Siitä on nyt hieman yli kaksi vuotta. Siitä hetkestä, kun tapasin hänet ensimmäisen kerran. Hän tuli vastaan ihan yhtäkkiä ja pienen juttelun jälkeen antoi numeronsa ja sanoi haluavansa tutustua paremmin.
Muistan edelleen tavan, jolla hän aina katsoi minua. Hän oli todella ihana ja osasi kohdella minua kuin herrasmies. Ja hän oli loistava suutelija. Suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta ja sitä, kuinka joskus muuttaisimme Amerikkaan ja eläisimme omaa Amerikkalaista unelmaamme.
Eräänä iltana hän vei minut illalliselle hienoon ravintolaan. Illan päätteeksi hän polvistui ja kosi minua. En ollut osannut edes odottaa sitä etukäteen.
Aloitimme häiden suunnittelun rauhallisesti, emme halunneet hätiköidä.
Mutta sitten kaikki muuttui.
Olin kyllä tiennyt, että hän harrasti musiikkia, mutta en halunnut uskoa, kun hän kertoi, että lähtisi kiertämään maailmaa lämmitellen jotain toista artistia. Jouduimme lykkäämään häitämme. Halusin hänen mukaansa kiertueelle. Kiertue-elämä oli kuitenkin minulle liian raskasta. En ollut kiertuebussien mukana kuin muutaman viikon, kun päätin palata takaisin kotiin.
Siitä huolimatta pidimme koko ajan yhteyttä Skypen välityksellä. Hän alkoi kuitenkin vaikuttaa kerta kerralta etäisemmältä. Lopulta Skype vaihtui tavallisiin puheluihin. Puhelut vähenivät kiertueen edetessä Euroopan halki Yhdysvaltoihin.
Ei mennyt kauaa, kun minulle selvisi, että hänellä oli joku muu, kiertuetiimin jäsen. En halunnut uskoa sitä, joten vähän aikaa esitin, etten tiennyt koko asiasta. Lopulta kuitenkin sanoin siitä hänelle. Hän yritti torjua sanani, mutta ei kuitenkaan halunnut valehdella minulle enää enempää, joten hän myönsi sen kaiken.
Vain muutama viikko sen jälkeen hän palasi kotiin. Odotin häntä murtuneena. Siitä alkoi riitojen jakso, joka ehti jatkua vain muutaman päivän.
Eräänä aamuna hän löysi yöpöydältään sormukseni ja lapun, jossa kerroin, miksi lähdin. En vaatinut selitystä, koska en halunnut kuulla hänestä enää sen jälkeen.
Nyt, pari vuotta myöhemmin hän on jälleen kiertueella. Hänen bändinsä on kohonnut yhdeksi uusimmista radioasemien lemmikeistä. Hänellä menee hyvin. Ainakin luulen niin.
Yhä edelleen, joka kerta kun kuulen radiosta sanat..
I remember the day you told me you were leaving
I remember the make-up running down your face
And the dreams you left behind you didn't need them
Like every single wish we ever made
I wish that I could wake up with amnesia
And forget about the stupid little things
Like the way it felt to fall asleep next to you
And the memories I never can escape..en vain voi pidättää kyyneliäni. Hän välitti minusta enemmän kuin osasin edes itse kuvitella. Tuon kappaleen tarina on tarina meistä, vaikka meitä ei enää ole.
Pyöritän kädessäni kuvaa hänestä ja minusta. Istumme yhteisen asuntomme portailla ja hän suutelee poskeani.
Otan sytkärin taskustani ja sytytän kuvan nurkan palamaan. Annan sen leimahtaa liekkeihin ja pudota kädestäni meren aaltoihin.
Olen päässyt yli hänestä. Olen päättänyt niin. Oikeasti en edes tiedä, mitä tunnen häntä kohtaan nykyään. Hän on pysynyt mielessäni nämä pari vuotta ja aina, kun näen hänen nimensä lehdessä tai netissä, joudun ottamaan pitkän hengenvedon ja jatkamaan sitä, mitä olin tekemässä.
Katson ympärilleni sillalla. Ihmisiä on tähän aikaan vähän liikkeellä. Kuitenkin näen hahmon lähestyvän. Ja se hahmo tulee kohti minua.
Hahmo pysähtyy muutaman metrin päähän minusta. Hän katsoo minua kuin ollakseen varma, että se olen minä. Minä tuntisin hänet missä tahansa.
Otan pari askelta häntä kohti. Hiljennän ajatukseni ja teen, kuten sydän käskee. Juoksen viimeiset askeleet hänen luokseen ja hyppään hänen kaulaansa.
Hän on edelleen sama ihminen, jonka tunsin silloin vuosia sitten.
Hän on edelleen sama Ashton Irwin.____________________________________
nyt sitten aloitin tämän oneshottien julkaisemisen :) näihin otan sitten ideoita vastaan ja palautetta toki myös (; lähinnä siksi haluan näitä tehdä, että saan vähän kokeilla erilaisia tyylejä kirjoittaa, ehkä löydän näiden kautta kipinää vaikka pidempiinkin ficceihin jälleen :)
mutta kommentoikaahan mitä mieltä olette tästä ensimmäisestä
xx ewe
YOU ARE READING
OneShots 1 (in Finnish)
Short StoryKaikkea kauhusta romanttiseen rakkauslauluhömppään. Paras listasijoitus: #1 Short Story