Miia
Herään yöllä siihen, että Olli huutaa viereisessä huoneessa. Katson rannekelloani 3.44. Menen alakertaan. Otan kaapista lasin. Aavaan jääkaapin oven toivoen siellä olevan omenamehua. Helvetti ei ole. Onneksi sentään on appelsiinimehua. Juon mehua lasillisen. Menen Ollin ovelle ja koputan oveen. Kukaan ei vastaa. Olli vaan huutaa jotain. Koputan uudelleen. Mitään ei tapahdu, joten päätän avata oven. Avaan oven ja Olli ei huomaa minua. Hän on selkä minuun päin. Tökkää häntä selkää. Olli ei reagoi. Joten otan toisen kuulokkeen pois hänen korvaltaan. Hän kääntyy. "voitko olla hiljempaa. Toiset meistä yrittää nukkua" "joo. Sori"
Olli kääntää katseensa ensin käsiini ja sitten jalkoihini. Hän katsoo niitä vuorotellen. Ihmettelen miksi hän katsoo tolleen mua. Katson alas ja huomaan, että minulla on vaan ylisuuri t-paita päällä. Lähden juosten pois Ollin huoneesta. "Miia oota" kuulen Ollin sanovan.
Menen omaan huoneeseen. Menen sänkyyn. Ennen nukahtamista ehdin miettiä missä vaiheessa olen ehtinyt vaihtaa vaatteet. Mieleeni juolahtaa Katja riisumassa vaatteitani. Ei ei ei ei ei ei ei on ainoa mitä päässäni liikkuu. Hän näki varmasti viiltoni. Kuulen hennon koputuksen ovelta. Esitän nukkuvaa. Joku todennäköisesti Olli avaa huoneen oven. Hän tulee lähemmäs sänkyä. Kuulen askelien lähtevän luotani. Sitten kuulen oven menevän kiinni. Pian nukahdan
Time skip aamuun
Herään aamulla. Selaan sängyssä puhelintani. Kello on 9.49. Liikutan peittoa ja huomaan jotain punaista lakanassa. Voi vittu. Tajuan mitä se on. Se on minun menkkaverta. Sitä on aika paljon. Lakana on vielä valkonen joka ärsyttää vielä enemmän. Muistan mitä illalla ja yöllä tapahtui ja tajuan, että kaikki on nähneet viiltoni. Silti laitan päälle mustat kollarit ja harmaan hupparin.
Menen vessaan ja vaihdan tamppoonin. Pesen kädet, kasvot ja hampaat. Harjaan hiukset. Lähden vessasta alakertaan.
Näen Katjan keittiössä istumassa. Menin hänen viereen. "missä teillä on lakanoita?" "Ollin vaatekaapissa. Mihin sä tarvit? Me just ennen sun tuloa vaihettiin sun lakanat?" "no, no, no, multa meni niihin menkkaverta. Anteeks mä ostan uudet" sanon hiljaa ja purskahdan itkuun. "hei. Ei se oo vakavaa. Eikä sun tarvi ostaa uusia. Tai pyytää anteeks" "saanko mä halata sua?" kysyn varovaisesti. "tottakai. Ei sun tarvi pyytää lupaa" Katja vastaa.
"onko kaikki hyvin vai miks sä rupesit itkee?" Katja kysyy huolissaan. No silloin kun mä olin nuore.... "huome...... Onko Miia kaikki hyvin?" Olli keskeyttää. "voidaanko mennä puhuu jonnekin muualle?" sanon ja katson Katjaa anovasti. "joo. Kaikki on ihan hyvin. Syö aamupala. Älä räjäytä koko kämppää" Katja sanoo Ollille.
Menemme minun huoneeseen. Istumme sängylleni. "mitä sä halusit sanoa?" "noh sillon ku mä olin 12, mulla alko menkat. Mä menin kertoo äitille. Äiti ei reagoinut mitenkään ihmeellisesti. Äiti kerto isälle. Iskä sano et se ei kattele mua enää, ku mul alko menkat. Se sano et mun pitää muuttaa pois. Äiti puhu iskän ympäri. Jos lakanoossa tai vaatteessa oli verta iskä raiskas mut. Tai jos pyysin siteitä kaupassa sama tapahtuu. Aina mun piti pyytää äitiltä niin et iskä ei kuulu. Ja äiti piti ostaa ne silleen et iskä ei nähny. Mun piti piilottaa siteet silleen et iskä ei löydä niitä. Muuten se ois raiskannut. Muutaman kerran se raskas mut sen takia et löysi mun siteet. Se myös riitti et se arveli roskiksessa olevan käytetty side" kerron hiljaa. Halaan Katjaa. Katja halaa minua. Katja silittää minun selkää. Ikinä kenenkää kosketus ei ole tuntunut näin hyvältä. Irrottaudumme halauksesta "mua ei haittaa vaikka sun johonkin vaatteeseen tai lakanaan tulee verta. Ja voit kertoo silloin, kun tarvit siteitä tai tamppooneja tai mitä ikinä käytätkään, kunhan näytät millaisia käytät. Oon varma, että voit pyytää myös Mikolta" "kiitos, että oot niin ihana ja oot ottanu mut niin hyvin vastaan" "ole hyvä. Sä kuulut nyt perheeseen. Mun mielestä on myös kiva, että oot avautuu vaikeista asioista. Mut mä haluaisin puhuu sun kanssa asioista, jotka ei oo hirveen kivoja" "mä saatan arvata"
---------------------------------------------------------
Sanoja: 614
❤️❤️
ESTÁS LEYENDO
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomanceMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...