23 fejezet: Egy régi mese

719 64 41
                                    

Bilbó minden egyes napot élvezett a tündéknél. Élvezte a zenéjüket, ételeiket, és csengő hangzású nyelvüket. El is határozta, hogy minél hamarabb megtanul tündéül. Mélyen beszívta a kristálytiszta levegőt, hogyha messze lesz Völgyzugolytól, fel tudja idézni az ittlétét és emlékeztesse magát a fogadalmára.

- Élvezed az ittléted, ugye? - Lépett melléje Lea.

- Igen. Mesés hely.

- Az – mosolygott a nő – egy pillanat alatt elvarázsol bárkit... vagyis nem mindenkit – intett a fejével a lármázó törpökre.

- Tudnál nekem mesélni a törpökről? - Fordult Lea felé Bilbó – ők nem hajlandóak. - Biggyedt le a szája a hobbitnak. A nő halványan rámosolygott.

- Nem tudok sokat, pedig tudnom kéne – felelte a nő, és elrévedt a hegyek felé – nem kötöttek le sohasem az ősi mesék, kérd inkább Tristant vagy Artemyst. Ők biztosan felelnek majd a kérdéseidre. - Bilbó látta Tristant, de az annyira belemerült a törpökkel való mulatozásba, hogy inkább nem zavarta. Artemys keresésére indult, talán már végzett Elrondnál és hajlandó lesz neki valamit mesélni.


Artemyst egy kép előtt találta egyedül. Kihúzott tartással meredt a festményre, ami egy férfit ábrázolt, aki kivont karddal egy fekete páncélosra szegezi a fegyverét.

- Kiket ábrázol? - Kérdezte. Artemys nem rebbent meg, csak rápislantott.

- Isildurt Elendil legidősebb fiát, és Szauront, a sötét urat.

- Isildur? Ő nem...

- Igen, ő az, akiről már meséltem egyszer. Itt – mutatott a képre a nő – éppen legyőzi Szauront. Levágja az ujjáról a Hatalom Gyűrűjét, és ezzel egy látszólagos hosszú békét, de átkot hozva magára.

- Hogy érted ezt?

- Még mielőtt elmondanám, jobb többet tudni róla, mert nem hiszem, hogy értenéd. Szauron Morgoth szolgája volt, róla is meséltem nagy vonalakban. Az Egy Gyűrű, amit a festményen látsz, a legerősebb a Hatalom Gyűrűi közül... mind felett uralkodó. Szauron egy Celebrimor nevű tünde kováccsal készítettet el 19 Gyűrűt. Szauron pedig a Végzet Hegyében elkészítette az Egy Gyűrűt.

- Mi lett a másikkal?

- Három készült a tündéknek, Vilya, a lég gyűrűje ez egy zafír gyűrű, amit Gilgaland a tünde király viselt, de később Elrond úrra szállt. A három tünde gyűrű közül ez a legerősebb. A második Nenya, a víz gyűrűje, ez egy gyémántgyűrű mithrilből kovácsolták, és Galadriel Lórien úrnője viseli. A harmadik Narya, a tűz gyűrűje, ez egy rubingyűrű, Círdan viseli, azt hiszem – nevetett fel zavartan a nő – a tizenkilenc gyűrű közül, csak ezt a hármat nem érintette meg, szennyezte össze Szauron gonoszsága, mert Celebrimor rájött, mire készül a Sötét Úr, így elrejtette őket. A többi gyűrű a törp és az ember királyokéi lett. Hetet kaptak a törpök, amiből kettőt visszaszereztek, négyet a sárkányok emésztettek el, és egy van még valahol.

- Hol?

- Thorin apjának Thrainnak az ujján, de ő nyomtalanul eltűnt, és ha erre gondolok, mély gonoszságot, de még mélyebb bánatot érzek. Van egy olyan érzésem az a Gyűrű már nincsen Thrain birtokában úgy ahogyan már ő sem élhet. - Mondta Artemys sötéten, és Bilbó sejtette, hogy az utolsó törpgyűrű már a gonosz markában lehet.

- Ezek a Gyűrűk meg lettek szennyezve? Gonoszok?

- A törpök túl makacsak voltak, hogy behódoljanak neki. Bár, a viselőik meggazdagodtak és hatalmas vagyont halmoztak fel maguknak, nem érintette meg a gonosz szelleme... de ahogyan lenni szokott, a hatalomért mindig nagy árat kell fizetni. A törpök meg is fizettek, sok viszály és halál származott abból, hogy a gyűrűk náluk voltak. Gondolj csak bele Ereborba. Ott is ott volt az egyik Gyűrű. Ha a Hatalom Gyűrűi Szauron irányítása alatt álltak, azok már nem voltak képesek jót hozni a viselőjükre. Mint mondtam, a törpök makacs, erős akaratának köszönhetően - ami még mindig jellemzi őket - Szauron nem tudott rájuk hatást gyakorolni, ellenben az emberekkel. A halandók túlságosan mohók és a szívük gyenge. Elvakultan hittek neki, és a hatalomnak, amit kaptak tőle, és ez a lelkükbe került, mert Szauron a szolgáivá tette őket, kitaszítva a fényből a mély sötétségbe. Ők lettek a Nazgulok, a Gyűrű lidércek, akik nem is élők, s nem is holtak. Az árnyékvilágban élnek, amíg Szauron egy nap végleg el nem pusztul.

Múlt árnyaiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz