Time skip seuraava aamu
MiiaHeräsin jonkun aikaa sitten. Minulle tuotiin aamupalaa ja hoitaja joutui oleman vieressäni, kun söin sen.
Joku koputtaa huoneeni oveen. En jaksa vastata. Käännän katseeni ovelle. Ovi aukeaa. Joonas. "voinko mä tulla sisään?" "ihan sama. Vaikka" Joonas astuu sisään ja sulkee oven. Hän istuu sänkyni viereen tuolille. "miten sä voit?" "ihan hyvin. Entä sä?" "sattuu vähän noihin viiltoihin" nyökytän päätäni.
"Joonas. Voitko sä antaa mulle anteeks? Mä oon tosi pahoillani mitä mä sanoin" "saat anteeks" "no voidaanko me seurustella?" "mä oon pahoillani mut ei. Mä annan anteeks mut mä en enää haluu. Me ollaan erottu liian monta kertaa. Tää ei vaan toimi" "okei"
"mä kuulin et sä joudut heti tän jälkee syömishäiriö klinikalle" "nii joudun" "se on ihan hyvä et sä saat apua tohon syömiseen" "nii varmaa. En kyl haluu mennä sinne" "mä uskon. Miks sä yritit itsaria?" "no miks sä yritit itsaria?" "mä kysyin eka" "no sä et antanut anteeks ja mulla oli vaa tosi paha olla. Nyt on sun vuoro" "no sun sanat osu vaan pahaa paikkaa" "anteeks" "sä sait jo anteeks"
"miks sä tulit tänne?" "mä halusin tulla kattoo miten sä voit? Olli kerto mulle mitä on tapahtunut" "näin mä päättelinki" "vaikka me ei enää seurustella ni mä välitän susta paljon. Mä toivon sulle vaan parasta ja toivon et sä paranet" alan itkeä. "hei kaikki järjestyy" Joonas ottaa kädestäni kiinni ja alkaa silittää kämmenselkääni. Joonas pyyhkii peukalollaan poskilleni vieriviä kyyneleitä. "haluutko sä halin?" nyökytän päätäni. Joonas nousee ylös. Hän kietoo kätensä ympärilleni. Kiedon omat käteni Joonaksen ympärille. "kaikki järjestyy" alan ahdistua. Tiedän saavani paniikkikohtauksen. "Miia, kaikki on hyvin. Hengitä rauhallisesti sisään ja ulos. Ei oo mitään hätää"
Joonas silittää hiuksiani samalla halaten minua. Paniikkikohtaus alkaa olemaan ohi. Joonas irrottautuu halauksesta ja istuu viereeni penkille. Hän ottaa kädestäni kiinni ja alkaa taas silittää kämmenselkääni. "koska sä pääset pois?" "tänää pitäs päästä. Sit meen kotii pakkaa tavarat ja sit meen klinikalle" "okei. Saanko mä tulla kattoo sua sinne" "ihan sama. Jos sä sinne tuut ni oot tervetullut mut jos et tuu sekin on ok" "kyl mä varmaan tuun kattoo sua" "okei. Kiva. Tiiäksä tietääkö muut jätkät ja Minna?" "en tiiä" "okei"
"Miia" "no?" "ööö... Öööö..." "sano vaan mitä asiaa sul on" "mä totah..." katson Joonasta kysyvästi. "mä ööö..." Joonas nousee penkiltä ylös ja pussaa minua nopeasti huulille. Hämmennyn. Kasvomme on todella lähekkäin. Joonas painaa huulemme yhteen. Vastaan suudelmaan.
° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °
Sanoja: 395
YOU ARE READING
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomanceMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...