Olli
"JOONAS MIKÄ HELVETTI SUA VAIVAA?" "NO SE HAUKKU HENNAA" "OOTKO SÄ NYT IHAN VARMA?" "JOO" "NO MÄ EN USKO! JA ET SÄ VOI LYÖDÄ SITÄ!" "NO LÖIN JO!" "SÄ OOT KYL IHAN HELVETIN PASKA JÄTKÄ!" "NII SÄKIN! SÄ JA ALEKSI JA KAIKKI TE MUUTTEKIN VOITTE PAINUU VITTUUN! EN MÄ TEITÄ TARVI!"
Menen pukukoppiin ja vaihdan vaatteet. Lähden juosten kotiin. Toivon ettei Miia olisi viillellyt.
Menen Miian huoneen ovelle ja koputan ovea. Miia ei vastaa joten avaan oven. Miia makaa kyljellään selkä ovelle päin. "moi" Miia ei vastaa. Menen hänen viereen. Miialla on silmät auki ja hänen kädet ovat täynnä uusia viiltoja. Hänen kasvot on itkemisestä punaiset. Miia kääntyy katsomaan minua. Hän halaa minua. "mä luulin et mä ees vähän joskus merkkasin Joonakselle" "nii sä merkkasitkin" "mut miks se löi mua?" "mä en tiedä" "mä en oikeesti sanonu Hennalle mitään muuta ku et se on syntynyt kulta lusikka perseessä" "mä uskon" "mä oikeesti rakastan Joonasta" "mä tiedän" "voitko sä tulla mun viereen?" "joo" Miia irrottautuu minusta ja menen hänen viereen makaamaan.
Miia tulee makaamaan puoliksi päälleni. "voinko mä olla tässä?" "oo vaan" alan silittää Miian selkää.
Time skip 30 minuuttia
Miia on lopettanut äsken itkemisen. "sun kasvot ja noi haavat pitäs puhdistaa" "mä en haluu" "mä tiedän mut ne on pakko" "ei käy" "miten mä saan putsattua ne?" "emmä tiiä" "moi" kuuluu äitin ja iskän huuto alakerrasta. He olivat ilmeisesti päässeet töistä. "suostutko jos äiti puhdistaa ne?" "no jos et kerro Katjalle ja Mikolle mitään ni käy" "okei. Mä haen äitin tänne" Miia siirtyy pois päältäni. Nousen ylös ja haen äitin Miian luo.
"oho. Mistä noi ruhjeet on sun kasvoihin tullu?" "ei mistään" äiti katsoo minua. "sit pitää myös putsata Miian kädet" "joo. Mennään vessaan putsaamaan ne" "mä en jaksa kävellä" "no voinko mä kantaa?" "vaikka" Miia hyppää reppariin ja vien hänet istumaan vessanpäntön kannen päälle. Äiti alkaa putsaamaan Miian kasvoja. "sattuu!" Miia yrittää rimpuilla. "purista vaikka mun käsiä" laitan kädet Miian käsiin. Hän puristaa niitä kovaa.
Äiti sai Miian haavat putsattua. Miia nojaa vessassa minuun. Äiti lähti jo. "Olli" "mitä?" "sä oot mulle tosi tärkee. Sä oot ihan ku oikee veli" "säkin oot mulle tosi tärkee" "mä rakastan sua sillee sisaruksellisesti" "mäki rakastan sua" ovikello alakerrassa soi. Äiti tai iskä menee avaamaan.
Miia katsoo vessan ovelle pelokkaasti. Katson ovelle myös. Siinä on Joonas. "MITÄ VITTUA SÄ TEET TÄÄLLÄ?" Miia puristaa käsiäni kovaa. "mä tulin pyytää anteeks" "EN USKO! PAINU VITTUUN TÄÄLTÄ!" "saanko mä selittää?" "ET! HÄIVY!" "EN ENNENKUN OON SAANU SELITTÄÄ!" Miia nousee ylös penkiltä ja lähtee kohti vessan ovea. Joonas väistää ja tarttuu Miian kädestä kiinni. Miia repäisee käden irti Joonaksen kädestä ja katsoo Joonasta pelokkaasti. "Miia anteeks" Joonas koskee Miian olkapäähän. "IRTI MIIASTA!" Joonas laskee käden. Miia alkaa hengittää pinnallisesti. Kävelen Miian luo.
"Miia hengitä ihan rauhassa" Miia lähtee omaan huoneeseensa. Kävelen hänen perässä. Miia menee peiton alle. Hän vieläkin hengittää pinnallisesti. Silitän Miian olkapäätä. Miia alkaa rimpuilla. "mikä tuli?" "MEE VITTUUN MUN HUONEESTA!" lähden huoneesta ulos. Laitan oven kiinni. Joonas seisoo vessan oven edessä. Äiti ryntää yläkertaan. "mitä ihmettä te ootte menny tekemään?" äiti kävelee Miian huoneeseen. "MEE POIS!" äiti tulee luoksemme. "te saatte selittää koko jutun. NYT!"
Kävelimme alakertaan ja istuimme sohvalle. Iskäkin istui sohvalle. "mä haluan tietää mitä vittua te ootte tehny et Miia on nyt tollanen" katsomme Joonaksen kanssa toisiamme. "mä haluun kuula NYT" "no mä rupesin puol kuukautta sitte seurustelee yhen Hennan kanssa. Sit tänää me 8 mentiin uimaan ja Henna oli mukana. Sit luulin kuulleeni et Miia haukku Hennaa. Sit suutuin Miialle ja löin sitä kaks kertaa ja sit se lähti ilmeisesti tänne. Sit tajusin sen et Henna haukku Miiaa. Jätin Hennan ja tulin tänne. Sit Olli alko huutaa ja mä rupesin huutaa ja sit Miia ilmeisesti sai paniikkikohtauksen ja nyt me ollaan tässä" "voi helvetti teidän kanssa. Ettekö te tajuu et Miia on kokenut lapsuudessa huutamista ja lyömistä ja kaikkee. Se luotti meihin tosi hyvin. Sit se menetti muistin ja nyt se on alkanu muistaa taas meitä ja luottaa meihin ja mitä te teette. Vittu pilaatte kaiken. Helvetti" "anteeks" "anteeks" katsomme Joonaksen kanssa toisiamme. "teidän pitää pyytää anteeks Miialta mut nyt annatte sen olla. Mut voin sanoo et en oo varma antaako Miia anteeks. Se on kokenut niin paljon paskaa lapsuudessa ja sil on kauheet traumat ja nyt mä pelkään et te pilasitte kaiken" "joo"
_______________________________________
Sanoja: 718
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomantizmMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...