Miia
Mul ei oo mitään hajua mikä kuukausi on. Joten sovitaan, että on 15.10. Ja Katja on 4 kuulla raskaana.
Time skip 4 viikkoa
Olemme asuneet talossa jo viikon. Tykkään talosta todella paljon. Vanha talo ostettiin parin päivän sisällä. Mikko asuu jossain kerrostalossa yksiössä. Olli on nähnyt hänet kerran kaupassa, muttei muuten. Minä en ole nähnyt kertaakaan. Ja se on ihan hyvä.
Istun sängyllä ja katson uutta huonettani. Se on pienempi kuin edellinen. Se ei haittaa minua, koska edellisessä huoneessa oli todella paljon tyhjää tilaa.
Joonas astuu huoneeseeni ja istuu viereeni. "moi" "moi. Oltiiko me sovittu jotain? Mä oon ihan täysin unohtanut" "ei olla sovittu. Mä vaan halusin nähdä sut" "Aijaa. No kiva nähdä" suutelemme Joonaksen kanssa. "tulkaa syömään" kuuluu oven toiselta puolelta. "joo joo" menemme alakertaan.
Otan vähän kinkku kiusausta. Äiti katsoo annostani. "Miia sun pitäs syödä enemmän" "mä en pysty syömään enemmän" syön ruuan nopeasti loppuun ennen muita. "mul on nälkä" "tossa on ruokaa" "ei se ollu kauheen hyvää" "no ota salaattia. Otan vähän ruokaa lisää ja salaattia myös. Yhteensä annokseni ovat yhden normaaliannoksen kokoinen. Syön senkin suht nopeasti. Kaikki katsovat minua ja hymyilevät. "mitä?" "kiva vaan, että syöt" "aha" Joonas pussaa poskeani. Käännän pään häneen ja hymyilen.
"hei. Nyt vauva potkii aika paljon" menen äidin luo. Lasken käden hänen vatsalle. Olli laskee käden käteni viereen. "eikö toi satu?" "ei. Se tuntuu vaa aika jänskältä" "aha" "ku Olli oli mun vatsassa tuntu, että Olli ei potki ollenkaan. Se oli tosi pelottavaa. Me käytiin Mikon kanssa tosi usein lääkärissä, koska mä pelkäsin Ollille tapahtuneen jotain" "mä oon kuullut ton miljoona kertaa. Ei tarvi muistuttaa" "mä en oo kuullu" "nii. Miia ei oo kuullu. Kaikkien pitää tietää, että mun pikku Ollista oltii huolissaan ku se oli mun mahassa" "älä"
Time skip 21.12
Minna
Pääsimme tänään joululomalle. Olemme menossa Nikon kanssa meille. Vanhemmat on siellä myös. Tänään aion kertoa heille, että seurustelen.
Astumme ovesta sisään. "moi" "moi" emme ehtineet edes kenkiä ottaa pois kun iskä huomaa Nikon. "kuka sä oot?" "Niko" "Niko on mun poikaystävä" "mitä?" "me ollaan seurusteltu jo 4 kuukautta" "sä tiedät hyvin, ettet sä saa seurustella" "sä et voi vaikuttaa tähän asiaan" "voinhan. Lähdeppä sinä Niko omaan kotiin" "et mee mihinkään" äiti tulee eteiseen myös. "kyllä sun on nyt parempi mennä" "jos Niko ei voi jäädä en jää mäkään" "jaha" "ehkä mun on vaan parempi mennä" "et mee" "sori mut mun pitää nyt mennä" "no nähää huomenna" "joo" Niko pussaa minua ja lähtee.
Otan ulkovaatteet pois ja olen lähdössä omaan huoneeseeni. "et mee minnekkään" iskä nappaa käsi varrestani kiinni. Istumme keittiön pöydän ääreen. "no?" "miksi sä et ole kertonut meille?" "koska te ootte koko ajan matkoilla. Enkä oo saanu tilaisuutta" "miksi sä rupesit seurustelemaan tämän Nikon kanssa?" "koska mä oon ollu tosi yksinäinen. Te ootte koko ajan poissa. Mul ei ollu kavereita. Mua kiusattiin. Ja mä rakastan Nikoa. Ja se mua" "siis sua kiusattiin?" "joo. Eskarista 9 luokan alkuun. Mul oli 9 luokalla yks joka halus pitää mun puolia. Miia. Se sai sen kaverit pitämään mun puolia. Sit me tutustuttiin ja rakastuin Nikoon" "miks sä et ole kertonut meille, että sua kiusattiin?" "ei teitä ois kiinnostanut" "oishan" "ei ois. Aina te olitte töissä ja mä mummin ja vaarin luona. Ei Maisakaan tiedä, että mua on kiusattu"
"mut sä et voi seurustella Nikon kanssa!" "miks?!" "me ollaan selitetty se sulle vaikka kuinka monta kertaa!" "mut mä rakastan Nikoa!" "sun pitää jättää se!" "en varmana jätä!" "jätät!" "en!" "sun kaltanen muutenkin sais jonkun paremman kuin Niko. Jonkun paremman näköisen ja rikkaamman!" "et sä voi puhua siitä noin! Ja mä en halua ketään muuta kuin Nikon!" "no oletteko olleet yhdynnässä?!" "ollaan!" "mitä sä meidän keskusteluissa et oo ymmärtänyt?! Sä et saa olla yhdynnässä ennen kuin olet 30 vuotias!" "no oon ollu jo!" "ja se on väärin!" "äiti sano jotain" "mä oon iskän kanssa samaa mieltä" "aha"
Lähden huoneeseeni. "jätät nyt heti sen Nikon!" "joo joo" menen makaamaan sängylleni. Laitan Nikolle viestiä.
M: iskä ei hyväksy sua.
❤️: näin mä vähän päättelinkin.
M: se käski mun jättää sut.
❤️: okei.
M: en oo jättämässä. ❤️
❤️: hyvä. ❤️
M: sä et oikein voi tulla käymään meillä tai mä teillä ku varmasti iskä kyselee mihin oon menossa.
❤️: jep. Harmi. Tulee kauhee ikävä.
M: onneks ne lähtee vähän uuden vuoden jälkee.
❤️: nii. Ja ehkä sä voit väittää et meet Miialle ja tuut meille.
M: jep. Mut veikkaan et iskä ei päästä.
❤️: voi olla. Miten mä nyt saan annettu sulle mun joululahjan?
M: varmaan pitää käskee Miiaa tai jätkiä auttaa, jos ei päästä näkee.
❤️: mä rakastan sua. ❤️
M: mäki rakastan sua. ❤️ Mun varmaa pitää poistaa nää keskustelut ja vaihtaa sun nimi, koska veikkaan et iskä tutkii mun puhelimen joka ilta.
❤️: ehkä se on parempi.
M: minkä nimen laitan sun nimeksi? En keksi mitään.
❤️: no laita vaikka Mikko. Jos sun vanhemmat kysyy voit sanoo et se on Miian ja Ollin iskä jolle sun piti kerran laittaa viestiä ku Ollille tapahtu onnettomuus.
M: totta. Joku tulee. Heippa. Mä poistan nää nyt. ❤️
❤️: tsemppiä. ❤️
Sitten poistan viestit.
° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °
Sanoja: 846Kohta tulee taas time skip.
DU LIEST GERADE
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomantikMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...