Miia
Minua rupesi itkettämään, joten lähdin omaan huoneeseeni. Ennen kun lähdin, huomasin Ollin huolestuneen ilmeen. Kun pääsin omaan huoneeseen, meni sängylle ja halasin pehmolelu pupuani. Pupun nimi on Pupuli. Rauhotun huoneessa hetken. On kulunut 10 minuuttia. Olen jo ihan rauhoittunut. Lähden alakertaan. Otan Pupulin mukaan alakertaan.
Huomaan alakerrassa, että Katja ja Mikko halaa Ollia. "mitä on tapahtunut?" kysyn. Katja ja Mikko irrottautuu Ollista. Ollin silmät näyttää siltä, että hän on itkenyt. Katja ja Mikko menee Ollin luota toiselle sohvalle. Kaikki katsoo Pupulia pitkään. Laitan käden selkäni taakse. Menen sohvalle samaan kohtaan missä olin hetki sitten.
"mikä sulle tuli?" Olli kysyi. "Olli ei Miian oo pakko kertoo" Mikko sanoo nopeasti. Hengitän kaksi kertaa syvään. "mä rupesin itkee sen takia, että mua ei oo kehuttu 4 vuoteen kunnolla. Sen 4 vuoden aikana ainoot kehut oon saanu, kun iskä on raiskannut mut. Silloinkin se on ollu sellasta. "hyvin toimittu" "oot seksikäs" "oot niin kaunis et voidaanko panna" tyyppistä. Sen takia mua rupes itkettää, koska en muistanu miltä oikee kehut tuntuu. Ja aiemmin itkin sen takia, et pienempänä, jos itkin iskä usein löi, veti hiuksista, potkas tai raiskas. Siks säikähin sitä niin paljon" kerroin hiljaa. Toivon, että he kuulivat, muutta samaan aikaan toivoin että ei. Halaan Pupulia. En olisi halunnut heidän tietävän mutta koen sen olevan tarpeellista. "mä oon pahoillani, että oot joutunut kokee tollasta. Ja jos haluut puhua, me kuunnellaan" Katja sanoo. Olli tulee hieman lähemmäksi. Hän katsoo minua jännittyneenä. Hymyilen hänelle pienesti. Hän laittaa käden reidelleni ja katsoo ilmettäni. En työnnä häntä pois ja hän hieman silittää reittäni. Hetken päästä hän lopettaa ja menee kauemmaksi. Hymyilen pienesti Ollille. Olli hymyilee minulle.
"mikä Ollilla oli?" kysyn. "ei se oo tärkeetä" Olli vastaa. "okei" sanoin pettyneenä. Toivoin hänen kertovan ja olevan avoin minulle, koska minä olin avoin myös. En usko, että Olli itkee pienistä asioista.
"voidaanko kattoo elokuva?" kysyn. "joo. Sä saat päättää, jos haluut" Katja vastaa. "Haluun kattoo Kerro minulle jotain hyvää. Se on mun lempi elokuva" sanon (jos ette oo nähny tota elokuvaa kattokaa se!!!)
Katja alkaa etsiä elokuvaa. "sori mä en löydä sitä" "eti Me before you. Se on sen virallinen nimi. Toi oli vaan suomennos" ohjeista. "okei. Aika oudosti suomennettu. Miks se on suomennettu tollee?" Katja sanoo. "jep oon miettiny samaa. Ootteko te nähny sitä tai lukenu kirjaa?" sanon "emmä oo" Olli sanoo. "en mäkään" Katja jatkaa. "enkä mä" Mikko sanoo. "okei mä oon. Aika munta kertaa. Tää on alunperin kirja. Täst on tehty kirjoja jatkoks 2 mut niist ei oo tehty elokuvaa. Mut en meinaa spoilata teille mitään" sanon. "joo älä kerro. Täs on tää elokuva. Meil on pakkases jätskiä ja meil taitaa olla myös vähän karkkia. Haluutteko te?" Katja sanoo. "joo. Mä haluun jätskiä ja karkkia. Haluutko sä? Mä voin tuoda. Meil on suklaan ja mansikan makusta jätskiä" Olli sanoo. "emmä haluu mitään" "ootko varma" "joo" "Haluutteko te" Olli kysyy vanhemmiltaan. Mikko ja Katja eivät halunneet jätskiä.
Olli tuli takaisin suklaajäätelön ja karkkipussin kanssa. Hän tarjosi kaikille karkit. Minä en ottanut. Hän laski karkit pöydälle ja avasi jäätelön. Katja laittoi elokuvan pyörimään.
