588. Ders :
30. Cüz, 83.ve 84. Sûreler, 588. Sayfa
Mutaffifin ve İnşikâk Sûreleri
27-36. ve 01-13. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
27
وَمِزَاجُهُ مِن تَسْنِيمٍ
"Onun karışımı Tesnim'dendir."Tesnim adıyla bir pınar vardır. Buna "tesnim" denilmesi yüksek bir mekânda olması ve içeceğinin çok kaliteli olmasındandır.
28
عَيْنًا يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ
"Mukarreb (Allah'a yakın olanların) içecekleri bir kaynaktır o."Mukarreb olanlar bunu katışıksız içerler. Çünkü onlar Allah dışında bir şeyle meşgul olmamışlardır. Diğer cennet ehline ise, bundan karıştırılarak verilir.
29
إِنَّ الَّذِينَ أَجْرَمُوا كَانُواْ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا يَضْحَكُونَ
"Doğrusu o cürüm işleyenler, iman edenlere gülüyorlardı."Kureyş reisleri gibi önde gelen mücrimler, fakir mü'minlerle dalga geçiyorlardı.
30
وَإِذَا مَرُّواْ بِهِمْ يَتَغَامَزُونَ
"Onlara uğradıklarında birbirlerine göz kırpıyorlardı."31
وَإِذَا انقَلَبُواْ إِلَى أَهْلِهِمُ انقَلَبُواْ فَكِهِينَ
"Ehillerine döndüklerinde zevklenerek dönüyorlardı."Ehillerine vardıklarında, fakir mü'minlerle dalga geçmekten mesrur bir şekilde dönerlerdi.
32
وَإِذَا رَأَوْهُمْ قَالُوا إِنَّ هَؤُلَاء لَضَالُّونَ
"Onları gördüklerinde, "işte bunlar yoldan sapmış kimseler" diyorlardı."Mü'minleri gördüklerinde, onların dalalette olduğunu söylerlerdi.
33
وَمَا أُرْسِلُوا عَلَيْهِمْ حَافِظِينَ
"Oysa onlar üzerine bekçi olarak gönderilmemişlerdi."Hâlbuki onlar, mü'minlerin doğru veya yanlış yolda olduklarına denetleyici olarak gönderilmediler.
34
فَالْيَوْمَ الَّذِينَ آمَنُواْ مِنَ الْكُفَّارِ يَضْحَكُونَ
"İşte bugün de iman edenler kâfirlere gülecek."Artık bugün mü'minler onları cehennem ateşinde zelil, mağlup bir şekilde görünce onların hallerine gülerler.
Denildi ki: Cehennemdeki kimselere cennete bir kapı açılır "haydi, bulunduğunuz yerden çıkın, buradan girin!" denilir. Kapıya vardıklarında kapı üzerlerine kapatılır. O zaman ehl-i iman onların hâline gülerler.
35
عَلَى الْأَرَائِكِ يَنظُرُونَ
"Koltuklar üzerinde, nazar ederler."Bu kısım hâl cümlesidir. Yani, "mü'minler koltuklar üzerinde oldukları halde, o kâfirlerin haline nazar ederler, onlara gülerler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
SpiritüelKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir