totuus vai tehtävä?/ashton&michael (12)

328 22 4
                                    

-Luke, totuus vai tehtävä? kysyi joku, jota en edes tuntenut. Oikeastaan en tuntenut juuri ketään ringin yli kahdestakymmenestä ihmisestä.

Luke harkitsi pitkään ja valitsi tehtävän. Hetken kuluttua hän seisoi talon katolla täysin alasti muutaman muun pidellessä lamppuja hänen valokeilanaan. Vaikka pikkutunnit olivat jo pitkällä, ohiajavat autot heittivät säikähtäneitä tööttäyksiä ja järkyttyneitä katseita. Joskus vitutti olla bileissä kuskina. Ei tippaakaan alkoholia ja silti piti kestää känniääliöiden seuraa.

Luke oli vetänyt minut mukaansa hetken mielijohteesta. Mutta oikeastaan tämä oli positiivinen yllätys, koska myös hän oli täällä. Ja hänellä tarkoitan Michaelia. Tuota nuorta miestä, jonka hiukset vaihtoivat väriä käyden läpi jokaisen sateenkaaren värin ja vähän enemmänkin. Tämä ilta oli ollut spesiaali myös siinä mielessä, että olin kuullut hänen naurunsa useampaan kertaan. Hänkään ei ollut humalassa, ainakin luulen niin.

Kun palasimme sisälle ja Luke puki vaatteensa taas ylleen, jatkoin Michaelin tuijottamista. Yritin tehdä sen vaivihkaa. Pyöräytin katseellani koko ringin ympäri. Paljon vieraita kasvoja. Tajusin, etten edes tiennyt, kuka oli bileiden järjestäjä.

Tyhjä vodkapullo laitettiin taas pyörimään. Se pyöri vinhasti ympäri ja tuntui jatkavan ikuisuuden. Lopulta sen nokka hidasti minun kohdallani.

-Noniiiin Ash! sanoi Luke kevyesti sammaltaen.

-Totuus vai tehtävä?

Saatoin kuvitella molempien vaihtoehtojen seuraukset. Mutta ehkä tässä porukassa voisin uskaltaa ottaa tehtävän. Se tuskin voi olla pahempi kuin Luken oma tehtävä.

-Tehtävä.

Tytöt ringin vastakkaisella puolella vetivät päänsä yhteen ja alkoi hirveä supatus. Heidän suunnitellessaan naurunremakoiden kera joku ehti jo tylsistyä ja iski musiikin soimaan puhelimestaan. Pahimmat kännääjät keinuivat holtittomasti bileräpin tahdissa. Tuijotin käsiäni ja ristittyjä jalkojani. Nöyryytyksen tunne odotti mielessä jo valmiina.

Yksi tytöistä kohotti kätensä korkealle ilmaan ja nousi seisomaan kertoakseen tuomioni.

-Sun pitää suudella yhtä tässä ringissä istuvaa poikaa, ei sen kummempaa.

Hän punastui hieman ja repesi nauramaan sanottuaan sen. Kesti hetken ennenkuin tajusin, mitä joutuisin tekemään. Oikeastaan ei ollut lainkaan vaikeaa valita, ketä suutelisin. Mutta uskallus oli hankalampi kynnys.

-Ja mikään poskipusu ei riitä, kunnon kielari! jatkoi joku sammaltaen sanoja jo todella pahasti. Joku nöykytteli viheltäen terävästi. Musiikki jatkoi soimistaan. Joka puolella näkyi keinuvia ihmisiä. Pyyhin käteni housujeni lahkeisiin ja nousin ylös. Hän istui piirin toisessa päässä. Kunnon walk of shame.

Otin askeleet varoen ja hitaasti. Mitä lähemmäs menin, sitä säikähtäneemmältä hän näytti. Muut olivat liian humalassa huomatakseen sitä. Kovinkaan moni ei muistaisi tätä suudelmaa huomisaamuna, mutta epäilen että me kaksi voisimme muistaa. Muistaa pitkään.

Pudottauduin istumaan hänen eteensä ja katsoin häntä kysyvästi. Hän ei tehnyt mitään. Häpeää ja pelkoa. Ei pelin pitänyt olla tällaista.

-C'mon ei meillä oo koko yötä aikaa!

Hengitin syvään tunkkaista sisäilmaa. Sitten käänsin käteni selkäni taakse ja kumarruin suudelmaan. Hän ei uskaltanut vastata. Äkkiä en halunnut lopettaa, vaikka viheltely ja huutelu ympärillämme muuttui koko ajan villimmäksi. Puristin käsiäni tiukasti yhteen selkäni takana. Olisi tehnyt mieli kietoutua hänen ympärilleen kokonaan.

Vetäydyin suudelmasta ja katsoin häntä taas. Hänen kasvonsa loistivat punaisina, mutta en nähnyt hänessä inhoa. Palasin istumaan piiriin aplodien saattelemana. Joku yritti heittää hyvinkin ronskia vitsiä aiheesta, mutta en ollut kuulevinani.

**

Vielä istuessani autossa aamu seitsemältä en saanut sitä hetkeä mielestäni. Hän oli lopulta vastannut suudelmaani ujosti. Tarkoittiko se jotain? En jaksanut ajatella niin pitkälle. Olin valvonut liikaa, päätä särki. Ajoin oman taloni pihaan ja raahasin Luken sisälle. Hän ei ainakaan muistaisi yhtään mitään. Ehkä hyvä niin. Oli vain kaksi, jotka varmasti muistaisivat.

___________________________

elikkäs, sain pyynnön Mashton-shotista ja tässä yritin sen toteuttaa. en tiedä, onko tämä edes hyvä, mutta ideat tuntuivat karkaavan käsistä koko ajan. 

kiitos näistä muutamista ideoista, joita olen saanut, on kiva kirjoittaa sellaista, mitä te haluatte lukea :) 

lisää shotteja tiedossa ihan piakkoin!

xx eve

OneShots 1 (in Finnish)Where stories live. Discover now