24.12.
Miia
Herään aamulla ja päätän laittaa päälleni punaisen paidan, koska on joulu. Laitan myös mustat verkkarit. Tänne tänään joskus 12 aikaan tulee Katjan vanhemmat, Mikon vanhemmat, Mikon sisko ja sen lapsi Mikon sisko oli se terapeutti jota Mikko ehdotti. Olen tavannut heidät kaikki. Sain terapeutin. Syömisen kanssa on mennyt suht hyvin. Rauta arvot ovat melkein normaalit ja muutenkin juuri nyt menee paremmin kuin koskaan.
(haluun tehdä tähän semmosen mis lukee kaikkien jouluna kylään tulevien nimet ja ketä ne on. Se saattaa helpottaa mua ja ehkä teitä)
Mikon äiti: Oona
Mikon isä: Kalle
Katjan äiti: Anne
Katjan isä: Marko
Mikon sisko: Aino
Mikon siskon lapsi: Hannes (17 v)Kävelen alakertaan. Haistan riisipuuron. "huomenta" "huomenta. Riisipuuro on valmista noin 10 minuutin päästä. Käytkö herättää Ollin" "joo" menen Ollin huoneen ovelle. Avaan sen. Olli nukkuu meritähtiasennossa sängyssään. Peitto ja tyynyt ovat lattialla ja lakana mytyssä jalkopäässä. Alan nauraa. "Olli herätys" Ainiin Olli ei herää tavallisesti. Kävelen Ollin sängyn viereen ja lösähdän Ollin päälle. "mä haluun nukkua" "riisipuuro on kohta valmista" "mihin sä oot vieny mun peiton?" "herra ihan itse on tiputtanut sen ja tyynyt lattialle. Ja vielä myllänny lakanan pois paikoiltaan" (tää on niin mun veli. Sil lähtee aina peitosta lakana) "Miia ja Olli tulkaa syömään" kuuluu huuto alakerrasta. Lähden alas. Istun pöydän ääreen.
Olli kävelee mustassa hupparissa ja housuissa alas. "Miia mulla on ollut tapana tehdä joka joulu Ollille uusi joulukuusen koriste ja nyt kun sä liityit perheeseen ni mä tein sulle myös" Katja ojentaa minulle ja Ollille joulukuusen koriste. Koriste on pallo jonka sisällä on lumihiutale paljetteja, joku enkelikoriste ja paperiset enkelin siivet joissa on vuosiluku ja minun nimi. "kiitos. Tää on tosi kaunis" menen halaamaan Katjaa. "kiitos" kuiskaan vielä Katjan korvaan. "ole hyvä" irrottaudun Katjasta. "ja aina tässä vaiheessa nää viedään kuuseen ennen kun aloitetaan puuron syönti" "okei" lähdemme viemään koristeita kuuseen. "mä haluun tän tonne ylös mut mä en yltä. Voitko sä nostaa" Olli nostaa minua kyljistä. Saan koristeen laitettua niin, että se ei tipu helposti. "nyt voit laskee mut alas" Olli laskee minut alas. "kiitos" "ole hyvä" kävelimme takaisin pöytään. "saitteko laitettu?" "juu saatiin" "hyvä"
Time skip pari tuntia
Kaikki ovat saapuneet paikalle. Kaikki toivat mukanaan minulle ja Ollille lahjat. Emme ole avanneet niitä vielä. Sovimme avaavamme ne vasta syönnin ja kahvin jälkeen. Katja kertoi ettei tykkää tehdä laatikoita joten hänen äiti teki ne. Menen keittiöön. "tarvitko sä apua" "en tarvi. Mee sä noiden seuraan. Onko sulla ja Joonaksella suunnitelmia täksi päiväksi" "joo sovittiin et Joonas tulee käymään nopeasti ennen kun ne käy haudoilla" "okei" "mekin käydään illemmalla haudoilla. Sä voit tulla mukaan tai jäädä tänne" "okei. Mä meen jos et oikeesti tarvi apua" "en tarvi"
Lähden olohuoneeseen. Olohuoneessa on vain minä, Olli ja Hannes. Hannes katsoo minua. "moi" "no moi vaan" "miks sä et asu sun vanhemmilla?" "sehän ei sulle kuulu" en tykkää Hanneksesta. Hän vaikuttaa siltä että hän saa kaiken mitä tahtoo. Hän on ylimielinen ja ällöttävä. Olli katsoo minua. "etkö sä kelvannut sun vanhemmille, koska sä oot niin ruma ja äl..." "HANNES TURPA KIINNI. ET PUHU MIIALLE ENÄÄ IKINÄ NOIN" Olli huutaa. "joo chillaa"
menen istumaan Ollin viereen. Hannes seuraa ja istuu sohvan käsinojalle. Hän laittaa käden reidelleni ja alkaa silittää sitä. Minua alkaa heti ahdistaa. Hannes siirtää käden alapäähäni ja alkaa silittää sitä. "NÄPIT IRTI!" Olli nousee ja menee Hanneksen eteen. Olli lyö Hannesta turpaan. Minulla alkaa olla vaikea hengittää ja tiedän saavani paniikkikohtauksen. Olli lyö Hannesta uudestaan. Hannes lyö Ollia. Kaikki aikuiset ovat tulleet olohuoneeseen. Mikko ja Kalle yrittää erottaa Ollia ja Hannesta.
BINABASA MO ANG
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomanceMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...