109

64 4 0
                                    

Time skip muutama tunti

Joonas

Istumme studion sohvalla ja Oona tekee koulutehtäviä ja me muut olemme puhelimella. Kuulen turhautunutta huokailua. ''Vittu mä en osaa!'' Oona heittää kirjat lattialle. ''Mitä sä et osaa?'' Tommi kysyy. ''Mitään. Mä en tee noita tehtäviä'' ''no pystyiskö joku meistä auttaa?'' Joel kysyy. ''Mä en haluu tehä noita'' ''no kyl sun pitäs tehä ne'' Olli sanoo. Otan kirjan lattialta. Näköjään saksaa. ''No mä en kyl osaa auttaa'' sanon. ''no niimpä. Ei teist kukaa puhu saksaa''

''Onko sulla muita tehtäviä toisissa aineissa?'' Kysyn. ''On mut mä en osaa tehä niitä'' ''no kyl sun pitäis tehä ne'' joku sanoo. En kiinnittänyt huomiota kuka sen sanoi. ''no en mä osaa'' ''Mikä aine?'' Tommi kysyy. ''Matikka'' ''Tommihan on hyvä matikassa'' sanon. ''nii kai. Haluutko et mä autan?'' Tommi kysyy. ''Mmm vaikka'' Tommi menee Oonan viereen. Sitten Tommi alkaa selittää jotain tehtävien ratkaisusta. Kaivan puhelimen taskusta jonne sen äsken olin laittanut ja alan selaamaan ig:tä.

Alan kuulla että joku itkee ja käännän automaattisesti pään Oonaan. Oona ja Tommi halaavat ja Oona itkee. ''Mä en jaksa enää. Mä en haluu mennä kouluun. Ne kiusaa mua siellä ja ne seuraa kotii ja ne haukkuu netissä ja sit jos nään ne muuallakin pihalla ni ne haukkuu'' ''sähän voisit puhua Miiaalle ja kysyä mitä voitaisiin tehä tälle asialle. Toi ei oo ok. Ja sun pitää muistaa et vaikka mitä ne kiusaajat sanoo ni me ollaan sun puolella. Sä oot meille tosi tärkee ja me rakastetaan sua'' Tommi kertoo. ''kiitos Tommi. Sä oot hyvä lohduttaa'' ''mut se on totta. Me välitetään susta tosi paljon eikä me haluta et sulla on paha mieli tai paha olla'' Tommi sanoo.

''Pitäskö meidän syödä?'' Joel kysyy. ''Joo. Oona mitä sä haluut syödä? Voidaan tilata'' kysyn. ''käyks hese?'' ''Joo käy'' tilaamme ruuat. En ole varma edes kuka nämä tarjosi mutten se ollut ainakaan minä. ''Mua sattuu mahaan'' Oona sanoo. ''Voi hitsi. Onko mitään mitä me voitais tehdä?'' Kysyn. ''Ei'' ''okei''

Ruokamme saapuvat. ''Mua sattuu niin paljon mahaa et mä en pysty syömään'' ''no mut sun kyl pitäis vähän syyä'' Olli sanoo. Oona syö muutaman ranskalaisen ja juo limua. Oona alkaa nojaamaan Tommiin. Oona nukahtaa uudelleen tänään. Varmaan paniikkikohtaus ja itkeminen väsyttää. ''Oona nukahti'' Tommi katsoo Oonaa.

Time skip 10 minuuttia

''Älkää'' Oona alkaa rimpuilla sohvalla. ''Lopettakaa'' Hän jatkaa rimpuilua. ''Oona, Oona, herää'' Tommi kevyesti ravistaa Oonaa. Oona säpsähtää hereille ja katselee meitä, jonka jälkeen purskahtaa itkuun ja halaa Tommia. Tommi alkaa silittää Oonan selkää. ''Shhh. Muista et se oli vaan unta eikä totta'' Oonan itku yltyy. ''Anna kaikkien tunteiden tulla vaan se helpottaa. Muista että kaikki järjestyy'' ''m-mä en o-o nii-n var-ma to-s-ta'' ''mä oon''

Puhelimeeni tulee viesti. Katson sen.

Miia❤️

M: miten Oonalla menee?

J: ei kauheen hyvin. Nyt se itkee taas

M: okei

J: se sai tänää aiemmin paniikkikohtauksen ja se on itkeny aika paljon

M: okei. Voitko sä tulla hakee mut parin tunnin päästä ja sit mä voisin tulla studiolle ja puhuu Oonalle

J: joo tottakai

M: hyvä. Mul alkaa tunti ihan just joten joudun lopettaa. Mä pääsen 14.45

J: ok. Mä oon silloin siin pihassa mihin jätin sut

Miia ei lue enää viestiäni.

