Joonas
On seuraava aamu minun huutamisesta Miialle. Kello on 8.35. En ole nukkunut 4 tuntia enempää. Siltä näytänkin. Päätän mennä pyytämään Ollilta ja Miialta anteeksi. Uskon, että Miia olisi kertonut ja jättänyt minut, jos hänellä olisi tunteita Ollia kohtaan. Mistä edes sain sen idean. Olen typerä.
Saavun Mateloiden talolle 8.55. Pimpotan ovikelloa. Katja tulee ovelle. "moi Joonas" "moi. Mä tulin kattoo Miia. Miten se voi?" "ihan hyvin siihen nähden et sä huusit ja jätit sen" "joo. Tiedän et se on ihan tyhmää. Mä haluun pyytää anteeks. Pääsenkö mä sisälle?" Katja siirtyy ovelta pois. Menen sisälle. Jätän släbärit eteiseen. Menen yläkertaan. Koputan Ollin oveen. Vastausta ei kuulu. Ainiin. Ollilla on todella hyvät unenlahjat ja kello on vasta 9 ni ei se tietenkään ole hereillä. Avaan oven. Siellä näen Ollin ja Miian nukkumassa lusikassa. Arvasin siis oikein. He nussivat ja nukkuvat lusikassa, kun en ole paikalla. Suljen oven ja lähden alakertaa kohti. Kävelen eteiseen vedän släbärit jalkaan ja lähden.
Kävelen kotiin. Otan veitsen laatikosta. Menen vessaan. Viiltelen taas käsiin syviä viiltoja. Huuhtelen käden ja veitsen. Kiedon vessapaperia haavojen ympärille. Ei ole muutakaan. Vien veitsen pesukoneeseen. Menen huoneeseeni. Minulla on tosi paha olla. Makaan sängyssä. Avaan puhelimen. Menen snapchattiin. Huomaan Joelilta tulleen viestin. 'tuutko uimaan? Mennään kaikki 6 uimaan. Miia ei halunnut tulla' 'en tuu' 'miks?' 'ei huvita enkä jaksa' oikeasti, en mene koska kaikki näkee viiltoni ja Olli on menossa. Poistun meidän 6 yhteisestä watsapp ryhmästä ja snapchat ryhmästä.
Time skip päivä ennen koulua
On viimeinen päivä ennen koulua. Olen viillellyt ja vähentänyt syömistä huomattavasti. En ole nähnyt jätkiä kuin muutaman kerran. En jaksa elämää yhtään. Ollin ja Miian kanssa ei ole minkäänlaisia välejä. En halua mennä kouluun. Varmasti Jätkät ovat Ollin kanssa ja minä en halua. Koulu tulee olemaan vielä paskempaa kuin ennen. Ollikin on samalla luokalla. Joel myös. Muut Jätkät ovat eri luokalla.
Miia
Minua jännittää huomenna mennä kouluun. Onneksi Olli on kuulemma samalla luokalla. Myös Joonas ja Joel on samalla luokalla. No onneksi on tukena Olli jos Joonas tekee jotain. Koulu alkaa 8.30. Meiltä koululle kävelee 10 minuuttia. Menen nukkumaan kohta. Joonaksen ja minun eron jälkeen olen alkanut viillellä, vähentää syömistä, riidellyt Katjan ja Mikon kanssa noista asioista ja minä olen alkanut näkemään painajaista melkein joka kolmas yö. Aina sama painajainen. Raiskaaja tulee ja alkaa raiskaamaan. Sitten herään. No nyt menen nukkumaan.
Herään herätyskelloon. Nousen ylös. Vaihdan vaatteet. Menen vessaan. Pesen hampaat, harjaan hiukset, laitan hiukset nätisti, teen tarpeeni ja meikkaan. Olen nykyään todella epävarma itsestäni ja olen alkanut meikkaamaan. Meikkaan todella paljon. Lähden alas. "huomenta" "huomenta" otan omenan ja syön sen. "Meijän pitää lähtee 10 minuutin päästä" "aha" söin omenan ja lähdin ylös. Hain repun ja menin alas. Istuin sohvalla. "mennään" nousen ylös. Kävelen eteiseen. Laitan lenkkari jalkaan. "heippa" "heippa" "heippa. Vietä mukava koulupäivä Miia" "joo" lähdemme Ollin kanssa kävelemään koululle.
Menemme kouluun sisälle. "Tuolla on Jätkät" "mennään sinne" Huomaan Joonaksen siellä. Menemme sinne kumminkin. "moikka" "moi. Mikä olo Miia. Eka koulupäivä Oulussa" "aika erikoinen" Joonas lähtee kävelemään pois. "teijän välit taitaa olla viel aika tulehtuneet" "jep. Me mennään tonne ni Joonas voi tulla teidän kanssa" "ottakaa. Mihin se ees meni?" "en tiiä" "kai te tässä voitte olla. Muutenkin meidän pitää mennä liikkasaliin" "totta" lähdemme kävelemään liikuntasaliin. Olli selittää jotain luokista mutten kuuntele.
Istumme liikuntasalin lattialle. "kohta tulee meidän luokanvalvoja. Se on tosi hyvä tyyppi" Joel kuiskaa. "nyt on kaikki opettajat esitelty. Menkää omiin luokkiin. 7 luokkalaiset jääkää istumaan" lähden kävelemään Ollin perässä luokkaan. Olemme luokan ovella. Lv tulee ovelle. Hän avaa oven. Kävelemme pöytien taakse istumaan. Itse istun yksin. Joel ja Olli meni vierekkäin. Pian kuuluu koputus. Lv menee ovelle "sori et olin myöhässä" "missä sä olit?" "vessassa" "okei" Joonas astuu luokkaan. Hän katsoo ympärilleen. Ainoa vapaa paikka on vieressäni. Joonas tulee viereeni. "moi" kuiskaan. "mä en aio esittää mitään. Mä istun tässä koska on pakko. Sä tuhosit tänne tultua meidän 6 porukan. Mä en anna sitä sulle anteeks" Joonas kuiskaa. Minua alkaa itkettää. "nytkö pikku Miialle tuli paha mieli. Tulikai Pupuli mukaan" Joonas jatkaa. "Joonas onko kaikki siellä hyvin?" "joo on. Kaikki olis ihan vitun hyvin jos toi ei ois tossa" Joonas sanoo ja nyökkää päällään minua kohti. "toi ei ollu kivasti sanottu. Voit lopettaa saman tien"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomantizmMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...