106

64 3 0
                                    

Joonas

''Miia mikä on?'' ''No mä oon vaa taas miettiny Matiasta. Mul on kauhee ikävä sitä'' ''okei. Muista et Matias kattelee sua tuolta jostain ja on tosi ylpeä susta'' Miia nyökyttää päätään. Pyyhin hänen kyyneleet pois peukalollani. ''Onko nyt kaikki hyvin?'' ''Joo. Kunhan tuut nukkuu mun vieree'' ''joo. Mä käyn eka vessassa. Mä tuun sen jälkeen'' Miia jää istumaan sängyn reunalle. Itse lähden käymään vessassa tekemässä tarpeeni.

Tulen pois vessasta. Menen makuuhuoneeseen. Huomaan Miian makaavan silmät kiinni sängylläni. Otan vaatteeni pois ja kömmin hänen viereen. Miia avaa silmät. ''Enkai mä herättänyt?'' ''Et''

Miia liimautuu kroppaani kiinni. ''Mä oon miettinyt'' ''mitä? Kuulostaa vakavalta'' ''haluaisitko sä olla mun tyttöystävä?'' ''Joo. Todellakin'' Miia katsoo minua hymyillen. Suutelen häntä. ''Sä oot ihana'' ''säkin'' Miia haukottelee. ''Haluutko sä nukkua?'' ''Joo'' Miia kääntää selän minua päin. Vedän Miian lusikkaan.

Vaikka olemme ihan kiinni toisissamme Miia silti yrittää liikkua taaksepäin lähemmäs minua. Minua alkaa hymyilyttää se. ''Hyvää yötä'' en saa enää vastausta vaan pelkkää tuhinaa. Pussaan Miiaa niskaan ja suljen silmäni. Pian itsekin olen untenmailla.

Time skip seuraava aamu

Miia

Herään korvia raastavaan herätykseen ja sammutan sen. Tänään pitäisi raahautua töihin. Pidän työstäni mutten tykkää herätä aamuisin. Nousen ylös sängystä. ''Älä mee'' ''pakko. Mun pitää ehtiä käydä kotona'' ''mä voin viedä sut'' ''mut silti. Pakko nousta nyt'' ''mmm''

Nousemme molemmat ylös sängyn pohjalta. Puen taas Joonaksen vaatteet päälleni. ''Sä varastit taas mun vaatteet'' ''jep. Se on mun oikeus kerran mä oon sun tyttöystävä'' ''niin on. Sä näytät söpöltä ku sulla on mun liian suuret vaatteet päällä'' ''no kiitos mut mennää nyt'' ''joo joo''

Ajamme kotiini. ''Mä en muuten koskaan oo käyny sulla kylässä'' ''et ookaan. Nythän sä voit tulla jos haluut. Voin sanoo et mun kämppä ei oo kauheen suuri'' ''Kyl mä haluun nähä millasessa asunnossa sä asut'' ''no mennää sit'' Lähdemme pois autosta ja menemme sisälle.

''Täähän on söpö pieni yksiö. Jotenki just sellanen mitä ajattelin'' ''no kiitos'' pakkaan reppuun kaikki tarvitsemani asiat. ''Mitä mä laitan päälle?'' ''No mä voin ettiä sulle jotain'' ''Kiitti. Muista et meillä on säännöt miten saadaan pukeutua'' ''joo'' itse menen harjaamaan hiukseni ja pesemään hampaani.

Menen pois vessasta. Näen Joonaksen valinneen mustan hupparin ja mustat farkut. Värikästä. ''Käykö?'' ''Käy'' Alan ottaa vaatteitani pois. Joonas viheltää kun olen enää alusvaatteissa. ''Hei'' Menen Joonaksen luo ja suutelen häntä. Suudelma muuttuu kielariksi. Joonas on vetämässä minua sängylle. ''Joonas mulla on töitä'' ''ainii''

Menen vaatekaapille ja otan itselleni alusvaatteet. Olen ollut samoissa alusvaatteissa muutaman päivän joten tekee mieli vaihtaa ne puhtaisiin. Olen selkä Joonakseen päin. Tunnen kuitenkin Joonaksen tuijottavan minua. Otan alusvaatteeni pois ja laitan uudet tilalle. ''Voitko sä viedä noi pesukoneeseen?'' ''Joo'' Joonas ottaa alusvaatteeni ja vie ne pesukoneeseen. Sillä aikaa laitan vaatteet päälleni.

''Ei hitto'' ''mitä?'' ''No bussi meni just ohi tosta pysäkistä. Voitko sä viedä mut?'' ''Tottakai'' ''hyvä. Nyt mennää'' Lähdemme takaisin autolle.

Joonas laittaa kätensä reidelleni. Alan hymyillä ja laitan oman käteni Joonaksen käden päälle. Huomaan Joonaksen alkavan hymyillä.

Joonas parkkeeraa auton koulun pihaan. Avaan turvavyön ja kurottaudun suutelemaan Joonasta. Joonas kumminkin vetäytyy suudelmasta nopeasti. Jäämme katselemaan toisiamme. ''Mitä tuolla oikeen tapahtuu?'' Joonas osoittaa ikkunasta pihalle. Katson itsekin sinne. Voi helvetti.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja: 512

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now