Pidin Pupulia kainalossa koko ajan. Olli tarjosi minulle karkkia en ottanut vieläkään.
Elokuvassa tuli surullinen kohta. Otin Pupulin käteeni ja siirryin toiselle sohvalle. Menin Katjan kainaloon. Katja ihmetteli hetken mutta sen jälkeen alkoi silittää kättäni. Tuo tuntuu ihanalta. Minua ei ole silitetty pitkään aikaan. Huomasin Ollin katsovan meitä hymyillen. En antanut sen häiritä. Katja silitti kättäni. Se tuntui hyvältä. Elokuva loppui. Liikuin vähän Katjan kainalossa. Hän lopetti silittämisen. "älä lopeta jooko" pyysin. "okei" Katja kuiskasi. "voidaanko kattoo sykettä?" kysyn. "joo" Katja vastaa. "mihin jaksoon sä oot jääny?" Katja kysyi. "mä oon tos edellisessä" vastaan. "okei katotaan se mä oon ite kolme jaksoa edellä mutta se ei haittaa" Katja sanoo. "okei" vastaan. "voitko silittää mun hiuksia?" kuiskaan niin, että vain Katja kuulee. Katja alkaa silittää minun hiuksia. Olen vieläkin hänen kainalossa. Pupuli on minun kädessä.
Olemme katsoneet jo 2 jaksoa. Katja vieläkin silittää hiuksiani. Välillä hän on silittänyt minun kasvojani. Minua alkaa väsyttää ja laitan silmät kiinni. Joku laittaa telkkaria hiljemmalle.
Katja
Elokuvan lopussa Miia tuli kainalooni. Minulle tuli helpottunut olo. Toivon, että hän pikku hiljaa alkaisi luottamaan meihin. Silitän hänen hiuksia ja huomaan hänen nukahtaneen. Kuiskaan Mikolle, että hän laittaisi telkkaria hiljemmalle.
On mennyt noin 1 tunti. Kello on 23.12 "pitäskö sun mennä omaan sänkyyn" kysyn Miialta. "emmä jaksa kävellä" Miia kuiskasi. "menetkö jos Mikko kantaa?" kysyn. Miia nyökkää.
Mikko ottaa Miian syliin. He lähtevät yläkertaan. Huomaan Miian pupun. Otan sen mukaan. Kävelen Miian huoneeseen. "nukutko sä noilla vaatteilla vai annanko toiset?" kysyn. "Antaisitko ison t-paidan?" Miia pyytää. Annan hänelle mustan paidan. "voitko auttaa tän mulle päälle?" Miia pyytää. "mä meen jo. Öitä" Mikko sanoo. "öitä" Miia vastaa.
Miia on todella lähellä nukahtamista. "Miia käykö jos mä otan nyt tän hupparin pois?" kysyn. Miia nyökkää pienesti. Otan häneltä hupparin pois. Hänellä on alla vain rintsikat. Laitan hänelle paidan päälle. "otanko mä sulta housut pois?" Miia nyökkää. Otan häneltä housut pois. Hän menee makaamaan peiton alle. "öitä" kuiskaan.
Olen jo lähtemässä, mutta tunnen, kun Miia tarttuu käteeni. Käännyn hänen suuntaan. "voitko silittää mua?" Miia kuiskaa. En sano mitään, vaan alan silittää hänen hiuksia. Pian Miia vaihtaa asentoa ja pupu tippuu. Nostan pupun hänen sänkyyn. Silitän vielä hetken ja alan kuulemaan vaimeaa tuhinaa. Lähden ulos huoneesta.
Kun astun ulos alan miettimään, mitä juuri näin. Miia oli viillellyt. Hänen kädet ja jalat olivat täynnä viiltoja. Olli oli oikeassa, kun näki ne. Silloin jos joskus toivoin, että Olli olisi väärässä. Miia oli myös hyvin laiha. Hänen kädet oli ohuet tikut. Myös jalat oli todella ohuet. Hänellä näkyi selkäranka ja kylkiluut todella selvästi ihon läpi.
Menen alakertaan. "ootko ok. Näytät ihan aaveen nähneelle" Olli kysyy ja naurahtaa hieman. "joo oon ok" "okei mä meen pelaa tietokoneella" "joo älä pelaa koko yötä. Ja älä huuda Miia nukkuu" "joo joo" "missä Mikko on" "se sano et se käy vessassa ja sit menee nukkuu. Eli vessassa tai nukkumassa" "okei. Öitä" "öitä"
---------------------------------------------------------
Sanoja: 980
YOU ARE READING
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomanceMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...