Miia
Nousen Joonaksen autosta ylös. Huomaan Joonaksen tulevan perässä. Juoksen Oonan ja hänen kiusaajien luo. ''Hei lopettakaa!'' Saan tilanteen rauhoittumaan Joonaksen avustuksella. Huomaan Oonan menevän halaamaan Joonasta. Joonas halaa Oonaa. ''Tämmöstä ei sitte koskaan enää tapahdu. Onko selvä?'' ''Joo'' ''joo'' ''hyvä. Tästä lähtee nyt kyllä teille koteihin Wilma viestit. Noni menkäähän nyt siitä'' 5 oppilasta lähtee kiireellä pois.
Katson Oonaa. Hän itkee Joonaksen halatessa häntä. ''Oona haluaisitko sä mennä kotiin?'' ''Eiks mun tarvi olla koulussa?'' ''Kyl sä voit nyt lähtee kotiin jos sä haluut'' ''Kyl mä haluisin mut mä en haluais olla yksin ja isi ja äiti on töissä'' ''no mä soitan sun äidille'' ''okei''
Etsin työpuhelimesta Katjan puhelin numeron ja menen kauemmas Joonaksesta ja Oonasta.
K: Katja
M: moi. Mä oon Oonan opettaja Miia
K: moi. Olli on kertonut susta et oot Oonan opettaja. Mut onko Oonalle sattunut jotain?
M: joo. Mä tulin tänään töihin ja Oonaa lyötiin ja potkittiin. Mä kysyin Oonalta haluaisiko hän lähteä kotiin ja hän haluaisi lähteä muttei haluaisi olla yksin
K: okei. Mä tai Kai ei kyl päästä töistä
M: okei. Joonas on tässä mun kanssa ni käviskö jos Oona menis Joonaksen kanssa studiolle? Olli olis myös siellä
K: käy se mulle
M: okei hyvä. Mä suosittelen teitä puhumaan vielä Oonan kanssa. Tää oli ensimmäinen kerta ku mä näin jotain tapahtuvan mutta veikkaan tämän jatkuneen pidempää
K: Joo me puhutaan. Kiitos Miia
M: eipä mitää. Moikka
K: moikka
Puhelu päättyy ja menen Joonaksen ja Oonan luo. Pyydän Joonaksen juttelemaan sivummalle. ''Käviskö jos Oona tulis teidän kanssa studiolle?'' ''Joo tottakai'' ''hyvä'' menemme takaisin Oonan luo.
''Käviskö sulle semmonen että sä menisit Joonaksen kyydillä studiolle ja siellä olis Olli ja muutkin. Silloin sun ei tarvis olla yksin'' ''joo'' ''hyvä'' Oona ja Joonas lähtevät autolle. He ajavat pois.
Kävelen sisälle. Näen muut 5-6 luokkien opettajat. ''Mä näin äsken tossa pihalla että Oonaa kiusattiin. Oona lähti kotiin mutta olis varmaan hyvä jos jokainen puhuis luokille taas kiusaamisesta'' ''joo varmaa ois parempi taas kerran. Hirveetä et oppilaat tekee toisilleen noin'' ''jep'' kellot soivat ja oppilaat tulee sisälle. Menen luokkaan sisälle. Minulla on taas opetettavana se luokka jonka vastuuopettaja olen ja kiusaajat ovat juuri tältä luokalta.
''Huomenta kaikille. Ennenkun aloitetaan tunnin asiat niin mulla on yksi juttu. Tänään aamulla kun mä olin tulossa töihin näin kun yhtä koulun oppilasta kiusattiin. Se ei ole oikein. Kiusaaminen voi jättää kiusattuun ikuiset traumat. Kiusattu voi kokea niin pahaa oloa että tekee elämässään viimeisen päätöksen. Toivottavasti nämä kiusaajat tuntee jonkinlaisen piston sydämessään ja käyvät pyytämässä kiusatulta anteeksi. Kiusaaminen ei ole oikein missään tilanteessa'' Katson kiusaajia vihaisesti. Huomaan heidän vilkuilevan toisiaan muka huomaamattomasti.
''Noniin. Ottakaa kirjat esille. Mulla olis ollut kiva tunti tulossa teille mutta muutaman ihmisen takia päätin peruuttaa ne joten lukekaa kappale 23 ja tehkää tehtävät 1-6. Sen jälkeen kirjoittakaa tietokoneelle ihmisen ruuansulatus elimistön osat ja niiden tarkoitus jonka jälkeen palauttakaa minulle sähköpostiin. Ja tällä tunnilla ei puhuta ollenkaan''
●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja: 486Sori ku eilen ei tullu lukua.
STAI LEGGENDO
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
Storie d'amoreMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...