83. Trouble in paradise

604 18 2
                                    

Perspectief Seth

Ik zit aan de tafel en steek dan een sigaret op. We zijn toch buiten dus het mag en langs mijn naamkaartje stond ook een asbakje erbij. 'Jij vermaakt je precies.' Grijnst Kai die voor me staat. 'Eva's liefje.' Grinnik ik en geef hem een sigaret aan. Hij neemt het snel aan en zet zich langs me. 'Je kent me dus.' 'Eva roddelt graag.' Grijns ik. 'Ik ken ook een paar verhalen van jou.' Grinnikt hij terug. 'Niet de erge?' 'Hangt er vanaf wat je erg vind.' Lacht hij. 'Ze allemaal eigenlijk. Ik was echt een fuckboy.' Kai schud met zijn hoofd en zegt dan. 'Ze zei dat we vrienden konden worden, we lijken op elkaar.' 'Interessant.' Lach ik en zie dan Gillian kijken. De jaloerse blik siert hem niet en ik grijns dan. 'Geen spijt dat je zo een parel hebt laten liggen?' Hij blaast zijn damp uit en zegt dan 'elke dag opnieuw maar ze is gelukkig zo dus ben ik dat ook. Heb jij geen spijt dat je nooit eerlijk was?' 'Huh?' Grijns ik zijn kant op. 'Kom op Seth, ik herken de uitdrukking op je gezicht als je naar haar kijkt.' Grinnikt hij nu. 'Sorry Kai, je vergist je. Ik ben zeer gay.' Grijns ik terug. 'Ow ow oowwww sorry man haha.' Lacht hij onhandig. 'Zou je nooit zeggen.  Vervolgt hij. 'Ik weet het ook nog maar recent. Ik werd verliefd op iemand alleen hij heeft geen interesse meer.' Zucht ik dan. 'Het werkt wel.' Grijnst kai mijn kant op. Ik glimlach zijn kant op en voel dan Eva op mijn schoot vallen. 'Nieuwe vrienden aan het maken?' Grijnst ze. 'Leuke vrienden heb je.' Grinnik ik en ze duwt mijn hoofd dan weg. 'Dat zei Alex ooit eens tegen me in school. Doe dat nooit meer.' Lacht ze als ze weer opspringt. Ze duwt haar vinger tegen mijn neus en zegt dan. 'Ga met hem praten, ik kan dat beteuterd gezicht van jullie niet meer aanzien.' 'Nee het is jouw dag!' Zeg ik protesterend. 'SETH!' Zegt ze gevaarlijk en ik zicht dan. Ik sta op en steek mijn handen in mijn zakken en loop zijn kant op.

Ik haat het als Eva gelijk heeft. Wanneer hij doorheeft dat ik zijn richting op wandel gaat hij recht zitten. 'We moeten praten' zucht ik en hij knikt dan. 'Wil je toch luisteren?' Mompelt hij maar ik wandel alweer weg. 'Niet hier' zeg ik negerend op zijn vraag. Hij sprint me al snel achterna en we wandelen wat verder van het feest. Ik stop aan een lantaarnpaal en steek een sigaret op. 'Begin met praten.' Zeg ik arrogant als ik mijn damp uitblaas. Hij gaat op de rand van de fontein zitten als hij begint. 'Roland en ik zijn vrienden. Hij kwam met me praten over onze problemen en het liep uit de hand.' Mompelt hij. 'Vrienden die elkaars tongen in de keel steken, leuk hoor.' Grijns ik en hij zucht dan. 'Het was fout maar jij deed al weken afstandelijk. Ik dacht dat je klaar was met me!' Roept hij nu kwaad. 'Ja klopt maar geeft je nog geen reden je tong in Roland te steken.' 'Ik snap dat je kwaad bent maar ik voelde er niks bij, ik hou van jou.' Zegt hij vastberaden. Ik kijk weg en gooi dan mijn sigaret weg en steek een nieuwe op. 'Rook niet zoveel.' Zegt hij kwaad en ik grijns dan. 'Je hebt niks meer over me te zeggen. Dit is dus uitgepraat. Fijn je gekend te hebben Gillian.' Mompel ik en wandel dan weg. 'Seth!' Roept hij en trekt me dan naar achteren. Hij trekt mijn sigaret uit mijn mond en duwt zijn lippen op de mijne. Ik word verrast en voel mijn kaken bloedrood worden. Ik trek me van hem af en hij kijkt me aan met tranen die over zijn wangen rollen. 'Het spijt me echt, ik wil echt voor je gaan.' Zegt hij wanneer hij zijn hoofd laat zakken. Ik buk me en pak mijn sigaret weer op en duw met mijn vingertoppen zijn kaak omhoog. 'Je bent een absolute sukkel.' Mompel ik nu. Hij wordt nog verdrietiger met mijn woorden en ik grijns dan. 'Maar wel mijn sukkel.' Grinnik ik en duw dan een zachte kus op zijn lippen. 'Kom nu terug naar het feest voordat ze ons missen.' Grinnik ik en hij volgt me al snel.

