6

164 6 3
                                    

Olli

Miia juuri lähti juosten pois kotoamme. Yritin huutaa hänen perään muttei hän kuullut tai välittänyt. Veikkaan jälkimmäistä. Menen takaisin Miian huoneeseen ja nään äitin itkemässä. "mitä tos äskön tapahtuu?" kysyn. "me puhuttiin Miian kanssa. Sit sanoin sille säännön mitä sen pitää totella. Sit se suuttuu ja rupesi huutaa. Mä hermostuin ja huusin takas. Sit te tulitte ja Miia lähti. Mua pelottaa jos se oikeesti suuttuu mulle ja en saa sitä ikinä anteeks" "okei se lähti" "miten niin lähti" "laitto lenkkari jalkaan ja juoksi pois" äitini rupesi itkemään enemmän. "se eksyy varmaan. Se ei tiedä paikkoja Oulusta. Se ei kuulemma ollut käynyt täällä ennen" "mä soitan sille" "ei kannata. Sen puhelin on tossa" iskä sanoo ja osoittaa koulupöytää. "voi helvetti"

"lähetääks me ettii sitä?" "varmaan pitäs. mut mistä?" "en tiiä" "mä laitan jätkille viestii jos ne pystyy tulla auttaa" "joo onko kellään kuvaa Miiasta jonka vois näyttää jätkille" "joo tossa" äiti sanoo ja näyttää kuvaa.

Oulun kovikset🍆🍑🍒

Olli: se Miia, josta puhuin aiemmin lähti karkuun kotoo. Pystyykö jotku tulla meille ja sit ettii sitä.

Aleksi: onko sulla kuvaa siitä. Ite pystyn ainakin.

*kuva Miiasta*

Joonas: tosi kaunis, seksikäs ja söpö.

Joel: ite pääsen. Mitä vittua Joonas?

Joonas: no mitä. Väitätkö että ei oo.

Joel: en väitä mitään mut lähen tulee teille Olli.

Tommi: mäki pääsen.

Niko: tulossa. Joonas tulee heti ku on saanu runkattua.

Joonas: mitä vittua Niko. Mut lähen tulee nyt.

"jätkät on täällä kohta. mä oon aika varma et Miia on eksynyt. Mun piti vast iltapäivällä näyttää sille paikkoja" "toivottavasti sille ei oo sattunut mitään tai et se ei ois tehny ittelleen mitään" "jep" näin Joonaksen kävelevän meitä kohti. 10 minuutin sisällä kaikki olivat meidän pihassa. "mitkä paikat te ootte näyttänyt sille?" Tommi kysyy. "ei me olla keretty näyttää mitään" vastaan. "meidän varmaan kannattaa hajaantua ja sit pitää paljon yhteyttä toisiimme. onkai kaikilla puhelimet mukana? Myös porkolla?" sanon "miks varmistat erikseen vaan multa?" Joonas kysyy. "koska sä olet unohtanut puhelimen vaikka ja minne ja hävität myös sen kaikkialla" Tommi sanoo. "no me ei löydetä sitä jos me tässä seistä. Jonkun varmaan kannattaa jäädä kotiin. Äiti jäätkö sä?" "vaikka" "mä lähen tänne päin" Porko huutaa. Hajaannumme kaikki.

Olemme etsineet Miiaa nyt 1.30 tuntia tuntuu siltä, että emme löydä häntä ikinä.

Miia

Lähdin karkuun kotoa. En halua noudattaa sääntöjä, jotka Katja määräsi.

Kotoota lähtemisestä on kulunut kohta 2 tuntia. Olen kävellyt ympäri Oulua. Haluaisin mennä takaisin, mutta en halua uusia sääntöjä tai puhua ja nähdä Katjaa. Enkä osaa kotiin. Unohdin myös kotiin puhelimen niin en voi soittaa Ollille tai Mikolle että hakee minut pois.

Yhtäkkiä minut valtaa todella paha olo. Olen itkenyt paljon. Näen edessäni sillan. Menen sillalle. Sillalla ei kulje yhtäkään autoa tai ihmistä. Päätän tehdä sen nyt mikä olisi pitänyt tehdä aikoja sitten. Itsemurhan. Menen sillan kaiteen toiselle puolelle. Päästän toisen käteni irti mutta en ehdi tehdä muuta, kun joku vetää minut pois.

Joonas

Olin jo menossa kotiin. Kävelin sillalla. Näin huppupäisen ihmisen sillan kaiteen toisella puolella. Hän kuvan perusteella näytti Miialle.

