117

70 3 0
                                    

Joonas

Saavun kotipihaan. Nousen autosta ulos. Miia sanoi menevänsä kotiin yöksi eli saan nukkua yksin. Ennemmin se kyllä on että joudun. Minulla tulee aina kauhea ikävä Miiaa kun hän menee kotiin tai kun olen muuten vaan erossa hänestä.

Avaan kotioven. Huomaan Miian kengät eteisessä eli hän on täällä. Hän kyllä varmaan nukkuu koska kello on 23.50. Ja Miia on raskausaikana ollut todella väsynyt koko ajan.

Menen pesemään hampaat. Teen samalla myös tarpeeni. Lähden vessasta makuuhuoneeseen. Laitan oven kiinni. Näen Miian nukkuvan sängyssäni. Alan hiljaa ottaa vaatteitani pois. Housuja pois ottaessani onnistun potkaisemaan vaatekaapin oveen. ''Ai saatana'' Siitä kuuluu kauhea tömähdys ja vielä kun ovi pamahtaa kiinni iskun voimasta. Miia nostaa päätään. ''Moi'' Hän sanoo unisena. ''Moi. Herätinkö mä?'' Kysyn. ''Joo. Mut ei se mitään'' Hän vastaa. ''Eiks sun pitäny mennä kotiin?'' Kysyn. ''Joo mut mulla tuli niin paha olo etten mä jaksanu. Eikai haittaa et mä jäin tänne?'' ''No ei tietenkään höpsö. Mä vaan yllätyin positiivisesti että sä olit täällä. Sun kanssa on kiva mennä nukkumaan ja nukkua ja herätä ja tehdä aamutoimet ja oikeestaan kaikki. Kaikki sun kanssa on kivaa''

Otan paidan pois. Sitten menen Miian viereen makaamaan. Katsomme toisiamme silmiin. Laitan käden Miian vatsalle. Se on ihan pikkuisen pyöristynyt. Mutta kumminkin todella vähän ettei sitä huomaa. Pussaan sormiani ja lasken ne Miian vatsalle. ''Mä rakastan sua ja Toukkaa'' ''mä rakastan sua'' vedän Miian kiinni itseeni. ''Hyvää yötä'' ''öitä'' Pussaan Miian otsaa ja suljen silmät. Silitän samalla Miian selkää. Tiedän Miian pitävän siitä ja samalla hän myös rentoutuu ja rauhoittuu. Hän tykkää jos häntä silitetään tai ohimennen kosketaan johonkin.

Miia

Herään aamulla taas pahaan oloon. Juoksen vessaan. Oksennan taas. Kuulen minun herätyksen soivan Joonaksen makuuhuoneessa. Se kumminkin loppuu hetken päästä. Joonas varmaan heräsi ja sammutti sen.

Nousen ylös ja teen samat asiat kuin aina ennenkin. Lähden pois vessasta ja menen halaamaan Joonasta. ''Hei rakas. Millanen olo?'' ''Ihan hyvä. Ei mul oo paha olo enää ollenkaan'' ''no hyvä''

Lähdemme keittiöön syömään aamupalaa. ''Voitko sä viiä mut kotiin?'' Kysyn. ''Joo. Vienkö mä sut vielä töihinkin?'' ''No jos sä viittit'' ''kyllä mä viitin''

Saimme syötyä ja nyt olemme menossa kämppääni. Avaan oven ja otan kengät pois. Sen jälkeen kerään tavarat joita tarvitsen. Joonas katsoo vieressä. ''Tää sun kämppäs on ihan tosi pieni'' Joonas huomauttaa. ''Jep. Mut mä tykkään tästä eikä tän vuokra oo ylitsepääsemätön'' ''nii''

Menemme takaisin autoon ja Joonas lähtee ajamaan koululle päin. Joonas pysähtyy koulun pihaan. ''Kiitos kyydistä'' ''no ole hyvä'' ''mä taidan tänään mennä suoraa kotiin'' ''okei'' ''mä rakastan sua'' ''mäki sua'' pussaan Joonasta nopeasti huulille. ''Hyvää työpäivää'' ''kiitos samoin''

Nousen pois autosta ja lähden kävelemään oville joista menen sisään. Onneksi tänään ei ole kuin 3 tuntia ja sitten kokeiden korjailua. Paitsi jos joku muu opettaja on poissa ja joudun pitää hänen viimeisen tunnin.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja: 456

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now