Alig hiszem el, most hogy Námo jóslatot kapott a feje tetejére állt egész Valinor. Mindenki arra vár, vajon Morgoth mikor fog visszatérni. Ezért nem is csoda, hogy tárt karokkal fogadunk minden tündét, aki Valinorba érkezik és segíteni akar nekünk a készülődésben. Az elmúlt egy hónapbam megszoktam, hogy csapatosan jönnek a tündék hozzánk, de ma meglepően egy egész család állított be a palotámba, éppen egy tanáncs idején, úgyhogy elhatároztam, hogy mivel jobb időben nem is jöhettek volna, így most osztom szét őket a valák között.
Persze, mivel család, így meg fogom nekik engedni, hogy lássák egymást és egy házban szállásolom el őket, de attól még lehet, hogy máshol fogom őket alkalmazni. Szóval behivatom a tanácskozásra fenntartott terembe a kis családot, ami összesen tizenhárom tündéből áll. Kedvesen mosolygom rájuk, mikor belépnek, nem akarom őket elijeszteni, tudniuk kell, hogy nem minden vala gonosz, akkor is, ha a bátyám és a maiája folyton háborút vívott ellenük.
- Üdvözöllek titeket gyermekeim Valinorban! Manwë vagyok, a valák vezére. Gondolom azért jöttetek, hogy ebben a válságos helyzetben segítsetek. - Mind bólogatni kezdenek, én pedig elégedetten folytatom. - Kérlek mutatkozzatok be és mondjátok el, mihez értetek, hogy könnyebben eldöntsük kinek segítetek majd. - Szavaimra két teljesen egyforma mogyoróbarna hajú és fekete szemű lány előlép.
- Roveil Omilus vagyok uram! - Szólal meg az egyik.
- Én pedig Leimer Omilus. Mi mind a ketten tudunk varrni és rendet tartani. - Hajt fejet a másik.
"~ Add őket nekem, kérlek! Olyan aranyosak! ~" Hallom meg fejemben Varda hangját, ajkaimra kedves mosoly húzódik.
- Nagyon örülnék, ha elfogadnátok, hogy az én drága feleségem mellett segédkeztek, abban, amire szüksége van. - Intek a kedvesem felé, a lányok biccentenek, majd visszalépnek a családjukhoz. Most két egyforma fiú lép elő, arcukon széles mosoly, ugyanolyan magasak, mint a lányok, talán csak fél fejjel alacsonyabbak nálam. Mind a kettőjüknek szőke haja van és mélykék szemei.
- Wenag Omilus, szolgálatára! - Hajol meg az egyik.
- Anoriman Omilus! Mi igazából mindenhez értünk, amit ránk bíznak, de ha lehetne a beltéri munkákat hanyagolnánk, nem szeretjük a bezártságot. - Fintorodnak el, mire kuncogni kezdek és nem én vagyok az egyetlen Ulmo is elneveti magát.
- Manwë, ad őket nekem. Biztos élvezni fogják a tengereimet. - Én biccentek testvérem szavaira, a fiúk pedig meghajolnak előtte és visszaállnak a sorba. Most egy újabb lány lép elő fehér haja van és halványkék szemei, arcán félénk mosoly.
- Eromil Omilus vagyok uram és én a természetben érzem magam otthon leginkább, otthon volt egy kis kertem. - Erre Yavanna szinte az asztal mögül kiesve emeli magasba a kezét.
- Most, mit néztek így? Olyan régen láttam már olyan tündét aki szereti a kerteket. - Húzza el a száját.
- Megtiszteltetés lenne önnel dolgozni úrnőm. - Hajol meg a lány, majd visszamegy a többiekhez. Utána újra két fiú lép elő, ők már nem egyformák, de nagyon hasonlít az arcfelépítésük, ha tippelnem kellene őket is ikreknek mondanám, legfeljebb nem egypetéjűeknek.
- Ramifar Omilus! - Húzza ki magát az egyik.
- Moribor Omilus! - Ismétli meg a mozdulatot a másik is. - Mi leginkább a harcművészethez értünk és a vadászathoz.
- Erős fiúk, nekem jól jönnének az új vadászok, jó katonáknak tűnnek! - Bólogat Orome, én pedig biccentek egyet, jelezve, hogy beleegyezem. A fiúk meghajolnak és visszalépnek a helyükre. Utánuk egy szőke, zöld szemű fiú lép elő.
- Noimor Omilus vagyok uram, én a kovács mesterséghez értek. - Csak egy pillantást kell vetnem Aulëre, hogy tudjam, hogy beleegyezik a döntésembe.
