43

99 3 18
                                    

Miia

Herään lusikasta Joonaksen vierestä. Hän sai jäädä yöksi. Minua sattuu kauheasti päähän. Nousen ylös sängystä. Haen Buranan ja menen alakertaan ottamaan vettä. "huomenta" "huomenta" "onko kaikki hyvin?" "joo sattuu vaa vähä päähän" "okei. Ota särkylääke ja mee vaikka hetkeksi viel sänkyyn" "joo" laitoin lasiin vettä ja otin lääkkeen. Lähdin takaisin huoneeseeni.

Menen makaamaan takaisin siihen mistä heräsin. "missä sä kävit? Tuli jo ikävä" "kävin ottaa särkylääkkeen" "miks?" "sattuu päähän" "voi harmi. Tuu tänne" Joonas levittää käsiään ja menen sinne väliin. Käännän selän Joonakselle ja hän nappaa minut lusikkaan. "onko siinä hyvä olla?" "joo. Mut mä haluisin olla hiljaa" "okei. Mä oon hiljaa" "hyvä kiitos" Joonas alkaa silittää hiuksiani. Pian tulee tarve oksentaa. Pomppaan ylös sängystä ja menen vessaan.

Joonas pitää hiuksiani pois tieltä ja silittää selkääni kun oksennan. "tuliko kaikki?" "joo" Joonas vetää vessan ja menen ihan Joonaksen ihoon kiinni. "helpottiko?" "ei" "voi harmi" Joonas silittää hiuksiani ja selkääni. Minulle tulee taas tarve oksentaa. Joonas taas auttaa minua kun oksennan. Lopetan taas. Menen Joonaksen syliin. "tiiätkö mistä toi oksentelu johtuu?" "varmaan migreenistä. Mä yleensä oksennan ku mul on migreeni" "okei" Joonas pussaa otsaani. "voitko kantaa mut mun huoneeseen?" Joonas kantaa minut huoneeseeni ja laskee sängylle. Hän peittelee minut.

"pystynkö mä tekee jotain?" "laita tohon viereen roskis ja hae vettä" "okei" Joonas pussaa poskeani ja siirtää roskista.

Joonas

Lähdin hakemaan Miialle vettä. "huomenta" "huomenta. Tulkaa Miian kanssa aamupalalle" "no sitä särkee päähän ja sil on ilmeisesti migreeni ni en usko et se haluu nyt tulla tänne" "Aijaa. Okei. Onhan sillä aikaisemminkin ollu sitä migreeniä" "nii on. Mut mä vien nyt tän veden sille" "oksensiko Miia?" "joo" "varmaan kannattais ottaa mehua tai limua. Se veis oksennuksen maun pois" "nii mut Miia halus vettä. Jos se haluu ni tuun hakee" "okei"

Kävelen Miian luo. Huomaan hänen nukahtaneen. Menen sammuttamaan valon. Tiedän että jos on migreeni niin tykkää olla pimeässä ja hiljaisuudessa. Kuulemma Miia myös oksentaa yleensä kun hänellä on migreeni. Minulla ei ikinä ole ollut migreeniä. Pelkästään normaalia päänsärkyä. Menen Miian viereen sängylle ja vedän hänet lusikkaan. Pian nukahdan itsekin.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Sanoja: 340

Anteeks liian lyhyt luku

Mul on ollu jonkun verran migreeniä. Mul yleensä on ollu sillee et yks oksennus kerta riittää. Sit menen hiljaseen pimeeseen huoneeseen nukkumaan. Sit nukkun 2-3 tuntia. Sit ku herään ni yleensä mul on migreeni menny ohi. Jos nousee vaikka penkiltä nopeesti ylös ni sit saattaa alkaa jomottaa päätä. Ja seuraavana päivänä saman laista. Mä oon oksentanut 2 kertaa koulus ja kerran autos. Sit kerran mul oli koulus kauhee päänsärky ja mun iskä tuli hakee mut. En ehtiny olee kotona ku 5 minuuttia ja oksensin. Okei ketään ei varmaan kiinnostanut toi. Mut jos teil ei oo migreeniä ni migreeni on ihan perseestä. Oon kateellinen.

Ja nyt se mun äidin pappa on kuollut. Kuoli jo eilen illalla. En oo kyl nähny häntä pitkään aikaan, koska hän asu vanhainkodissa ja ku oli korona ni me ei uskallettu mennä hänen luo. Ja hän nyt sitte kuoli vanhuuteen. Hänellä oli kyllä nyt keuhkokuume joka sit oli hänen loppu. Hän oli yli 90 vuotta. Viime kesänä hän täytti 90. Hän ja hänen vaimo oli 70 vuotta naimisissa. Aika pitkään. Onneksi mulla on hyviä muistoja hänestä. Voin yrittää muistella niitä kun tulee ikävä. ❤️🕊️

Eli nyt saattaa tulla tauko tai lukujen laatu huonontua entisestään. En koe että olisin hyvä kirjoittaja mutta luvuista saattaa tulla huonompia. Pitäkää ittenne turvassa. Ja toivottavasti teillä on parempi viikonloppu ku mulla.

Sanoja yhteensä: 568

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Donde viven las historias. Descúbrelo ahora