15

134 2 0
                                    

Joonas

Olli juuri raivosi siitä mitä sanoin Miialle. Minua kaduttaa se mitä sanoin. "mä korjaan tän" sanon. Juoksen ylös. Avaan Miian huoneen oven. Järkytyn. Kaikki tavarat on lattialla. Vaatteet, kirjat, petivaatteet, kaikki. Miia istuu sängyllä. Sängyllä ei ole lakanaa. Näen sängyssä verta. En keskity siihen. Katson Miiaa. Hän istuu seinää vasten. Hän on vetänyt jalat vasten itseään. Hänen silmät ovat punaiset itkemisestä. Hänellä on Pupuli käsissä. Miialla on huppu päässä. Hän tuijottaa etenpäin "Miia anteeks. Mä en..." "eikö sulle riittänyt jo mun haukkuminen?" "An..." "anna toki tulla vaan. Ei mul täs viel kauheen paha olo ollutkaan" "Anteeks. Mä en ois saanu sanoa niin" "sanoit kumminkin. Mut ihan hyvä tietää mitä ajattelet musta oikeesti. Jos sul ei ollu mitään ni voit mennä" "mä vaan...." "mä luulin oikeesti et meillä on jotain. Mut ei sitte" "meillähän on. Mul on tunteita sua kohtaan. Meidän välillä on...." "mä haluun olla yksin. Voitko sä lähtee pois?" "anteeks Miia. Mitä ikinä mä sulle tein alunperin ja mitä mä sulle sanoin" "laita ovi kiinni lähtiessäs" lähden huoneesta. Uskon että Miia oli nähnyt kuvat Joelin stooryssa. En usko että hän tietää että panin Ilonaa.

Juoksen ulos asunnosta. Mietin miksi tein niin. Ja miksi sanoin niin ihmiselle josta välitän enemmän kuin kenestäkään. Minulta alkaa tulemaan kyyneliä. En yritä pidätellä niitä. Pelkään jos Miia satuttaa itseään. Tai jos emme ikinä saada sovittua tätä riitaa. Sanoin todella pahasti.

Katja

Joonas lähti juuri. Menen Miian huoneeseen. Koputan. En saa vastausta. Mene huoneeseen. Näen kaikki huoneen tavarat lattialla. Istun sängylle lähelle Miia mutta en ihan viereen. "saanko mä halata?" kuulen Miian hiljaisen itkuisen äänen. "tottakai" Miia halaa minua. Irrottaudumme halauksesta. Miia tulee kainalooni. Hän silittää pupuaan. Alan silittää hänen hiuksia.

"haluutko kertoo mitä on tapahtunut?" "meillä on ollu, säätöä Joonaksen kanssa. Me ollaan halailtu ja pussailu mut ei muuta. Mä en ois ollu valmis seurustelee. Mä luulin et meillä oli jotain. Aluks mä en halunnu mennä niihin bileisiin. Menin kumminkin. Mä kysyin Joelilta missä Joonas on. Se sano et yläkerrassa. Mä löysin sen panemassa jotain tyttöä. Lähin saman tien kotiin. Mä söin mut oksensin ne pois. Sit oli nii paska olo et mun oli pakko viillellä. Sit hakkasin seinää ja nukahdin. Aamulla söin ja oksensin. Joonas yritti tavoitella mua puhelimella koko päivän. Sit tänää se tuli tänne. Ja sit se rupes haukkuu" Miia selittää itkuisena. "joo me kuultiin sen riidan loppu osa" "mä en haluu nähä Joonasta enää koskaan" "mä ymmärrän. Mä ymmärrän. Kaikki järjestyy kyllä" "Joonas oli oikeassa. Kunpa mä en ois koskaan muuttanut tänne. Ja kunpa se ei ois kiskonu mua sieltä sillalta" "mä en oo tota mieltä. Sä oot tullu tässä ajassa mulle tosi tärkeäksi" "nii säkin mulle. Emmä tarkottanu sitä" "mä uskon. Mitä sä nyt meinasit tehä?" "varmaan siivota. Voitko sä auttaa laittaa noi lakanat?" "joo. Vaihdetaanko sun lakanat. Nyt se olis helpompaa" "vaikka. Ihan sama mulle"

Time skip viikko

Miia

Minulla on mennyt viiltelyn ja syömisen suhteen huonommin. Lääkärin tarkastuskäynti oli eilen. Tilani oli huonontunut. Olen riidellyt paljon Ollin, Katjan ja Mikon kanssa. Aina riidan syy on ollut syöminen ja viiltely. Minulla on ollut huono-olo pari päivää. Olen oksentanut, pää on ollut kipeä ja olen ollut väsyneempi kuin yleensä.

Olen estänyt Joonaksen kaikissa mahdollisissa paikoissa. Hän yritti tavoitella mua. En halunnut tietää mitä asiaa Joonaksella olisi.

"Miia syömään!" kuuluu alakerrasta. Kävelen alakertaan. "mul ei oo nälkä" "sun on pakko syödä" "no mut mä en syö" "syö ees vähän. Paljoa ei tarvi syödä" "okei" istun alas. Otan lautaselleni puolikkaan kauhallisen ruokaa. Katja tarkistaa katseellaan paljon otin.

"Joonas ei haluais et kerron tän mut se on aika paskana" Olli sanoo. "aha" sanon väliinpitämättömästi. "se on alkanu viiltelee. Ja se on vähentänyt tosi paljon syömistä. Se sano et sä oot kärsinyt niin paljon ja et se pahens sun mieltä lisää ni senkin kuuluu kärsiä" "niin pitääkin" "Miia. Ehkä sun pitäs sopia Joonaksen kanssa" Katja selittää. "en mä halua. Mä en oo valmis antaa sille anteeks. Mä luulin et sä ymmärrät" "no se on kumminkin tulossa meille tänää. Mä toivon et sä puhuisit sen kanssa" "aha"

================================
Sanoja: 665

Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel   (Valmis) Where stories live. Discover now