54

90 2 0
                                    

Olli

Miia pyörii levottomasti vieressäni. Heräsin äsken siihen. Silitän hänen hiuksia. Miia herää. "mistä sä näit unta?" Miia purskahtaa itkuun. "sssh. Kaikki on hyvin ja järjestyy ihan varmasti" "mä näin unta, et mun oikee iskä ois tappanut sut, kaikki Jätkät ja Minnan ja äitin" "ei se voi tappaa meitä" "mä tiedän" halaan Miiaa. "paljon kello on?" katson puhelimeni kelloa. "4.50" "okei" "me ehditään nukkuu hetki ennen koulua" "mä en haluu mennä kouluu. En vaan jaksa nyt" "katotaan aamulla" "joo. Öitä" "öitä"

Miia painautuu ihan rintaani kiinni. Minulla on paita ja shortsit päällä. Miikalla on vissiin vain t-paita ja alusvaatteet. "sä tuoksut hyvältä" "no kai se on parempi ku et haisisin paskalta" Miia naurahtaa. Ihanaa että hän vähän edes naurahtaa. "on joo parempi. Öitä Olli" "öitä Miia" sitten nukahdamme molemmat nopeasti.

Herään herätyskseen joka kuuluu puhelimestani. Kuulen Miian mumisevan jotakin. "huomenta" "huomenta" Miia irrottautuu minusta ja nousee istumaan. "mä en haluu mennä kouluun" "no meillähän on vaa 2 tuntia. Jaksaisitko kumminkin mennä kouluu?" "emmä tiedä" "no pystyisitkö yrittää. Äiti varmaa heittää meidät sinne ja jos sä et jaksa koko päivää ni lähet tänne takasin" "okei. Mut lupaat vastata jos mä soitan" "mahdollisuuksien mukaan" "okei. Kai mä voin yrittää" "hyvä"

Miia nousee sängystä ylös ja menee laittamaan valot päälle. "voitko sä mennä muualle ku haluaisin vaihtaa vaatteet?" "joo tottakai. Anteeks en tajunnu" "ei se mitään" lähden huoneesta pois.

Time skip kouluun

Miia

Äiti vei minut ja Ollin kouluun. Kävelemme Ollin kanssa vierekkäin käytävällä vakkari sohvallemme. Vedin jonkun itkukohtauksen juuri ennen lähtöä. Silmäni ovat punaiset ja turvonneet. Näen Joonaksen istumassa sohvalla. Menen hänen luo ja istun hänen syliin. Joonas alkaa heti silittää hiuksiani ja vetää minut itseensä kiinni.

"mikä on?" "Olli voitko sä kertoa?" "joo. No äiti ja iskä nyt siis asuu eri paikoissa. Me mentiin äitin kanssa asumaan mummolle ja papalle. Sit eilen Miialla oli aika vaikeeta henkisesti" "voi sua" Joonas silittää selkääni. Pian olemme kaikki ryhmähalissa. Kello soi ja meidän pitää mennä tunnille.

Time skip 1 oppitunti

Minulla ja Tommilla on yhteinen matikan tunti. Mä tykkään matikasta. Matikka on aina todistuksissa ollu 10 ja se on vaan helppoa minulle.

Menemme Tommin kanssa vierekkäin keskelle luokkaa.

Tuntia on kulunut 20 minuuttia. En ole saanut mitään aikaan. Olen tökkinyt kynällä reikiä vihkoon ja tuijottanut eteenpäin. "kaikki ok?" käännyn katsomaan Tommia. "ahdistaa" "okei. Haluutko mennä ulos tästä luokasta?" "joo. Voitko sä tulla mukaan?" "joo" alamme pakkaamaan tavaroita. "Tommi ja Miia miks te pakkaatte tavaroita jo nyt? Tuntia on jäljellä vielä 40 minuuttia" katson Tommia ilmeellä, että älä kerro. "no puhuttaisko käytävässä" "joo"

Minä, Tommi ja opettaja olemme käytävässä. "no mua ahdistaa tosi paljon olla tääl koulussa. Ja etenkin tuol luokassa ja halusin tulla tänne. Enkä mä nyt haluais olla yksin ni Tommi suostu tulee mun kanssa" "okei. Pitäskö sun puhuu jollekin. Esim kuraattorille" "ei tarvi. Mä käyn terapiassa" "okei. Tiedätkö miksi sua rupesi ahdistaa?" "no vähän jotain säätöön kotona" "okei. No tehän voisitte tehdä tässä käytävässä tehtäviä. Jos sä Miia siis pystyt" "pystyn mä jos Tommi on mun kanssa" "no Tommi mun puolesta voi jäädä tänne sun kanssa" "okei" "luokassa ei tarvi enää käydä mutta yrittäisitte tehdä sivulta 30 tehtävään 6 asti. Loput kotiin läksyksi" "joo"

Istumme Tommin kanssa luokan lähellä olevalla sohvalla jossa on vieressä pöytä. Teemme tehtäviä. Tuntia on jäljellä 10 minuuttia. Alkaa ahdistaa vielä enemmän kuin vähän aikaa sitten. "Tommi" "joo" "mua ahdistaa" "okei. Mitä mä voin tehdä?" "voinko mä halata sua?" "joo voit" halaan Tommia. Kiedon kädet Tommin ympärille. Alan itkeä. "haittaaks sua jos kastelen sun paidan?" "ei kunhan sulla olis parempi olla ni silloin on kaikki hyvin" "okei" "haluutko et mä laitan Ollille tai Joonakselle viestin et tulee tänne?" "joo. Molemmille" "okei"

Pian kuulen juoksuaskeleita takaani. Tommi päästää irti ja joku ottaa minut syliin. Tuoksusta päätellen Joonas. Painan pään Joonaksen rintaan. "mä haluun kotiin" "Olli tais sanoa et Katjalla on tänää lyhyt päivä ja se ehtii tänne 10 minuutin päästä" "okei" "Olli varmaan tulee tänne kohta. Sil oli jotain asiaa opettajalle" "okei"

Olli tulee luoksemme. "äiti on nähny myytävänä olevasta talosta kuvia ja tänää on näyttö. Tuutko sä mukaan vai heittääkö äiti sut eka mummolle ja papalle" "haluun mä tulla mukaan" "okei. Äiti on tossa ihan just" "joo" pakkaan tavarat reppuuni ja lähden Ollin repparissa alakertaan.

Pääsemme autoon. "moi" "moi" istun apukuskin taakse takapenkille. "miten meni" äiti katsoo peilistä minua. "no rupesi matikan tunnilla ahdistaa. Mentiin Tommin kanssa käytävään. Sit sain vähä matikkaa tehtyyn. Sit 10 minuuttia ennen tunnin loppua tuli pahempi ahdistuskohtaus" "okei. Mistä ne johtu?" "no tästä koko jutusta. Iskästä ja teidän erosta ja tosta vauvasta ja kaikesta muuttuvasta" "mä oon pahoillani et tää kaikki tulee nyt tällee kerralla" "ethän sä sitä voi päättää" "nii. Mut tässä uudessa kämpässä teille olis omat huoneet. Olis taas 2 kerrosta ja molemmissa kerroksissa olis omat vessat. Ja mulle olis oma huone ja vauvalle" "okei" "mä kuuntelen sit tästä talosta myös teidän mielipiteet. Sanokaa jos joku juttu askarruttaa tässä talossa" "joo"

Menemme taloon sisään. Jos tähän muuttaisimme joutuisimme asua rivitalossa.

Näyttö loppui juuri. Istumme autoon. "toi oli ihana. Mä haluun tonne. Mä nään jo miten mä sisustan mun huoneen. Äiti kai sä ostat ton?" "no Olli mitä mieltä sä olit?" "mäki tykkäsin" "ja plussaa on se et Joonas asuu lähellä vaikka vähän kauempana ku aiemmin" "nii asuu Allukin" "eli te haluaisitte tän?" "joo" "joo" "no mietitään kuitenkin pari yötä. Se asunnon välittäjä sano et siitä oli pari kiinnostunutta mut ne ei oo vielä käyny kattoo sitä ja se voi varata ton asunnon meille viikoksi ja sen ajan me voidaan joko ostaa se tai antaa olla" "varaa se heti ku ollaan päästy mummolle ja papalle"

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Sanoja: 956

Olis kiva tietää millasena te pidätte mua. En oo nimittäin kertonut teille itsestäni oikeestaan mitään. Mut just sellasia hiusten väri pituus mitä mä harrastan tyyppisiin kysymyksiin olis kiva saada vastaus.

Mut nyt olin ihana ja kirjoitin tän jo tänää.

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now