- A kovácsunk mellé osztalak be. - A fiú csak biccent egyet és visszalép a helyére. Helyébe egy fekete hajú, szintén zöld szemű lány lép, aki halványan mosolyog.
- Liweth Omilus a nevem és én jó hírvivő vagyok. - Amint ezt kimondja Námora nézek.
- Nem azt mondtad, hogy kellene neked egy hírnök? - A férfi határozottan biccent egyet. - Akkor ez el is van intézve, a halottak urának hírvivője leszel. - A lány szélesebben elmosolyodik és biccentve visszamegy a helyére. Utána pedig egyenes testtartással kilép egy újabb férfi, barna a haja és feketék a szemei.
- Moggoth Omilus vagyok uram, katona vagyok, kapitány voltam az Izzó harag csatájában! - Szavaira minden vala megremeg, nem szívesen emlékszünk erre az eseményre.
- Ha kapitány voltál, akkor azt hiszem az lesz a legjobb, ha beveszlek az én csapatomba. A maiám Eonwe alatt fogsz szolgálni.
- Igenis uram! - Biccent a fiú, ahogy visszalép a fekete hajú lány mellé. Helyét egy magabiztos léptü tünde veszi át. Vörös haja és kék szemei vannak, hangja pedig dallamosan cseng.
- Amorin Omilus vagyok uram. Szintén kovács tünde, ahogy Noimor, Fëanor udvarában tanultam a kovácsmesterséget az áruló maiától. Én tanítottam meg Noimort mindenre, ő csak azután került a családunkba, hogy elhagytuk Valinort. - Idegesen pillantok Aulë felé, aki nosztalgiától csillogó szemmel néz a fiúra.
- Te is a kovácsunkhoz kerülsz, rendben? - A fiú biccent.
- Megtiszteltetés lesz ön alatt szolgálni. - Fordul a kovácshoz, majd visszalép a családjához, helyét pedig a csapat legidősebb tagja veszi át. Fehér hajú, barna szemű öregúr.
- Ure Taluviar Omilus vagyok uram. - Csak ennyit mond, én pedig vakarni kezdem a fejem, majd csettintek.
- Takarító! A palotámra úgyis ráfér a kipucolás és gondolom a könyvtár felvigyázásnak nem mondana ellen. - A bácsi kicsit megkomolyodik, majd biccent és visszalép, hogy átadja helyét az utolsó családtagnak. A férfi nemesi testtartással, magasra emelt fejjel lép elénk. Egyenesen a szemembe néz mély zöld szemeivel, haja neki is barna és a többiekétől eltérően, ami a hátuk közepéig ér, neki csak a válláig ér le.
- Lokrem Omilus vagyok nagyuram. Testőr voltam Fëanor király udvarában a fiával mentem át Beleriandba az árulók után. A fivéreimmel és az apánkkal ott kezdtük el bővíteni a családunk. Apám befogadta azokat a tündéket, akik a háború miatt árván maradtak. Azóta a családomat védem. - Nagyot nyelek a szavaira, majd lassan biccentek egyet.
- Te a testőröm leszel! - A férfi biccent egyet, de nem lép vissza a többiekhez.
- Uram, lehetne, hogy a családunk egy szállást kapjon? Tudja amióta együtt vagyunk nem szeretünk messze lenni egymástól. - Kedvesen mosolygom a férfire.
- Természetesen, kaptok egy saját házat, ahol este pihenhettek és biztos vagyok benne, hogy mindannyian biztosíthatunk nektek saját szobát a palotáinkban, hogy ha egyedül szeretnétek lenni. Köszönjük, hogy eljöttetek hozzánk. Akkor most, azt hiszem itt az ideje, hogy mindenki a saját dolga után nézzen. Holnap reggel mindegyikőtökhöz el fog menni egy maia, hogy elvezessen a munkahelyetekre, most pedig az egyik őröm elkísér az új házatokhoz. Jó éjt tündék! - Biccentek feléjük, mire a tündék viszonozzák a mozdulatot, majd elindulnak az ajtó felé. - Omilus, milyen furcsa név! - Suttogom magam elé, majd elgondolkodom, de kedvesem hamar kizökkent a gondolatmenetből és így visszavonulunk éjszakára.
ESTÁS LEYENDO
From Morgoth To Sauron
FanficVasbörtön, Fekete torony, vulkánok, gejzírek, mocsarak. Sárkányok, orkok, váltott farkasok. Sötétség és homály, ameddig a szem ellát. A tündék és emberek lába földbe gyökerezik, ha megközelítik. Ezek a sötét nagyurak lakhelyei, de ha felszáll a szem...