordod magadnál a fegyvered?

- Imradrisban csak az hord magánál fegyvert, aki fél valamitől – mosolygott a nő.

- Hogy tőlem milyen leckét kapsz – ingatta vicsorogva a fejét a törp.

- Túriel – nyújtotta a nőnek a kardját Tillgelir – Nem volna célszerű inkább gyakorló kardal küzdeni?

Múlt árnyaiWhere stories live. Discover now