Perspectief Alex

Ik zie Seth en Gillian samen terug komen naar het feest en begin dan te lachen. 'Het is eindelijk terug goed.' Zegt Eva die even blij naar het koppel kijkt als ik. 'Hopelijk kijk je even blij als je de bestelling weet.' Grijns ik. 'Zeg het nuuuuuuuu.' Mompelt ze en ik lach dan. 'Je moet nog een paar uur wachten.' Antwoord ik haar en ze trekt een pruillip op. 'Nee, ik ga nu even na de wc.' Grinnik ik en spring dan recht. Als ik de deur opentrek betrap ik Seth en Gillian. Seth grijnst over zijn schouder heen en Gillian is bloedrood. 'Alex.' Mompelt hij. 'Seth.' Grinnik ik terug en plas dan snel. 'Don't mind me.' Grijns ik en hij staat dan tegen de muur op. 'Zoals vroeger zeker.' Lacht hij en ik lach dan. 'Doe gerust door.' En trek de deur achter me dicht. Ik wandel terug naar Eva en die loopt op me af. 'Waar is Seth, ik vertrek zo en moet hem nog spreken!' 'In de wc maar.-' en ze loopt al weg midden in mijn zin. Ik grijns en kijk haar na. Ze gooit de deur open en schreeuwt nu.

Daarna kijkt ze naar mij en terug naar binnen. 'KLEED JE AAN, IK VERTREK ZO!' Roept ze en loopt kwaad als me door. 'Dat kon je heus zeggen.' Moppert ze en ik grijns dan. 'Je liet me niet uitspreken.' Seth loopt nu met zijn hemd halfopen achter Eva en Gillian komt er rustig achterna. 'Je bent een rotzak Alex.' Zucht hij en ik begin nog luider te lachen. Het vermaak dat ik heb met deze kinderen.

Perspectief Eva

'In de badkamer!?' Zeg ik nu vies. Hij trekt zijn schouders op en zegt dan. 'Je had niks mogen zien!' 'Dat merkte ik ja!' Roep ik en gooi mijn jurk over de deur. Hij neemt het aan en ik doe een rood strak jurkje aan. 'Op mijn trouw ook nog viezerik!' Zeg ik en hij grijnst als ik uit het hokje kom. 'Misschien wou je het zien.' Lacht hij nu. 'Zeg nog een keer zoiets doms en ik spring uit dat raam!' Roep ik en wijs naar het raam. Hij grijnst en trekt me over zijn schouder. 'Ga maar levend naar Alex anders mag ik het nog uitleggen.' Grinnikt hij en ik zucht dan. 'Dit doen jullie nu al jaren met me als jullie me niet kunnen handelen.' Hij lacht en zet me dan neer bij Alex. 'Je ziet er leuk uit.' Grijnst Alex en ik druk een kus op zijn lippen. 'Dankjewel.' Lach ik en hij loopt nu op het podium. 'Mensen het is tijd dat ik en Eva vertrekken naar onze honey moon.' Roept hij vol trots. Iedereen komt nu samen naar de auto en ik knuffel Seth nog eens straks. 'Let op mijn huis.' Zeg ik en hij gaat door mijn haren. 'Zorg dat je niet groeit in de tussentijd.' Lacht hij. 'Ey!' Roep ik maar Alex trekt me al in de auto. 'Je hebt geluk!' Grijns ik als ik het raampje omlaag doe. Hij grijnst nog eens goed dicht mijn kant op en ik duw zijn hoofd weg en zwaai dan iedereen uit.

'Ik hou van jullie!' Roep ik en de auto rijdt dan weg.

The broken badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu