394. Ders :
20. Cüz, 28. Sûre, 394. Sayfa
Kasas Sûresi
78-84. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
78
قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَى عِلْمٍ عِندِي
"Kârûn, "Bunlar bana bendeki bir ilimden dolayı verilmiştir" dedi."Dedi ki: Ben, bende olan ilimle insanlara üstün kılındım, bununla onların fevkinde makam ve mala kavuştum.
"Onda olan ilim",
-Tevrat olabilir. İçlerinde Tevratı en iyi bilen idi.
-Kimya ilmi olabilir.
-Ticaret ve kazanç ilmi olabilir.
-Denildi ki: Yusufun hazinelerinin bilgisine sahipti.
أَوَلَمْ يَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَهْلَكَ مِن قَبْلِهِ مِنَ القُرُونِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ مِنْهُ قُوَّةً وَأَكْثَرُ جَمْعًا
"O, Allah'ın kendinden önceki devirlerde, ondan daha kuvvetli ve daha çok mal biriktirmiş kimseleri helâk etmiş olduğunu bilmedi mi?"Karun, bu gerçeği aslında Tevrat'ta okumasına ve tarihî menkıbeleri anlatanlardan duymasına rağmen kuvvetiyle ve malının çok olmasıyla aldanmıştı. Ayet, onun bu hâline karşı bir taaccüptür ve halini kınamaktır.Veya bu ilmin kendisinden nefyi ile ilim iddiasına ve bununla büyüklük taslamasına bir reddir. Yani, "Bunu bilmedikten sonra, iddia ettiği gibi kendisini helâk olanların maruz kaldığı hâllerden koruyacak bir ilmi mi var?"
وَلَا يُسْأَلُ عَن ذُنُوبِهِمُ الْمُجْرِمُونَ
"Mücrimlerden günahları sorulmaz."Buradaki sualden murat, öğrenmek amacıyla onların günahlarından sorulmamasıdır. Çünkü Allahu Teâlâ, onların günahlarına muttalidir. Veya ayıplama tarzında sorulmayacaklardır. Çünkü buna lüzum kalmadan, günahları sebebiyle ansızın cezalandırılacaklardır.Sanki Allahu Teâlâ, önceki devirlerde kendisinden daha kuvvetli ve daha zengin olanların helakini zikrederek Karunu tehdit edince, onun Allahın onlara has kıldığı cezalara muttali olmadığını, Allahın ise mücrimlerin bütün günahlarına muttali olduğunu ve hiç şüphesiz buna göre ceza vereceğini bildirerek te'kidde bulundu.
79
فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ
"Derken Karun, ihtişam içinde kavminin karşısına çıktı."قَالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَيَاةَ الدُّنيَا يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ
"Dünya hayatını arzulayanlar şöyle dediler: Keşke Karun'a verilenin benzeri bizim de olsaydı."Hasedden sakınmak için bizzat onun malını değil, benzerini temenni ettiler.
إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ
"Gerçekten o, çok büyük devlet sahibidir.""Onun dünyadan çok büyük bir payı var" dediler.
80
وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ
"Kendilerine ilim verilmiş olanlar ise, şöyle dediler:"Ahiretin hâllerini bilenler, Karun gibi servete kavuşmayı temennî edenlere şöyle dediler:
وَيْلَكُمْ
"Yazıklar olsun size!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
Tâm linhKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir