96

70 4 0
                                    

Miia

Käännyn äänen suuntaan. Näen Joonaksen kävelemässä tai hölkkäämässä minua kiinni. ''No mitä?'' ''Mitä sulle oikeesti kuuluu?'' ''No en mä tiiä. Entä sulle?'' ''No ei mitään kummempaa'' ''okei'' ''mitä sä lähit opiskelee?'' ''Lähin opiskelee itteeni luokanopettajaks'' ''okei siistii'' ''nii on. Mun pitää mennä''

''Me ollaan illalla menossa baariin. Tuu mukaan jos haluut'' ''en mä taida'' ''miks?'' ''No en oo mikää alkoholin suurkuluttaja eikä huvita enkä mä usko et te oikeesti haluutte mut takas teidän porukkaan ku tein teille niin paskasti'' ''niihän sä teit mut olis kiva tutustuu suhun periaatteessa uudestaan ku ei olla juteltu johonki sataan vuoteen'' ''nii'' ''Sä et haluu?'' ''No mä haluun jatkaa elämässä eteenpäin ja...'' ''Me ei kuuluta sun elämään. Mä ymmärsin jo. Heippa. Tsemppiä opiskeluihin tai mihin lie työelämään tai johonki ja siihen elämään edessä päin. Mut jos mieles muuttuu pistä mulle ig:ssä viestii'' sitten Joonas poistuu ennenkuin kerkeän sanoa mitään.

Vittu. Olisi vain pitänyt mennä mukaan. Olen ajatellut Joonasta koko eron jälkeen. En ole pystynyt myöntämään sitä mutta rakastan Joonasta vieläkin. Tuo äskeinen kohtaaminen taas sai vanhat tunteet pintaan.

Astun asuntooni sisälle. Haluaisin mennä Joonaksen ja muiden kanssa baariin. Haluan sittenkin tutustua heihin uudestaan. Päätän etsiä Joonaksen ig:n ja laittaa hänelle sitä kautta viestin.

'Moi. Onko kutsu baari-illasta vielä voimassa?' Päätän lähettää viestin. Menee kymmenen minuuttia ja Joonas vastaa 'Tottakai. 21.00 *** nähää siinä pihalla' 'okei. Nähää siellä'

Kello on 19.45. Minulla tulee kiire. Lähden suihkuun. Siellä teen sen mitä normaalisti suihkussa tehdään. Alan kuivaamaan hiustenkuivurilla hiuksiani.

Valitsen vaatteiksi mustan mekon joka ei ole kauhean paljastava. Nyt minulla ei ole kauhean itsevarma olo joten tämä on hyvä. Mekon jälkeen vedän jalkaani inhoamani sukkahousut. Laitan hiukset siistille nutturalle ja laitan kevyen meikin.

Katson kelloa. Voi vittu. Jos en nyt lähde myöhästyn. Laitan jalkaani tennarit ja vedän päälle takin etten palellu ja lähden ulos. Lähden kävelemään baarille. Olisihan minulla auto mutta jos jotain juon en voi ajaa sitä tänne takaisin.

Kipitän pitkin Helsingin loskaisia katuja ja varon suurimpia lammikoita.

Saavun baarin pihaan. Näen Joonaksen pihalla räpläämässä puhelintaan. Menen hänen luo. ''Moi'' ''moi'' Lähdemme Joonaksen kanssa sisälle. Menemme ensiksi baaritiskille ostamaan juomat. Otan siiderin ja Joonas ottaa kaljan. ''Mä voin maksaa nää'' ''ei tarvi. Kyl mä oman juomani maksan'' siinä ajassa Joonas on jo maksanut juomamme. ''No kiitos'' ''no olehyvä'' Näen muut jätkät ja Minnan pöydässä. Joonas lähtee kävelemään sinne suuntaan minun kulkiessa perässä.

Joonas istuu alas. ''Eikai haitta et toin Miian mukana?'' ''Ei'' ''no jos meidän urpojen seura kelpaa ni istu alas'' istun Joonaksen viereen. Nyt vasta huomaan Minnan tuiman katseen.

Yritän olla huomaamatta Minnan vihaista katsetta itsessäni. Jätkät puhuvat jostain töistä tai jostain. Katselen ympärilleni. ''Oisit voinu pysyä poissa'' ''mitä?'' ''Nii että kerran ku lähit ni oisit ny pysynyt poissa loppuun asti'' huomaan jätkien lopettaneen keskustelunsa ja seuraa Minnan ja minun keskustelua. ''Mä oon pahoillani siitä että mä lähin sillee. Se oli tyhmää ja väärin teitä kohtaan'' ''nii oli'' ''anteeks''

''Mä en jää tänne jos toi on täällä'' Minna sanoo Nikolle nyökäten päällään minun suuntaan. Minna on jo nousemassa. ''Kyl mä voin lähteä'' nousen ylös penkiltä. ''Älkää kumpikaan lähtekö'' ''Kyl mä tiedän ku mua ei haluta mukaan. Mä ymmärrän nyt et mun on parempi lähtee vaa pois'' ''senhän sä osaat'' ''Heippa pitäkää hauska loppuilta'' ''ei sit tarvi tulla takas. Oikeempi ois hauskaa loppuelämää''

Hörppään vähän siideristä ja lähden. Laitan takin päälleni, astun ovesta ulos ja lähden kotia kohti. Kun olen tarpeeksi kaukana baarista, annan tunteiden purkautua itkuna. Minnan sanat olivat ihan totta. Olisi pitänyt pysyä poissa kokonaan.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja: 658

En jaksais mennä huomenna kouluu enkä varmaa koskaa mut on pakko. Mul on köksää enkä jaksais sitä ku siel on paska opettaja joka pakottaa syömään. Sit mul on enkkuu ja mul on siinäkin paska opettaja joka teki meille istumajärjestyksen ja mun vieressä on mun kiusaaja ja takana on toinen kiusaaja.

Tää tuntuu pitkälle luvulle nykyää ku mul on ollu jotai 300-500 sanasii.

Huomen ei ehkä tuu uutta osaa tähän mut yritän kirjoittaa joko tätä tai Oleksia.

En jaksanu tarkistaa kirjoitusvirheitä joten olen pahoillani niistä.

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now