93

88 4 0
                                    

Time skip kuukausi
Miia

Olen muuttamassa Helsinkiin. Sain sieltä opiskelupaikan. Mä meen opiskelemaan luokanopettajaksi. (En sit tiiä kauan se kestää tai missä sitä opiskellaan joten sori) En ole kertonut tätä kenellekään. En vain halua kertoa heille. Muutan Helsingissä Matiaksen kaverin luo. Olemme aina olleet todella läheisiä.

Aion lähteä tänä yönä junalla Helsinkiin. Olen valmiiksi kirjoittanut kirjeet Ollille, Kaille, äidille ja Joonakselle. Kirjoitin vielä yhteisen kirjeen Aleksille, Minnalle, Nikolle, Tommille ja Joelille. Olen myös pakannut tarvittavat tavarat reppuuni ja yhteen kassiin.

En pysty kertoa kenellekään. Eihän he edes pystyisi minua estää koska olen täysi-ikäinen mutten halua nähdä heitä itkemässä kun astun junaan. Ja tiedän etten tule heitä enää tapaamaan. Haluan elämässäni uuden alun. Haluan aloittaa opiskelut uudessa paikassa uusien ihmisten kanssa. Elämääni muuton jälkeen ei enää kuulu ihmiset Oulussa

''Me mennään nukkumaan'' ''okei'' ''mee säkin kohta'' ''joo'' Äiti ja Kai menivät nukkumaan. Olli on Aleksilla ja Oona on nukkunut jo pitkään.

Katson kelloa. 23.10. Juna lähtee tasalta. Minun pitää kohta lähteä.

Time skip 20 minuuttia

On hiljaista. Tai siis Kai kuorsaa. Muuten on hiljaista. Lähden yläkertaan. Laitan kirjeet pöydälleni. Laitan vielä kotiavaimen kirjeiden viereen. Lähden tavaroiden kanssa alakertaan. Laitan kengät jalkaan. Avaan oven mahdollisimman hiljaa. Lähden pois. Laitan oven kiinni ja lukkoon mahdollisimman hiljaa. Laitan ulkona repun selkään.

Juoksen pois kotitieltäni tai siis entiseltä. En palaa tänne enää koskaan ja haluan täältä pois. Alan miettiä, onko tämä hyvä idea. Enhän minä enää edes voisi palata salaa ettei kukaan huomaisi, koska ovi on lukossa eikä minulla ole avaimia.

Olen juna-asemalla. Katson vielä kerran Oulua. Tänne En enää palaa. Olit hyvä kaupunki mutta haluan uuden alun.

Astun junaan sisään. Menen paikalleni istumaan. Tästä alkaa pitkä matka. (En tiiä ollenkaa kauan Oulusta kestää Helsinkiin junalla. Enkä jaksa tarkistaa. Mul on tosi tyhmä olo. Mut tää on kirja joten voin itte päättää kauan se kestää eli se kestää 7 tuntia)

Junassa ollessani estän kaikki Oulun ihmiset. Estän heidät kaikkialla. Tuntuu pahalta mutta ei kaikki aina voi tuntua kivalta.

Time skip 6.5 tuntia

Juna on 15 minuutin päästä Helsingissä. Matiaksen kaveri Niilo tulee hakemaan minut asemalta. Laitan Niilolle viestin että olen pian Helsingissä.

Time skip 10 min

Astun ulos junasta. Katson ympärilleni. Näen Niilon. Menen tavaroiden kanssa hänen luo. ''Moi. Miten meni matka?'' ''Moi. Ihan hyvin. Nukuin jonkun aikaa'' ''okei. Mä voin ottaa tän'' Niilo ottaa kassini. ''Okei kiitos'' ''mun auto on tällä päin'' ''okei'' kävelen Niilon perässä jonnekin.

''Sä saat mun ylimääräsen huoneeni'' ''okei. Mä oon sun luona niin pitkää et ite saan töitä ja mul riittää rahat vuokraan'' ''joo ei mitään kiirettä'' ''kiitos'' ''mistä?'' ''Et otat mut asumaan'' ''pitäähän sitä Matiaksen pikku systeriä auttaa'' ''no kiitos kumminkin''

Time skip 3 tuntia

Katja

Kello on vähän yli 11. Yleensä Miia on jo noussut tähän aikaan. Menen katsomaan nukkuuko hän vielä. Koputan hänen oveen. Ei vastausta. Astun sisään. Miia ei ole sängyssään. Näen pöydällä kirjeitä. Menen niiden luo. Kirjeissä lukee eri ihmisten nimiä. Yhdessä lukee äiti. Avaan sen ja alan lukemaan.

'Moi äiti!
Anteeks et mä lähin näin. Mun on pakko päästä pois Oulusta ja ihmisistä Oulussa. Mä oon pahoillani et mä lähin näin mut mun on pakko. Mä muutan mun veljen kaverin luo. Siellä mä oon turvassa. Sain myös opiskelupaikan.

Kiitos sulle. Otit mut hyvin vastaan ja ymmärsit mua tai ainakin yritit ymmärtää. Olit aina mun tukena ja apuna. Sulle uskalsin puhua aina. Nyt kumminkaan en. Mua pelotti kertoo teille että mä lähen. Mä en halunnu hyvästellä teitä.

Kiitos sulle kaikesta. Toivon sulle kaikkea hyvää. Toivon ettet yritä tavoitella tai etsiä mua. Mä aloitan uuden elämän uusien ihmisten kanssa.

Kiitos äiti kaikesta. Mä rakastan sua aina.''

''Kai!'' ''No?'' ''Tuu Miian huoneeseen'' Kai tulee tänne. Ojennan hänelle kirjeen jossa lukee 'Kai'

Soitan Ollille.

O: Moi
K: Moi. Tuu kotiin
O: Miks?
K: Miia on lähteny
O: Häh?
K: Täällä se on kirjoittanut kirjeen kuinka se haluu uuden alun muualla.
O: Okei mä tuun sinne kohta. Moikka
K: Moikka

○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
Sanoja: 650

Sori parin päivän tauko.

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin