111

73 4 0
                                    

Miia

Kun Joonas vetää minua lähemmäs itseään herään. Käännän päätä Joonaksen suuntaan. ''Huomenta'' ''no huo...'' lauseeni jää kesken kun minulle tulee paha olo ja juoksen vessaan. Ehdin juuri ja juuri pöntön äären kun oksennus jo tuleekin ulos. Joonas ottaa hiukseni käteen ja laittaa ne ponnarille. Hän alkaa silittää selkääni. ''Mul on tosi huono olo'' ''uskon'' sitten oksennan taas. ''Voiksä hakee mulle...'' oksennan taas. ''Vettä'' ''joo''

Joonas pian palaa luokseni vesilasin kanssa. Hörppään siitä vähän vettä suuhuni ja sylkäisen pönttöön. Teen saman uudestaan jonka jälkeen juon normaalisti vettä ja vedän vessan. Nojaudun taaksepäin Joonakseen. ''Tuliko kaikki?'' ''Joo'' ''Onko nälkä?'' ''Ei. Eikä se varmaa pysy sisällä mulla on niin paha olo'' ''okei''

''Voitko sä kantaa mut sänkyyn?'' ''Joo tottakai. Valmis?'' Nyökkään. Pian olen ilmassa. Joonas laskee minut sänkyynsä. Joonas lähtee ja tuo ämpärin viereeni. Ilmoitan töihin etten pääse tänään.

''Mun pitää lähtee studiolle. Pärjäätkö sä?'' ''Joo. Voinko mä jäädä tänne?'' ''Joo tottakai voit. Soita mulle jos haluut jotain kaupasta tai tulee jotain muuta. Koita levätä'' Joonas lähtee pois ja pian kuuluu kun ovi menee kiinni.

Laitan silmät kiinni siinä toivossa että nukahdan. En kuitenkaan saa unta kun alan miettimään oireitani. Alan miettiä voisinko olla raskaana. Kaikki oireet viittaisi siihen. Pään särky, oksentelu, tunteiden vaihtelu jonka olen pystynyt jollain tavalla peittää, väsymys ja rintojen aristus. Katson puhelimestani koska minulla on viimeksi ollut menkat. Päälle kuukausi sitten. Voi helvetti. Vittu. Mitä mä teen?

Päätän laittaa vaatteet päälle ja lähteä hakemaan raskaustesti. Olen juuri saanut kengät jalkaan kun tulee tarve oksentaa. Juoksen vessaan ja oksennan.

Lopetettuani oksennuksen pesen kädet ja juon vettä. Sitten lähden kauppaan.

Time skip siihen et Miia on takas Joonaksen luona

Menen vessaan ja teen testin. Pari minuuttia pitää odottaa että tulos on valmis.

Hälytykseni soi merkiksi että testi on valmis. Otan testin käteeni ja käännän sen. Katson tuloksen. Kaksi viivaa. Mitä mä teen? En mä haluu lasta. Pitäisi tehdä toisenlainen testi josta näkee kuinka pitkällä olen tai käydä lääkärissä.

Väsymys iskee taas. Menen Joonaksen makuuhuoneeseen ja otan päällimmäiset vaatteet pois ja menen peiton alle. Kyyneleet alkaa valua poskillani kun mietin tilannetta. Olen raskaana miehelle jonka kanssa olen seurustellut alle kuukauden. Voi vittu. (En muista kuinka kauan nää on seurustellu ni sovitaan et kuukausi sitte näil oli eka kännipano ja jos muistan oikein ni kortsu jäi Miian sisään)

Time skip 5 tuntia

Soitan Joonakselle.

M: koska sä tuut?
J: no me ollaan valmiita ehkä puolen tunnin päästä
M: okei
J: onko kaikki hyvin?

Voi vittu. Hän kuuli äänestäni itkuisuuden. Itkin juuri äsken.

M: joo kaikki kunnossa. Voitko sä tuua kaupasta suklaata ja Jaffaa?
J: tottakai. Mul menee maksimissaan tunti.
M: okei nähää kohta
J: moikka
M: moikka

Suljen puhelun. Menen vessaan ja otan raskaustestin pois sieltä. Laitan sen housujeni taskuun. Aion kertoa tänään Joonakselle. En pysty valehtelemaan hänelle. Asia myös aika paljon koskee häntäkin joten haluan hänen tietävän.

Time skip 45 min

Joonas avaa oven. Juoksen nopeasti hänen luo ja halaan häntä. ''Moi. Oliko ikävä?'' ''No joo. Sä olit kauheen kauan poissa'' ''no jonkun 7 tuntia'' ''no mut silti'' ''no oli mullakin ikävä sua''

''Mulla olis yks juttu'' ''no?'' ''mentäiskö sohvalle?'' Joonas ottaa kengät pois ja vie suklaan ja limun jääkaappiin. Sen jälkeen menemme sohvalle. ''Mitä sulla oli?'' Joonas kysyy. ''No tota... Mä... ööö...'' änkytän ''sano vaan ihan rauhassa'' Joonas ottaa käsistäni kiinni. ''Mä tota. Mä en pysty tähän'' ''Mihin?'' ''No mä oon tota. Mä rakastan sua''  ''niin mäkin sua mutta mä en usko et toi oli ainut asia''

