36

96 2 0
                                    

Joonas

Joanna sai syötyä ja nyt hän on päikkäreillä. Olen äitin kanssa olohuoneessa. "Miia jätti mut" purskahdan itkuun. Äiti tulee halaamaan minua. "sshh. Miks?" "no ku se ei muista ja sit se sano et se ei haluu seurustella tuntemattoman kanssa" "okei" äiti pitää minua hallissa ja silittää hiuksiani. "mulla on Miiaa kauhee ikävä. Mul on ikävä sen naurua ja kaikkee. Ja meidän kahdenkeskisiä juttuja ja emmä tiiä" "mä uskon sua. Miia oli sulle tärkee" "nyt se ei ees muista mua" "voittehan te tutustuu uudestaan" "sitä mäki sille ehdotin mut ei se halunnu" "anna Miialle aikaa tottua tilanteeseen" "joo. Mä vaan rakastan sitä ihan helvetisti ja mul on ikävä sitä" itken vieläkin paljon. "kaikki järjestyy varmasti"

"miks Joonas itkee? Eihän pojat itke. Tai ainakaan noin vanhat" nousen ylös. "oo hiljaa vitun kakara" "JOONAS!" lähden huoneeseeni. Menen makaamaan peiton alle. Jatkan siellä itkemistä.

Miia

Katja saapui tänne hetki sitten. Lääkäri tulee huoneeseeni. "Miia pääsee huomenna pois" "oikeesti?" "joo. Jos sulla on sellanen vointi" "on mulla"

Lääkäri lähti huoneesta. "mun varmaan pitäs nähä ensiks Olli ja Mikko ennenkuin muutan teille" "joo. Jos sä haluut mä voin soittaa niille" "joo mut mun pitäs kertoo yks juttu" "mikä?" "me erottiin Joonaksen kanssa" "miks?" "no en halunnut seurustella tuntemattoman kanssa. Ja en usko et Joonaskaan haluaa seurustella ihmisen kanssa joka ei muista sitä" "sä et voi tietää" "nii. Mut pyydätkö sä Ollin ja Mikon tänne" "joo" Katja ottaa puhelimen ja kirjoittaa viestin. "noin"

Pian puhelimeen tulee viesti. "ne tulee ihan kohta. Ne lähtee nyt kotoota" "okei"

Oveen koputetaan ja se aukeaa. "moi Miia. Mul on ollu ikävä" ilmeisesti Olli sanoo. Hän tulee halaamaan minua. Yllätyn. Halaan kumminkin takas. Olli irrottautuu minusta. "ainii. Anteeks" "ei se mitään" "Miia pääsee huomenna kotiin" "vähän siistiä" Mikko, Katja ja Olli puhuvat mutten kuuntele. Mietin asioita päässäni. "Miia. Kuunteletko sä?" herään ajatuksistani. "joku mies raiskas mut kun olin kävelyllä. Ja mä tulin raskaaksi ja se meni kesken" "joo. Muistatko sä?" katson Ollia. "Miia muisti tänään aiemmin et sä ja Aleksi seurustelette ja et Miia ja Minna sai stipendit" "vähän siistii. Muistatko sä viel jotain?" Olli nappaa kädestäni kiinni ja alkaa silittää kämmenselkääni. "ööö. Mä olin tekemässä itsemurhaa ja Joonas repi mut sielt sillalta pois" "joo se oli ihan alussa. Olit just muuttanut. Onneks repi"

Hoitaja tulee huoneeseen. "vierailuaika on päättynyt" "höh. Sä just aloit muistaa" "nii. Nähään huomenna" "joo. Nähää" Olli, Mikko ja Katja ovat lähdössä. Olli kääntyy minuun päin. Hän kävelee luokseni ja halaa minua. Halaan takaisin. "heippa. Nähää huomenna" "heippa" Olli irrottautuu ja lähtee pois.

<><><><><><><><><><><><><><><><>
Sanoja: 418

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now