Miia
Herään aamulla Oonan itkemisen. Minua alkaa ahdistaa. "Olli!" ei kuulu mitään. "Olli!" joku koputtaa oveen. "no?" äiti avaa oven Oona sylissään. "Olli varmaan nukkuu vielä" äiti huomaa hengitys vaikeuteni ja kävelee luokseni. "voitko sä hakea sen?" "joo"
Pian Olli tulee huoneeseeni. Hän istuu sängylle viereeni. "mitä sulla oli?" halaan tiukasti Ollia. "kaikki on hyvin. Hengitä vaa ihan rauhassa" Olli silittää selkääni. Irrottaudun halauksesta. "en tiiä miks mut mua rupes ahdistaa toi Oonan itkeminen. Sit tuli myös tosi kova ikävä Matiasta" "okei" "voitko sä pyytää Joonaksen tänne?" "joo tottakai"
Alan saada paniikkikohtausta. Olli halaa minua tiukasti. "kaikki on hyvin. Koita hengittää rauhallisesti" Olli irrottautuu halauksesta. Hän pitää käsistäni kiinni. "yritä hengittää mun kanssa samaan tahtiin. Olli hengittää rauhallisesti. Yritän matkia häntä. Oloni alkaa helpottaa. "hyvä hyvin menee" saan itseni melkein kokonaan rauhoittumaan.
Menen makaamaan sänkyyni. Taisin nukahtaa.
Joonas
Olli laittoi viestiä, että Miia sai paniikki kohtauksen ja hän tarvii minut sinne. Lähden heti heille.
Kävelen suoraan ovesta sisään. "moi Joonas" "Moi Katja ja Oona" menen yläkertaan. Avaan Miian huoneen oven.
Näen Miian nukkuvan peiton alla. Hän on todella söpö. Menen hänen viereen sängylle. Vedän varovaisesti Miiaa lähemmäs minua. Voi ei. Miia heräsi. Hän katsoo minua väsyneillä silmillä. Miia purskahtaa itkuun. Vedän Miian ihan kiinni itseeni. En sano mitään, koska tiedän Miian itse alkavan puhumaan kun haluaa puhua. Miia tällaisissa tilanteissa haluaa läheisyyttä ja sitä että joku on tukena ja kuuntelee kun Miia itse haluaa puhua.
Miia rauhoittuu pikku hiljaa. Nyt enää hänellä valuu muutamia kyyneleitä poskilla. Pyyhkäisen ne pois. Painan nopean pusun Miian huulille. Miia tarrautuu minuun todella kovaa kiinni. "Joonas" "mitä muru?" "no mua rupes aamulla ahdistaa Oonan itku. Sit pyysin Ollin tänne. Sit se tuli tänne ja mä pyysin sitä laittaa sulle viestii siitä et haluaisin sut tänne. Sit aloin miettii Matiasta ja siks itkin ja sain paniikkikohtauksen" "okei. Muista se et Matias rakastaa sua ja se varmasti kattelee sua tuolta jostain pilven päältä ja on ylpee et sä jatkat elämää" "nii varmaa" "on varmasti. Se usko että sä selviit ilman sitä, koska se otti luodin jonka olis pitäny osuu suhun. Mä oon onnellinen siitä että sä sait jatkaa elämää mut mä uskon et sä haluaisit Matiaksen takas" "nii haluunkin" "mä oon varma et sä ja Matias näätte viel joskus" "ai kuolleena?" "nii. Tai unessa. Mä sain mun isältä tosi tärkeän viestin unessa" "okei"
° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °
Sanoja: 400Must tuntuu et näiden lukujen mitta ja taso on laskenut. Mul ei oo kauheesti ideoita tähän näiden nuoruuteen mut aikuisuuteen olis. Mietin et pitäskö skipata sinne aikuisuuteen muutaman luvun jälkee.
Haluun nyt valittaa jollekin joten te ootte uhreja.
Mul oli köksässä käytännön koe. Opettaja sano et sil ei oo mitään muuta moitittavaa ku pöydän pyyhkiminen. Pyyhin pöydän sillee et se rätti oli mun käden sisällä mytyssä. Sen olis pitäny olla suorana kämmenen alla. Sen takia mun numero tippu 9 puoleksi. Pelkästään mun vääränlaisella pyyhkimis tekniikalla. Unohdin suolan mun ruuasta eikä se opettaja ees huomannu sitä mut sit jollain pyyhkimis tekniikalla on väliä. Nyt mua ärsyttää toi käytännön koe.
Sit sen tunnin jälkee mentiin toiselle tunnille. Saman tien tunnin aluks yks mun luokkalainen alko puolen metrin päässä musta suihkuttaa dödöä kainaloon. Sen jälkee se suihkutti sitä tosi paljon siihen ilmaan. Sit saman tien mua alko sattuu päähän. (Oon siis hajuste yliherkkä. Saan tosi helposti joistain dödöistä ja hajuvesistä päänsäryn ja migreenin) Sit menin sanoo opettajalle et mua alkaa sattuu päähän se dödön haju ja kysyin voinko mennä luokan ulkopuolelle. Tottakai sain mennä. Menin vaa suoraa ulos sieltä luokasta. Sit meni ehkä 5 minuuttia ja kaikki mun luokkalaiset tuli ulos sieltä luokasta ja mun opettaja toi mun repun. Sit otettiin siin luokan ulkopuolella varmaa 10 minuuttia et meidän ope ettis uuden luokan meille. Sit mentiin sinne luokkaa ja aloitettiin tunti.
Mut mua ihmetyttää miten tyhmä ihminen voi olla. Tälle samalle ihmiselle on sanottu ettei saa suihkuttaa mitään hajustetta koulussa mut se ei vaa mee sen päähän. Sit koulussa on puhuttu et 1/3 ihmisistä on hajuste yliherkkiä. Ja siis hajusteitahan voi myös saada allergisen reaktion johon voi kuolla. Mut tää tyyppi joka tätä dödöä suihkutti on sen verran tyhmä et se ei varmaa koskaan tuu ajattelee muita ihmisiä. Ainakaan sen luokkalaisia niitä ketkä haluais opiskella koska se pitää omaa showta pystyssä siellä luokassa.
Kiitos ku sain purkaa tän kaiken tänne. Hyvää päivän jatkoa.
Sanoja yhteensä: 712
ESTÁS LEYENDO
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomanceMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...