Katson Oonaa. Hän on siirtynyt Tommin syliin. ''Voidaanko kattoo  elokuva?'' Oona kysyy. ''Joo. Minkä sä haluut?'' Joel avaa telkkarista Netflixin.

Oona valitsi jonkun elokuvan. Kuulemma hänen lempi elokuva. ''Käykö tää?'' ''Joo'' luen lyhyen tekstin mitä elokuvasta kerrotaan. En ole ennen nähnyt tätä. Elokuvan nimi oli 'five feet apart' (taas kerran jos ette oo nähny ja tykkäätte romanttisista elokuvista suosittelen. Tai jos ootte kattonu voitteko kertoo mielipiteen ja en tiiä onko toi netflixissä koska se tuli telkkarista ni näin silloin)

Oona alkaa katselemaan ympärilleen. ''Mitä sä etit?'' Kysyn. ''Vilttiä tai jotain. Mul on kylmä'' käyn hakemassa Oonalle viltin. Levitän sen Oonan päälle. ''Onko hyvä?'' ''Joo'' Oona on ihan kiinni Tommin kyljessä. Minua hymyilyttää tilanne. Tommi on aina ollut Oonan lemppari meistä ja tietysti Olli on toinen mutta hänhän on hänen isoveli.

''Onko nyt kaikki valmiita et voidaan alottaa?'' ''Joo'' Joel laittaa telkkarista elokuvan päälle.

Time skip elokuvan loppuun

''Mun pitää lähtee hakee Miiaa töistä. Me tullaan viel tänne sen jälkeen'' ilmoitan. ''okei'' Laitan kengät ja nahkatakin ja lähden ulos. Menen autoon, käynnistän sen ja lähden hakemaan Miiaa.

Pysähdyn suunnilleen samalle paikalle kuin aamulla. Miia hetken päästä avaa oven. ''Sori että mul kesti'' Miia pahoittelee. ''ei se mitään. Sähän oot vaa 5 minsaa myöhässä joten kaikki ok'' suutelen Miian huulia ja hän vastaa suudelmaan. ''Mennäänkö?'' ''Joo'' käynnistän auton ja lähden takaisin studiolle.

Pysäköin autoni studion pihaan ja menemme studioon. ''Moi taas'' menemme studion olohuoneeseen. Oona itkee Tommin sylissä. Voi häntä. Kiusaaminen on todella väärin. Miksi heidän pitää kiusata Oonaa? Oona on todella ihana tyttö eikä ansaitsisi mitään tuollaista.

Oona kuiskaa jotain Tommille. ''Joonas, Oona haluais et sä soittaisit kitaraa ja laulaisit'' ''okei'' haen akustisen kitaran ja jonkun nuottikirjan. ''Mitä sä haluut että mä soitan?'' Oona kuiskaa taas jotain. ''Ihan mitä vaan muta sun pitää myös laulaa''

Aloin etsimään kirjasta kappaletta. Löysin hyvän kappaleen ja aloin laulaa ja soittaa. (mä en keksinyt tähän mitään kappaletta joten öööö unohdin mitä piti kirjottaa)

Lopetan kappaleen ja huomaan Oonan rauhoittuneen. ''Oona haluaisitko sä puhua siitä aamusesta?'' Miia kysyy. ''En'' ''okei. Mitä sä haluaisit että tolle asialle tehtäis?'' Miia kysyy seuraavan kysymyksen. ''Ei mitään'' ''kyllä sille pitäis tehdä jotain'' Tommi sanoo. ''Ei. Mä en halua'' ''okei. No mut mä en voi jättää tota asiaa tähän. Mun pitää tehdä asialle jotain'' Ollin puhelin soi ja hän menee muualle puhumaan.

Time skip 5 min

''Oona äiti tulee hakee sut 45 minuutin päästä'' Olli ilmoittaa. ''Mä en haluu'' Oona sanoo. ''Miks et?'' Tommi kysyy. ''No no no'' Oona purskahtaa itkuun ja halaa Tommia. ''Oona mitä on käynyt?'' Miia kysyy. ''N-o i-skä ja äi-ti rii-tel-ee mel-ke-in jo-ka pä-ivä. (Mä en jaksa kirjottaa noita tollee viivoilla joten Oonan puhe on koko ajan tommosta) sit iskä on lyöny pari kertaa äitiä. Sit kerran menin väliin ja iskä löi mua. Sit ne rupes riitelee vielä enemmän ja sit iskä sano jotain et eihän se ees oo mun ja Ollin isä'' Katson Ollia. Hän näyttää järkyttyneeltä.

''Siis onko iskä lyönyt sua?'' Olli kysyy. Oona nyökkää. ''Voi helvetti''

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja: 1051

Oho. Olipa paljon sanoja. Mut eilen ei tullu lukuu joten tää on nyt vähän pidempi mut luulen ettei huomenna tuu tähän lukua vaa kirjoitan Oleksia.

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now