Menin lähemmäksi häntä. Hän irrotti toisen käden. Nappasin hänestä kiinni. Revin hänet sillalle. "ootko sä hullu" huomasin hänen itkevän. Halasin häntä. "mitä se sulle kuuluu? Mä haluun kuolla. Ei kukaan välitä musta. Päästä irti!" päästin irti. "kyllä susta välitetään. Olisitpa nähny kuinka romuna Katja, Mikko ja Olli oli. Ne etti sua melkein 2 tuntia. Mä soitan Katjalle, että tulee hakee sut kotiin" "et varmana soita" "miks?" "emmä haluu nähä, puhuu tai olla samassa autossa sen kanssa"

En tiedä mitä on tapahtunut, mutta Miia on ilmeisesti todella vihainen Katjalle.

"mikä sun nimi on? Ja mistä sä tiiät mut?" "mä oon Joonas. Oon ollu Ollin paras kaveri päiväkodista lähtien. Olli on kertonut susta" "aha. Varmaan tiedät missä Matelat asuu. Eksyin. Voitko auttaa mut niille?" "joo. Mut ootko varma et haluut kävellä. Sinne on varmaan 5 kilsaa. Mä voin soittaa Mikolle jos sen kyyti kelpaa" "joo soita vaan"

Soitin Mikolle mutta hän ei vastannut. "Se ei vastaa" "no sit me kävellään. Mihin päin meidän pitää mennä?" "tänne" lähdin kävelemään oikeaan suuntaan. Laitoin Katjalle ja ryhmäämme, että Miia on kunnossa. Katja kysyi missä olemme ja tarvimmeko kyytiä. Kerroin missä olemme ja, että Miia ei halua Katjalta kyytiä. Laitoin myös sen, että Mikon kyyti kelpaa. Katja vastasi "okei"

"kuinka pitkä matka vielä? Mä en jaksa kävellä" "tästä on viel noin 2 kilsaa. Jos oisit suostunut Katjan kyytiin oltais oltu kotona jo tunti sitte" "mä en mene Katjan kyytiin" Miia huusi. "okei. Ei sun oo pakko. Mut jos se ei kelpaa niin me joudutaan kävellä"

Tuon keskustelun jälkeen puhelimeni soi. Huomaan sen olevan Mikko. "moi" "moi. sä soitit tunti sitten. Mä olin töissä ni en voinut vastata. Oliko sulla tärkeää asiaa? Mä oon just lähössä töistä" "mä löysin Miian. Voitko ottaa mut ja Miian kyytiin? Me ollaan nyt ***** luona" "hyvä että löysit. Voin ottaa multa menee 5 minuuttia. Oottakaa siinä bussipysäkillä" "joo. Heippa" "nähää kohta. heippa" lopetin puhelun. "Mikko tulee hakee meidät noin 5 minuutin päästä" "aha"

"asia ei kuulu mulle, mut jos mä en ois tullu sillalle olisitko sä hypännyt?" "joo" "miks sä jouduit muuttaa tänne?" "vanhemmat oli perseestä. Ne ajo hirvikolarin. Molemmat kuoli. Mä jouduin laitokselle. Nyt mä oon tässä" "miten sun vanhemmat oli perseestä?" "en mä haluu puhuu siitä" "okei. Ei oo pakko. Mut miks sä karkasit etkä suostunut ottaa kyytiä Katjalta. Yöllä ku pelattiin Ollin ja Joelin kanssa Olli oli iloinen, että olit puhunu tosi henkilökohtasia asioita niille. Ja aamulla se snäppäs et sä kerroit jotain mitä, Ollille ei voitu kertoo" "Katja kerto vaan mua koskevan säännön mitä en halunnu totella. Ja sit mä suutuin ja rupesin huutaa ja sit Katjaki rupes. Sit mä pelästyin sitä ja juoksin pois" näin kuinka Miialta valui kyynel poskella.

Mikon auto kaartoi pysäkille. Nousimme kyytiin. Miia halusi mennä takapenkille apukuskin taakse. Minä menin apukuskin paikalle. Matkalla kukaan ei puhunut mitään. Matka kesti noin 5 minuuttia.

Saavuimme Ollin kodille nousimme ylös autosta. Kävelimme sisään. Vastassa oli Katja ja kaikki Jätkät. Olli halasi Miia. Katja tuli hymyillen Miia lähemmäksi. Katja oli puolen metrin päässä Miiasta. Miia peruutti. Miia ei pystynyt enää peruuttaa. Katja tuli vieläkin lähemmäksi. "painu vittuun!" Miia huusi Katjalle. Miia juoksi yläkertaan.

Nyt oikeasti kiinnostaa mitä on tapahtunut. En varmaan saa sitä selville ikinä.

---------------------------------------------------------
Sanoja: 1025

Jätin teidät taas tosi ihanaan kohtaan.

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Donde viven las historias. Descúbrelo ahora