73

84 3 0
                                    

Joonas

Selitin äitilleni mitä Miia sanoi. "miten se kehtaa?! Kai sä jätit sen!?" "joo. Kyl me vissiin ollaan erottu" "hyvä" äitini ojentaa puolusiskoni syliini. "miks sä tän mu..." äiti nousee ylös ja lähtee ulos.

Miia

Joonaksen äiti Anni kävelee luokseni. "miten sä oot kehdannut sanoo niin mun pojalle?!" "mä en tarkoittanut" "etpä! Sä pilaat mun pojan elämän!" "ant..." "sä et astu jalallaskaan meidän taloon! Ja sä pysyt kaukana mun pojasta!" "mut mä..." "onko selvä?!" "joo on" "hyvä! Sinuna miettisin miten puhut toisille! Joonas on herkkä poika! Mä pidän huolen ettei sun kaltaiset ihmiset lähesty sitä!"

Anni ottaa Joannan Ollilta ja lähtee Joonaksen huoneeseen. Purskahdan itkuun. Olli halaa minua. "mä en voi elää ilman Joonasta. Ja se vihaa mua" "eikä vihaa" "vihaapas. Mä oon ollu ihan paska tyttöystävä. Joonas on ollu kiltti ja kärsivällinen, ku mä oon vaa valittanut ja ollu muutenkin paskaa seuraa. Silti Joonas on ollu mun tukena ja seurana eikä ikinä oo valittanut" "nii. Joonas on semmonen. Joonas pitää huolen et kaikilla on hyvä olla. Sä vaa satutit sitä tosi paljon sillä mitä sanoit" "nii. Tiedän. Mä en tuu ikinä enää saamaan Joonasta. Miks mä sanoin niin? Joonas makaa sen takia sairaalassa enkä mä voi tehä mitään"

Time skip 1 tunti

Jätkät ovat Joonaksen huoneessa. Anni ja hänen lapset lähti pois 45 minuuttia sitten. Istuskelen edelleen penkillä. Aleksi tulee huoneesta pois. Hän menee vessaan.

Aleksi kävelee minun luo. "miten menee?" "ei oo kehumista" "okei" "miten Joonaksella menee?" "ihan ok kai. Sen haavoihin kirveli mut se kuuluu asiaan" "okei" "sun varmaan kannattaa mennä kotiin" "miks?" "no sori ku sanon tälleen suoraa mut Joonas sano ettei se haluu nähä sua" "aha. No mut en mä kumminkaan aio mihinkään lähtee" "ootkai sä syöny?" "älä säkin alota" "sun pitää syödä" "en mä haluu" "mut sun on pakko" "etippä joku joka saa mut syömään. Kukaan ei saa mua syömää" Aleksi katsoo minua pettyneesti.

"mun pitää varmaa mennä takas" "okei" "mä meen. Pärjäätkö sä?" "joo" Aleksi lähtee.

Jään yksin istumaan aulan penkille. Alkaa ahdistaa. Alan kuulla huutamiani asioita päässäni. Painan kädet korville ja suljen silmät. Näen mielessäni Joonaksen. Hän kertoo minulle ettei minusta tule yhtään mitään. Alan itkeä.

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °
Sanoja: 365

Sanoin viime luvassa väärin. Mä tuun perjantaina takas kotiin.

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin