Miia
Herään kun Joonas pussailee kasvojani. Avaan silmät. ''Vihdoin sä heräsit'' Joonas sanoo hymyillen. ''Mmmh'' mumisen.
Nousemme sängystä ylös. Minulle iskee kauhea vessahätä joten riennän vessaan. Sen jälkeen pesen kädet ja hampaat. Lähden pois vessasta ja menen keittiöön.
Istun penkille. Joonas on tehnyt meille leivät. ''Mulla on maailman paras poikaystävä'' sanon. ''Mä oon samaa mieltä'' Joonas sanoo virnuillen. ''Meil on tänään treenit ja se lääkäri sano ettet sä sais olla yksin joten sun pitäs varmaan tulla mukaan'' Joonas sanoo. ''Nii'' sanon vähän vaisusti. ''Mikä on?'' Joonas kysyy heti huolestuneena. ''No ku mä oon vaan tiellä ja häiritsen teidän treenejä'' kerron. ''no et häiritse. Eikä jätkiä varmastikaan haittaa et sä tuut sinne'' Joonas sanoo. Hän kaivaa puhelimen taskustaan ja alkaa kirjottaa jotain.
Joonas
Päätän kysyä jätkiltä onhan Miian tuominen studiolle ok.
Joonas: käykö jos Miia tulee studiolle?
Tommi: joo käy
Niko: käy
Olli: käy
Joel: eiks sil oo töitä?
''Se käy että sä tuut studiolle mut pitäskö kertoo et miks sä et oo töissä'' Kysyn Miialta. ''Joo kerrotaan vaan'' Miia vastaa.
Joonas: me kerrotaan studiolla
Joel: ok
Time skip studiolle
Avaan studion oven ja menemme Miian kanssa sisälle. Otamme kengät pois ja menemme peremmälle studioon. Kaikki muut paitsi Niko ovat paikalla. Pian kuitenkin Niko saapuu paikalle.
''Noni kertokaa jo'' Joel hoputtaa. Miia ottaa kädestäni kiinni. Katson häntä silmiin. ''Kerronko mä vai sä?'' Kysyn. ''Sä'' Miia sanoo hiljaisella äänellä. ''Okei''
''Eli Miia on raskaana'' aloitan. ''Onnee'' Tommi sanoo heti. ''Mut Miialla on kohdussa liian vähän lapsivettä joka suurentaa keskenmenon riskiä ja heikentää sikiön keuhkojen kehitystä. Se vähänen lapsivesi voi johtua Miian syömishäiriö ajoista. Mut nyt kumminkin Miian pitää välttää raskasta liikuntaa, stressiä ja kiellettyjä ruokia'' kerron. Miian poskille tippuu kyyneleitä. Otan Miian kainalooni ja pian tunnen kyyneleiden tippuvan paidalleni. Silittelen Miian selkää.
Kaikki ovat ihan hiljaa. ''Ja koska Miian pitää välttää stressiä ni Miia ei saa mennä töihin. Eikä Miia saa olla pitkiä aikoja yksin koska Miian tilanne voi käydä hengenvaaralliseksi tolle sikiölle ja Miialle'' kerron vielä lisää asioita joita muistan.
Miia liikkuu vielä lähemmäs minua. Jatkan hänen selän silittämistä. Pian Miia nousee istumaan. Sitten hän lähtee puolijuosten vessaan ja sieltä alkaa kuulua oksentamisen ääniä. Lähden kävelemään vessaan Miian perässä.
Pidän Miian hiuksia takana ettei ne mene oksennukseen. Tommi tuo vettä. ''Kiitti'' sanon kun otan sen häneltä. Tommi lähtee sen jälkeen pois vessan ovelta.
Miia lopettaa oksentamisen. ''Mulla on tosi paha olo ja sattuu päähän ja mahaan ja väsyttää'' Miia sanoo. ''No lähetäänkö kotiin?'' Kysyn. ''Eiks teidän pitäis treenata tai tehä jotain?'' Miia kysyy. ''Kyl noi pärjää ilman muakin'' sanon.