Otan toisen käden irti Joonaksen kädestä ja otan taskusta raskaustestin. Ojennan sen Joonakselle. Hän ottaa sen käteensä ja katsoo sitä. ''Sä oot raskaana?'' ''Joo'' ''mulle?'' ''Joo'' Joonas ei sano enää mitään. Kyynel vierii poskilleni. Joonas kaappaa minut haliin. ''Ootko sä miettinyt mitä teet tolle?'' ''En. Mä tein ton tänään ja halusin puhuu sulle'' ''okei. Mitä ikinä sä päätätkään mä oon sun tukena'' ''kiitos Joonas''

Joonas menee selälleen makaamaan ja menen hänen päälle. Kierrän kädet Joonaksen ympärille. ''Sä oot ihana'' kuiskaan. ''Miten niin?'' Joonas kysyy kuiskaten. ''No ku sä otit tän niin hyvin'' ''miks en ottais'' ''no en mä tiiä'' ''olihan tää aikamoinen shokki mut sä tarvit varmaan enemmän tän sulattamiseen. Sähän sitä lasta sisälläs kannat 9 kuukautta ja sit vielä imetät'' ''nii. Sä oot ihanan järkevä'' ''vai ihanan järkevä. Mitä se tarkoittaa?'' ''No sitä et sä oot järkevä ja samalla ajattelet mua'' ''no mut mä rakastan sua'' ''Mäkin sua'' suutelen Joonasta.

''Ei kerrota tästä vielä kenellekään. Jooko'' ''joo. Sun päätös. Mä myös toivon että sä tiedät että mä oon sun tukena mitä ikinä sä teetkään. Ja että sä teet just niinku sä haluat. Älä kuuntele siinä ketään. Ees mua'' hämmennyn. ''Etkö sä halua että mä kysyn sun mielipidettä?'' ''Joo. Mutta päätöksen teet ite. Mä en voi antaa vastausta mitä sä teet mutta mä tuen sua'' minua alkaa itkettää. Painan pään Joonaksen rintaan. Kyyneleet alkaa valumaan poskilleni ja siitä Joonaksen paidalle.

''Hei mikä tuli?'' ''No ku sä sanoit niin hyvin ja sit nää hormonit. Mä pahoittelen jo nyt jos me pidetään tää niin tää tulee olemaan tämmöstä'' ''mä kestän sen kyllä. Sähän se raskaana oot ja joudut sietää kaiken muun ni tää mun osuus on aika pieni''

''Pitäskö meidän käydä ostamassa raskaustesti jossa näkyy kuinka pitkällä mä oon'' ''joo. Nytkö'' ''joo'' nousemme ylös. ''Neidillä taitaa olla mun vaatteet päällä'' ''niin on'' Joonas vain hymyilee ja tulee pussaamaan minua. Menemme eteiseen ja laitamme kengät jalkaan. Sitten lähdemme autolle.

Menemme kauppaan. Huomaan joidenkin tunnistavan ja tuijottavan Joonasta. Menemme hakemaan raskaustestin. Otamme semmoisen josta näkee raskausviikot.

''Mä haluun jätskiä'' ''no mennään hakemaan'' menemme jäätelöhyllylle. ''Minkä sä haluut?'' Kysyn. ''No sähän sitä halusit'' Joonas vastaa. ''No mut kai säkin sitä nyt syöt'' ''joo mut sä saat päättää. Mulle käy kaikki'' ''mut mä haluun sun mielipiteen'' ''ota nyt joku'' ''okei sit'' otan minttusuklaa jäätelön. ''Onko jotain mitä tarviit?'' ''ei''

Time skip takas Joonakselle

''Teetkai sä ton heti?'' Joonas varmistelee. ''Ei oo hätä nyt'' kerron. ''No pitäskö sun silti koittaa tehä toi?'' ''Kuse itte siihen jos on niin kiire'' kiihdyn. ''Joo joo. Ihan rauhassa nyt vaan'' Menen Joonaksen kainaloon. ''Anteeks'' ''ei se mitään. Mee sitte ku tuntuu siltä''

''Nyt'' nousen ylös sohvalta ja menen vessaan. Teen testin. Asetan puhelimeen ajastimen. Pesen käteni ja menen testin kanssa olohuoneeseen. Istun Joonaksen viereen. Pian hälytys soi. Käännän testin. 4-5 viikkoa.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja yhteensä: 1207

Ens viikol mä en tiiä paljon tulee lukuja ku mul on 3 koetta ja sanakoe ja pitäis lukea vaikka ei kiinnostais yhtään. Ne on vielä aiheita jotka ei kiinnosta ollenkaan nimittäin bilsassa sammakot ja jotkut en nyt just muista mitkä historiassa ensimmäinen maailmansota ja uskonnossa jotkut paskat uskonnot. Ja sit viel se sanakoe enkussa.

Nyt viel pitäis panostaa ku kouluvuoden alussa mul meni hyvin mut nyt pikkasen huonommin mut kyl tää on menny sillee hyvin et mun huonoin numero on 8- tältä vuodelta. Mut silti mä haluun hyvän todistuksen koska 7 luokalla olevat numerot vaikuttaa päättötodistukseen ja mä haluun hyvän päättötodistuksen koska mä oon ajatellu et voisin haluta keskos lääkäriksi tai opettajaks ja opettajana opettaisin matikkaa tai saksaa koska mä oon aloittanut saksan lukemisen alakoulussa ja haluun jatkaa 8 luokalla ja mä tykkään saksan kielestä siitä miten sitä puhutaan tai siis siltä miltä se kuulostaa. Mut sit jos must tulis opettaja ni sit varmaan pitäis myös olla englannin opettaja saksan lisäks ja matikassa myös kemian ja fysiikan tai jotai. Joten helpommalta tuntuu toi keskoslääkäri.

Hyvää viikonloppua!

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora