Käännä selkäsi peilille pimeässä huoneessa. Se ei tunnu pahalta. Käännä kasvosi kohti peiliä pimeydessä. Et näe itseäsi, mutta et tiedä, näkeekö joku peilissä sinut. Tuijotat peilin läpi pimeyteen, joka on yhtä synkkää kuin ympärilläsi huoneessa. Et kuitenkaan tiedä, katsooko joku, edes oma peilikuvasi, sinua sieltä vastaan. Peilikuvasi voi katsoa sinua vasta, kun olet kääntänyt selkäsi. Mutta et koskaan näe sitä, koska pimeys peittää kaiken sen alleen. Jos otat käteesi kynttilän, valo tuo peilikuvasi esiin. Jos puhallat kynttilän, peilikuva katoaa savupatsaan sekaan.
Taas pimeää. Käännät selkäsi peilille uudestaan. Et kuitenkaan näe, jos peilikuvasi seisoo selkä vasten selkääsi huoneessa peilin sijasta. Tai jos peilikuvasi puristaa hädissään peilin kehyksiä ja pyytää äänettömästi apua. Jos tunnet peilikuvan tuijotuksen ja käännyt katsomaan, peili on taas tyhjä. Sytytät kynttilän uudelleen.
______________________
tässäpä ensimmäinen halloween-teemainen juttu tälle vuodelle! toivottavasti tykkäätte, itse tykkään kirjoittaa kauhugenreä, vaikken siinä hirveän hyvä olekaan.
julkaisen halloweenin kunniaksi vielä ainakin kaksi muutakin pätkää, jos keksin ideoita, niitä saattaa tulla vieläkin useampia :)
xx eve
YOU ARE READING
OneShots 1 (in Finnish)
Short StoryKaikkea kauhusta romanttiseen rakkauslauluhömppään. Paras listasijoitus: #1 Short Story