Nousemme ylös lattialta. Menemme muiden luo. ''Me lähetään kotiin'' ilmoitan. ''Mä oisin kyl tarvinnu yhen kitarapätkän vielä'' Aleksi sanoo. ''No mut mä...'' aloitan. ''Kyl sä sen voit soittaa'' Miia keskeyttää. ''Voinko?'' Kysyn. Miia nyökkää. ''Okei mut pitäkää Miiaa silmällä'' sanon. Katson Tommia kun puhun. Hän nyökyttää päätään.
Miia
Istun sohvalle Tommin viereen. ''Kuinka pitkällä sä oot?'' Tommi kysyy. ''Viidennellä viikolla'' vastaan. ''Okei. Onnee. Toivottavasti kaikki menee hyvin'' Tommi sanoo. ''Jep''
Time skip 20 min
Herään kun Joel nauraa jollekin. Ilmeisesti nukahdin jossain vaiheessa. Menen keittiöön koska minulla on kauhea jano. Tommikin on juomassa.
Otan lasin kaapista. Laitan lasiin vettä. Minua alkaa huimaamaan ja otan tukea Tommista. ''Kaikki ok?'' Tommi kysyy. Katson häntä silmiin ja hän näyttää huolestuneelta. ''Kaikki ei oo nyt kunnossa. Voitko sä hakea...'' sitten jalat lähtee alta mutta Tommi saa minut kiinni.
Tommi
Miia juuri pyörtyi. ''Haetteko Joonaksen tänne!'' Huudan olohuoneeseen. Pian Joonas tulee keittiöön. ''Mitä tapahtu?'' Joonas kysyy. ''Miia sano ettei kaikki oo ok ja sit siltä lähti jalat alta ja Miia pyörty'' kerron. ''Okei. Me lähetään sairaalaan''
Joonas
''Mä olen pahoillani mutta sikiö on kuollut'' lääkäri kertoi. ''Okei'' sanon pettyneenä. ''Sikiö kumminkin on jäänyt Miian kohtuun joten joudutaan suorittaa lääkkeellinen tyhjennys. Tyhjennyksessä annetaan aborttiin tarkoitettuja lääkkeitä jotta raskausmateriaali saadaan pois Miian kohdusta. Lääkkeen oton jälkeen Miia ei saisi olla yksi'' lääkäri selittää. ''Joo. Mä oon Miian kanssa'' ''hyvä''
Menen takaisin Miian huoneeseen. Hän on herännyt. Hän katsoo minua itkuisilla silmillä. ''O-onko Tou-kka ku-ol-lut?'' Miia kysyy. Nyökkään ja menen halaamaan Miia. Hän purskahtaa pahempaan itkuun. Silitän hänen selkää. ''An-teeks'' Hän sanoo itkunsa seasta. ''Sä et voinu vaikuttaa tähän eikä tää ollut sun syy'' lohdutan häntä.
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
Sanoja: 822Sori et ei oo tullu lukuja mut oon ollu kipee ja oon vieläkin mut pystyin nyt kirjottaa tän. Kiva ku kesäloma alkaa ja mun luokkalaiset on palauttanut kirjoja ni nyt mun pitää juosta opettajien luona palauttaa niitä.
Suomi hävis Kanadalle ja tippu. Mut Ruotsi hävis Latvialle ja tippu kans ni ei haittaa enää yhtään niin paljoo.
Sain sormuksen pari viikkoo sit. Siel kaupas se oli hyvä ja nyt se on mulle tosi iso ja pelkään koko ajan et se tippuu. Ja sain myös pari viikkoo sit korvaa toiset reiät.
Mut varmaan tärkein. Tää oli tän kirjan toisiks viimeinen osa. Tän kirjan kirjottamisen jälkeen aloitan jommankumman Joel kirjan. Kerroin niist joko tääl tai sit siel oleksi kirjas. Mut yritän saada tän kirjan viikonloppuna valmiiks. Aloitan sit sen Joel kirjan kesälomalla.
KAMU SEDANG MEMBACA
Mitä jos vaan unohdetaan menneet?//Blind Channel (Valmis)
RomansaMiian vanhemmat kuolee ja Miia muuttaa Olli Matelan perheeseen Ouluun. Miian alku Oulussa ei ole helppo. Tuleeko jonkun kanssa tunteita? Kirja ei perustu tositapahtumiin. Sivuhenkilöt on keksittyjä. Ja jätkien perheet on kans keksityt. En tiiä niitt...